Moeder doet zelfmoordpoging in bijzijn kinderen Uitgegeven: 14 maart 2007 12:15 Laatst gewijzigd: 14 maart 2007 12:28 AMSTERDAM - Een 36-jarige vrouw uit Mariaparochie heeft maandag in een hotel in het Twentse Hengelo geprobeerd zichzelf om het leven te brengen in het bijzijn van haar twee kinderen. De vrouw is naar een ziekenhuis gebracht en verkeert niet in levensgevaar, meldt de politie woensdag. De kinderen, een meisje van 5 jaar en een jongetje van 7, raakten lichtgewond en zijn thuis bij hun vader. De vrouw zat volgens de politie onder het bloed toen zij maandagochtend rond 06.15 uur met haar kinderen werd gevonden in de hotelkamer. Ze had veel bloed verloren en werd met een ambulance naar een ziekenhuis gebracht. Wat zich precies heeft afgespeeld in de hotelkamer is nog niet duidelijk. De moeder kan nog niet door de politie worden gehoord. De politie doet in het belang van de privacy van de slachtoffers geen verdere mededelingen. Om die reden is het nieuws ook niet eerder naar buiten gebracht.
Jeetje! Ik snap niet waarom die ouders toch altijd overal hun kinderen bij betrekken.....lijkt allemaal wel erg populair te worden de laatste tijd Hoop dat de kinderen niet te erg geschrokken zijn en goed opgevangen worden!
het is echt erg wat er allemaal gebeurd! het ergste vind ik nog die mensen die hun kinderen om het leven brengen! de een droomd van een kind en kan het niet krijgen en de ander vermoord zijn bloed eigen kind schandalig!
Jezus zeg....wat gaat dit heen? Familiedrama nummer zoveel ppfff..... Moet niet gekker worden! Erg voor die kinderen! En tja,of ik medelijden heb met die moeder? Eerlijk gezegd niet zo,vind het belachelijk dat ze dr kids erbij betrekt!
Ik kom van oorsprong vlak uit de buurt van Mariaparochie.. en dit blijft dus daar het gesprek wat nog jaren gevoerd zal worden... Dat dorp telt misschien eens 1000 inwoners. Het zal wel snel bekend worden wie het geweest zal zijn.. Maar wat ben je ziek als je zoiets doet waar de kinderen bij zijn... Als je zo graag van deze aarde af wil.. doe dat dan alleen..
jezus nu komt het wel heel dichtbij ik woon in hengelo zei laatst al in een andere topic van hengelo gld k vindt dit echt niet normaal meer waar gaat dit heen?!
Maar wat ben je ziek als je zoiets doet waar de kinderen bij zijn... Als je zo graag van deze aarde af wil.. doe dat dan alleen.. @Altijd zijn kinderen de dupe, een scheiding is al niet leuk, maar omdat je de ander de kinderen niet gunt dood je ze maar Die van afgelopen week, vader had gezegt, ik niet jij ook niet....en dan maar voor de trein springen, en je schoonmoeder vermoorden :c: jessica
Weet je wat ik nou het ergste vind.... Nog even, en we kijken van dit soort berichten niet eens meer op, omdat ze 'orde van de dag' lijken te worden... In wat voor wereld leven we eigenlijk? Die arme kinderen, hoe kan je als ouder nou zoiets (willen) doen voor de ogen van je kids. Een zieke geest? Klaarblijkelijk... Maar hoeveel 'zieke' mensen/ouders bevinden zich dan niet dagelijks in de omgeving van (hun) kinderen? En waar komt deze 'trent' vandaan? En misschien wel de belangrijkste vraag: Wat kan er voor deze mensen gedaan worden? Dit kan zo toch niet...
Godweet wat hebben die kindjes allemaal gezien en wat voor trauma houden ze eraan over! Ziek zeg ik je, ziek!
vriendin van mijn moeder is psychiatrisch verpleegkundige en zij vertelde mij gisteren toen ik bij mijn moeder was en zij daar ook op visite zat dat dit een effect is, zeg maar een soort sneeuwbal effect (ze noemde het anders maar dat ben ik ff kwijt) in de psychiatrie zijn ze er ook niet blij mee dat dit soort voorvallen breeduit in de media word beschreven. daarom lijkt het ook zo dat deze drama"s aan de orde van de dag zijn, is in zekere zin dus ook zo, omdat het ene voorval aanzet tot het andere. als voorbeeld noemde zij, dat de media zelden tot nooit een zelfmoord melden in de kranten als iemand voor een trein springt. als het al in de krant staat word het een ongeval genoemd. dit om te voorkomen dat het een hype word om zo een einde aan je leven te maken. preventief worden sommige ongevallen wel beschreven in de media. bv. als een kind word gegrepen door een trein omdat hij de bellen niet hoorde rinkelen omdat ie een walkman op z'n hoofd heeft die te hard staat, maar daar gaat dan meer een waarschuwing vanuit. het blijft vreselijk dat dit gebeurt en ik heb er ook moeite mee elke keer als ik dit nieuws lees of hoor. misschien moet de media hier maar eens aandacht aan besteden en het niet meer in het nieuws brengen, hopelijk stopt dit sneeuwbaleffect dan
Ik ga me ook echt irriteren aan dit soort berichten in de krant of op het nieuws....het is al erg genoeg dat dingen als dit gebeurt en iedereen het weet....maar wat als je als kind ergens komt en men weet dit, of je leest het zelf in de krant.....de media is alleen uit op sensatie, ik vind dat dit soort dingen uit de media gehouden moet worden.
maar wat wij hier doen is feitelijk hetzelfde. het word besproken en het krijgt aandacht waardoor het zich nesteld in de gedachten van iemand die zo ziek is, en het mischien zelf toegaat passen. de media brengen het in het nieuws omdat het een item is wat door de mensen gelezen en bekeken word. wat hun werk is, en waar ze aan verdienen. wat ik dan wel heel ziek vind is dat scholen worden afgezet door de politie omdat anders de media de kinderen aan gaat spreken. moet je nagaan wat een impact dat op die kinderen heeft. tragisch heel tragisch