Ik heb mijn man tien jaar geleden ontmoet. Ben nu 29 en hebben een kind samen van 2. Ons relatie was nooit helemaal ok. Ben fysiek en mentaal mishandeld. Fysiek doet hij niet meer maar mentaal wel. Ook heel erg chanteren. En dit wil ik gewoon niet meer. Vandaag begon hij te schreeuwen dat ik dom ben. Hij verdient bijna 3x zoveel als ik en soms geeft hij mij wel eens geld om de maand rond te komen. En hier begon hij vandaag over te schreeuwen. Dat hij mij maar elke keer moet bij schieten, de kados die ik voor zijn verjaardag heb gekocht heeft hij bijwijze van zelf betaald. en mijn zoontje begon hard te huilen en hij noemde ons zoontje zelfs idioot. Ik wil dit niet meer. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen en hoe? Woning die betaald hij. Ik alleen GWL... ik was stapel verliefd toen ik hem ontmoette maar nu wil ik alleen nog mij kind en mezelf kiezen.
Ja als ik het op gegeven moment tegen mijn zussen en ouders zeg dan zullen ze wel achter mij staan. Maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Waar ga ik wonen? Hoe lukt het mij financieel. Overdrijf ik niet gewoon?
Je kan je aanmelden voor eventuele crisis opvang, hun helpen je verder met eventueel uitkering/bijstand aanvragen ect. Sta je ingeschreven bij woningbouw? Zo nee gelijk doen. Wijkteam kan je vaak ook wel helpen.
Eerst een mail maken die alleen jij weet. En waar hij niet bijna. Ik heb een gmail gemaakt die open ik alleen op mijn mobiel. Die mail zit ook verstopt. Door bij apps verbergen op gmail als verborgen te klikken. Dan naar woning bouw gaan voor inschrijven. Desnoods een ander adres opgeven. Kijk ook uit met bellen met je mobiel of telefoon want daar komt dan dat nummer op. Dat kun je nu al doen. Dan loopt dat alvast.
Ik zou contact opnemen met een 'blijf van mijn lijf' huis. Zij kunnen jou goed adviseren. Ook kan je overleggen met je huisarts, hij/zij heeft ook beroepsgeheim. Het is een verschrikkelijke situatie waar je in zit, maar ik zou wel zo snel mogelijk actie ondernemen. Heel veel sterkte gewenst!
Morgen je huisarts bellen, daar kan je vaak terecht voor een goed gesprek en evt vervolghulp. Al moet je van een uitkering rondkomen, dat boeit niemand wat hoor. De gezondheid en het geluk van je kind gaan altijd voor. En jou rust ook!
Je overdrijft niet. Geen vrouw zou zo behandeld moeten worden, geen kind zou dit moeten horen van zijn vader. Ook niet een beetje, of soms, of alleen wanneer papa boos is. Nee! Het is -wat jij zegt- geestelijke mishandeling. Je bent een goede moeder dat je dit per direct gaat stopzetten. Bel je ouders, bel je zussen. Kan je bij 1 van hen terecht? Daarna de huisarts bellen, hij kan je doorverwijzen naar de mensen die je met praktische zaken kunnen helpen.
Financieel. Als je gescheiden bent, dan heb je mogelijk recht op toeslagen. Kwestie een proefberekening maken op de belastingdienst site. Het lastigste is altijd een betaalbare woning te vinden. Dat is het moeilijkste wat je moet doen. Informeer je familie al een beetje. Zodat je daar steun kan krijgen. Je bent sterker dan je denkt! Dit kan je. Bedenk straks is je zoontje aan de beurt aan zijn grillen. Noemt hem nu al een idioot. Je doet voor jullie beiden
Och dank je wel. Ik heb me vandaag aangemeld bij de woning bouw. Is het normaal dat je aan alles gaat twijfelen? Iedereen vind ons zo’n leuk en knap stel maar ze moeten eens weten. Ik denk dat hij ook echt niet akkoord zou gaan met een scheiden. Dit durf ik ook niet bespreekbaar te maken. Want wat zal men vinden.
Boeit dat jou wat anderen ervan vinden? Zij hebben geen last van het gedrag van je man, jij wel. Ik vind het super stoer dat je voor het geluk (en veiligheid en emotionele gezondheid) van jou en je zoontje wil kiezen. Je overdrijft zeker niet. Veel succes en geluk in de toekomst!
Niet akkoord gaan? Je bent zijn bezit niet (hoewel ik wel snap wat je zegt). Is het een idee om het gesprek met hem aan te gaan op neutraal terrein? Of misschien bij een therapeut? Succes, dit gaat je lukken.
Heeft dit te maken met je vriendje van vroeger die gaat trouwen? Want een maand geleden opende je een topic daarover en schrijf je dat je heel gelukkig bent met je man Of was dat topic mooi weer spelen?
Dat mooi weer spelen klopt denk ik wel. Ze gaf aan dat ze een lieve man heeft, maar dat er veel speelt. Daar kan ze zijn ‘uitbarstingen’ mee bedoelen natuurlijk. TS: Er zijn een hoop tips gegeven. Zou nu direct je ouders en zussen bellen om hen in te lichten zodat zij je kunnen steunen in je vervolgstappen.
Het gaat om het geluk en de veiligheid van je kind en van jezelf. Stel dat voorop. Wat anderen ervan vinden maakt niks uit. Als je een goede band hebt met je familie zou ik het eens met hen bespreken, zodat je je verhaal ff kwijt kunt en zodat zij je wellicht ook kunnen helpen. Sterkte en succes!
Ja ik speelde mooi weer helaas. Sinds gisteren hij zo tegen mijn zoontje deed knapte er iets in mij. En alles van vroeger kwam ook weer naar boven.. ik wil heel graag gelukkig zijn maar dat ben ik niet. En daarom verlang ik denk ik ook terug naar mijn vriendje van vroeger. Waar ik trouwens geen contact mee heb gezocht.
Ben jij nu ooo gescheiden of? Ik wil eerst even een woning voor mezelf en mijn zoontje. Alles goed regelen voor dat ik het mijn man durf te zeggen. Want hij zal sowieso door draaien en mijn kind niet mee geven. Hij zegt altijd als jij bij mij weg gaat zeg ik tegen iedereen dat je gek bent. Omdat ik postnatale depressie had naar mijn bevalling. Ik durf het ook nog niet mijn familie te vertellen. Mijn vader heeft niet lang meer en mijn moeder is ook ernstig ziek.. Wil ze niet nog meer stress geven op dit moment..