wij hebben 1 kindje, hiernaast zijn er vaak 3 (oma past vaak op 3 kindjes) en we wonen tegenover een voetbalterrein waar ze ook les geven aan die kleine huppelkes, wat zou dat zijn? vanaf 5-6 jaar? we wonen op een weg richting het heuvelland dus je kan je het wel voorstellen, wielrenners, motors en cabrios hier mag je maar 50 maar velen rijden hier denk ik wel 150, zeker nu op dit uur waardoor mn zoontje wakker word als hier een harley davidson achtig ding keihard optrekt maar dat is nog maar mijn minste zorg! vele kleine kinderen hier, veel kinderen gaan te fiets naar de voetbal, vooral die vanaf een jaar of 8-9 ik vind dat al die kinderen best wel goed opletten, ik heb er nooit last van maar als hier een gek langskomt dan ben ik blij als ik geen ongeluk hoor! ook beginnen hier de mooie wandelpaden ik snap die motorrijders en cabrios wel, mn vriend is er ook ene maar hij rijd rustig op bewoonbare plaatsen liefst wil ik hier een flitspaal, gewoonweg voor de veiligheid van die kinderen want hier is ook een bocht! ik denk dat ze er wel 20 per uur kunnen flitsen op de rustigere momenten zoals nu ppffft klaagmodus off
Je kunt met de buren naar de gemeente gaan, dan kunnen ze er misschien drempels neerleggen.. Dat is bij mijn moeder in de staat gedaan nadat er door buren handtekeningen verzameld waren.
Wij wonen aan de weg de wijk in, 30 km zone, maar hier rijden ze ook als gekken. We hebben al een paar keer de gemeente gemaild en die zetten dan op een doordeweekse dag overdag op de hoek een agent op een politiescooter neer en concluderen dan dat het wel meevalt... Maar de gemeente mailen is vlg mij een van de weinige dingen die je kunt doen.
we hebben niet veel buren maar misschien in samenspraak met het voetbalterrein maar buren hebben we niet echt naast ons en dan 50 meter terug maar daar moeten ze beginnen te remmen voor een kruispuntje en aande andere kant richting heuvelland 100m verderop maar vanaf daar mag je 80
door de dag valt het mee, dan is ook meer verkeer waardoor ze moeilijker kunnen voorbijsteken, hoewel niemand hier 50 rijdt maar dan rijden ze toch geen 100 ofzo oo jawel om half 8 s'ochtends is altijd een autootje wat niet harder als 50 kan met een hele karavaan auto's achteraan
Nou je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig waar je dan woont Blijkbaar niet ver van mij vandaan haha. Hier hebben ze nu drempels gelegd en wegversmallingen. 4 a 5 jaar geleden mocht je nog hier 80 rijden in de straat maar is nu max. 50 geworden alleen dat de mensen zich eraan houden is een tweede
Zeker als er een voetbalveld is met veel kinderen die dus ook op de weg komen zou een wegversmalling of wat drempels ofzo wel op zijn plek zijn toch. Hier in de buurt zijn ook bij de voetbalvelden aan doorgaande wegen wegversmallingen en waarschuwingsborden. Ik zou er eens een telefoontje of brief naar de gemeente aan wagen. Misschien eerst contact opnemen met de voetbalclub? Als al die ouders een handtekening zetten sta je behoorlijk sterk. Ingezonden brief naar de plaatselijke krant...
Wij hebben uiteindelijk aanpassing in de straat gekregen toen er wel 7 kinderen al aangereden waren door post nl busjes enzo. Heeft 6 jaar geduurd deze strijd. eindelijks drempels en versmallingen, nu kunnen ze niet meer zo hard. Dus eigenlijk is het blijven zeuren bij de gemeente en samen sta je sterk.
tja ze hebben die voetballertjes volgens mij allemaal aangeleerd hier op het voetgangerspad te fietsen dus de meesten zijn wel redelijk veilig ik heb nog nooit contact gehad met iemand van het voetbalterrein maar ik ga eens bij de buren informeren, kijken wat hun ervan vinden. het rare is, vroeger maakte me dat niks uit maar als je zelf een kindje hebt, dan pas ga je je echt realiseren dat het best gevaarlijk is hier. ook lopen hier veel honden los, er is een wandelpad die aan beide kanten van de straat begint, iedereen lijnt de honden wel aan als ze bij de straat komen maar gisteren zag ik toch een hond zonder baasje de straat overvliegen en dat kan ook met kinderen gebeuren wow wesdaan wat een stijd, er moeten zo te zien eerst gewonden vallen of erger haha veronique waar woon jij dan? ik bij de grens maastricht en bemelen city,ik begin te denken dat jij in bemelen city woont want die versmallingen zijn daar nog niet zo heel lang volgens mij?
Wij ondervinden heel veel last van quads die hier echt racen over de straat. Een paar jaar geleden was het er "maar" 1 maar het worden er elk jaar meer. Voornamelijk sávonds en s'nachts vinden ze het leuk om overlast te veroorzaken. Regelmatig politie gebeld en de gemeente geschreven maar die vinden het geen prioriteit, er moet eerst iets ergs gebeuren. Vorige week is een van deze quadrijders tegen een paal gereden in het centrum. Nu is het een paal, de volgende keer....
wij wonen op een woonerf, met versmallingen in de vorm van bloembakken...nou ik zal je zeggen...ze gaan nog hard en mijn buurman is de ergste. wel klagen over anderen en zelf het hardste gaan...maar ik gooi vandaag of morgen een emmer voor de auto. als tie wilt racen in zijn cabriolijk gaat die maar naar zandvoort
Nou, je zou een paar keren kunnen "ineens" een lege (oude, uit de kringloop) buggy op straat kunnen rijden als je zo 1tje hoort afkomen. Misschien leren ze het zo af? Vooral als er aan de overkant dikke palen staan.
Hier zo'n zelfde situatie en de reactie van de gemeente op mijn mail was idd, pas als er ongelukken gebeuren gaan we aanpassen....:S te idioot voor woorden
Dat is ook super gevaarlijk, omdat iemand uit kan wijken en zo een heel gevaarlijk ongeluk kan krijgen. Ik denk niet dat je zelf een dode op je 'geweten' wilt hebben..
Zo idd, dat wilde ik ook net zeggen. Ts je kunt idd het beste de gemeente en wijkagent inlichten en als ze niets doen gewoon door blijven zeuren. Net zolang tot ze wel iets doen. Misschien een keertje filmen hoe het eraan toe gaat en dat laten zien. Je zou evt ook nog deze dingen voor je huis kunnen zetten:
Ik woon aan de rand van Maastricht maar dan in het Heuvelland zelf Woon je nog in de buurt haha hebben alleen Amby tussen ons in liggen dan
Je kan het bij veilig verkeer Nederland aankaarten. Misschien met verf de max snelheid op te grond kalken, ik weet niet of dat mag???
Hopelijk kun je iets met de tips van de andere dames hier. Heb zelf geen andere tip, maar wilde het onderstaande je niet onthouden: Een collega vertelde dat ze een tijd geleden iets op TV had gezien: Een man was de hardrijders in zijn buurt ook helemaal beu en had een levensgrote motoragentafbeelding of pop naast die weg gezet Het leuke was dat het nog hielp ook! De vraag is natuurlijk hoe lang, mensen die veel gebruik maken van die weg weten natuurlijk snel dat het nep is. Maar dan heeft die ludieke actie dus in ieder geval wel gezorgd voor een hoop aandacht (het was op de landelijke TV) en gaat de gemeente hopelijk actie ondernemen. Zeker sinds ik kinderen heb kan ik me behoorlijk ergeren aan hardrijders in woonwijken.
ik heb zeker iets aan de tips die hier staan, de buren vertrekken nu op vakantie maar als ze terug zijn ga ik eens kijken wat hun ervan vinden, de buren kennen ook veel mensen in de buurt, ik ken helemaal niemand hier, misschien kent ze ook mensen van de voetbal hier het beste zou zijn drempel of wegversmallingen of misschien dat zo een pop wat mamietammie zegt