Hoi, Sinds het met Roos wat rustiger gaat ( eerst erg last van verborgen feflux en krampen en erg oververmoeid ) gaat het slapen wat beter op de dag,ik doe dan ook elke keer wakker worden,verschonen even knuffelen,flesje nog even in de box en bij de eerste vermoeidheid hup inbakeren en in haar bedje leggen,speentje geven,kusje en muziekmobieltje aan...soms valt ze gelijk in slaap en slaap ze tot de volgende voeding maar heel vaak moeten we telkens lopen voor een speentje soms wel om de 10 min...en dan valt ze weer gelijk in slaap....maar ik vind dat best vermoeiend en ik kan ook bijna niks doeb met Sophie ( vinger verven ofzo want ik zit net kan ik weer lopen...) Nu ben ik bang dat dit ook een gewenning is voor Roos...soms kom je bij haar en dan krijg je een grote big smile...als we niet komen is het huilen/krijsen.... Wat zouden jullie doen? Liefs
Speen afleren? Of aan een koordje, dat ze hem zelf weer kan pakken? (En dat je haar dat even leert). Ik heb zelf overigens geen ervaring ermee: Thirza heeft de speen nooit gepakt, (manlief duwde die er vaak in, ik niet: hoefde van mij niet zo nodig). Ze duimt wel, maar als ze eenmaal slaapt, valt haar duimpje eruit en pit ze door. Maar als ze eenmaal iets gewend zijn, gaan ze daar gewoon om vragen. Als je de speen dus afleert, zou ze daar op een gegeven moment dus niet meer om vragen...
Wij hebben dit ook gehad met onze zoon.. We hebben hem wel eens laten huilen en dan waren we verder van huis dan 10 x heen en weer lopen. Wij hebben t geaccepteerd, zo kwam hij tenminste aan zijn rust en dat vonden we belangrijker (geen kat naar jou toe hoor, ik werd er ook wel es gek van!). Maar na een tijdje was 't gewoon over en sliep hij weer aan 1 stuk tot hij genoeg geslapen had. Dus misschien is het gewoon een fase bij Roos.
Dat heb ik met Justin ook gehad. Liep wel 6 keer in een half uur naar boven en dan was ie helemaal blij als ie me zag. Maar dat ging vanzelf over eigenlijk, tegenwoordig leggen we hem op bed en hij slaapt binnen enkele minuten. Nu nog niet afleren die speen hoor, heeft ze gewoon nog nodig dat zuigen.... succes!
zelf pakken? het kindje is 2 maanden! Ik heb het bij Ymke wel altijd gedaan, maar bij een volgende doe ik het echt niet meer. Op zich kon ze snel zelf haar speen indoen, maar nu voert madam een machtstrijd bij het slapen gaan door de speen op de grond te smijten. Je moet natuurlijk zelf kiezen, maar als je zeker weet dat je kindje verder goed in haar velletje zit zou ik geen speen brengen.
hier ook een speen. en inderdaad soms loop ik 10 keer naar boven voor nathan in diepe rust is.. Laten huilen werkt hier ook niet, raakt hij alleen maar overstuur van.. Ga er soms gewoon even bijzitten.. Als nathan namelijk diep in slaap is heeft hij de speen niet meer nodig.. Maar goed geen echt bruikbare tips dus
Hier ging het ook zo, speentje er uit en wakker, speentje er weer in en meteen weer doorslapen. Wij deden een tot driehoek gevouwen spuugdoekje om zijn mondje, om de speen heen. (gewoon achter zijn nekje klemmen zodat hij er op ligt, of in zijn kraag) Dit werkte best goed. Ook in de auto in de maxi cosy deden we dit, want dan kun je er zo moeilijk bij. Alleen is Mischa te vroeg geboren en erg klein voor zijn leeftijd (hij is 4 maanden), dus een spuugdoekje is voor ons groot genoeg. Misschien als je kindje groter is, een ander driehoekig (opgevouwen) lapje gebruiken dat wat groter is? Op de foto kun je zien wat ik bedoel. Hier heb ik toevallig zo'n Skibz gebruikt maar die zijn wel erg duur en een stuk stugger, dat is in bed niet lekker. Het is nu bij ons trouwens opeens over! Vorige week nog moest ik er 's nachts vanaf een uur of 4 tot een uur of 7 om de 10 minuten uit om zijn speentje terug te geven (dacht ik). Toen zijn we hem op zijn eigen kamertje gaan leggen en we hebben hem nooit meer gehoord! (naja tuurlijk wel als er echt iets is, maar dat piepen heeft hij blijkbaar gewoon nodig soms, hij gaat niet echt huilen) En ook overdag kan hij opeens best zonder speen. Succes ermee!
@mamavanmischa.. hahahah, ik moet er gewoon een beetje op lachen.. het lijkt wel een cowboy! Ik weet niet of het echt de manier is maar goed, werkt het dan werkt het. Ik ben niet zo'n speentjes held. MIjn zoontje heeft er wel een en pakt die zelf. We hebben nooit hoeven lopen voor z'n speen maar hoe dat komt, geen idee. De zuigbehoefte van een kindje kan groot zijn maar als een kindje eenmaal slaapt, dan is die zuigbehoefte ook onderdrukt (door de slaap). Als een kindje aanleert een speentje nodig te hebben om te gaan slapen zal hij / zij ook bij wakker worden het speentje nodig hebben... Dat is niet handig want kleine kindjes worden gemiddeld om de paar uur even wakker (soms zelfs wel 45 minuten). Ik zou dus een speentje geven maar deze vlak voor het slapen gaan uit de modn halen.. tja, het is niet makkelijk maar hier heeft het dus wel gewerkt want we hebben geen gedoe. Volgende week (9 maanden) gaan de speentjes uit de box en uit bed. Ik heb 'm dan nog wel voor noodgevallen maar in principe is het klaar... de zuigbehoefte is dan in principe weg dus dan wordt het gewoonte... Succes ermee
Je hebt gelijk hoor, ik ben ook heeeeel blij dat Mischa uit zichzelf zijn speentje niet meer altijd hoeft! Ik gebruik het heel soms nog, als hij heel moe is maar niet in slaap kan vallen en daardoor overstuur raakt. Hoe dan ook, zo lang je kindje een speentje wil bij het in slaap vallen en hij kan die nog niet zo goed in zijn mondje houden is het erg lastig! Ik heb zelfs gehoord van moeders die de speen met leukoplast vastplakten, maar daar heb ik dan weer een beetje een vreemd gevoel bij...
Rozemarijke, een kind van 2 maanden leer je niet ff om een speen zelf te pakken Hiero verigens precies hetzelfde 'drama' en ik baal heel erg dat k. een tut heeft gekregen in t ziekenhuis ik loop ook elke nacht, elk uur naar zn kamertje voor die rot tut! En het ergste is, zonder dat ding slaapt die dus absoluut niet.. Die spuugdoek voor t gezichtje lijkt me overigens niet zo'n heel veilige oplossing..
Hier ook hetzelfde "probleem". Vooral overdag heeft hij zijn speentje nodig om in slaap te komen. Ik heb het maar geaccepteerd dat hij dat nodig heeft om in slaap te komen en dat ik zodoende soms wel 5 a 6 keer in een half uur naar boven moet om het speentje in te doen. Wat ik meestal doe is 2 keer naar boven lopen om het speentje in te doen en vervolgens laat ik hem steeds iets langer huilen (niet te lang natuurlijk en als ik zeker weet dat hij niet huilt van pijn etc..) voordat ik weer naar boven ga voor zijn speentje. Meestal valt hij vanzelf in slaap of soms moet ik dan nog 1 keer naar boven om zijn speentje in te doen en dan is hij zo moe van het huilen dat hij lekker in slaap valt met zijn speentje. Dit heeft hij trouwen van begin af aan gehad. Hij moet echt even huilen voordat hij in slaap valt.
Hier word ook gelopen, soms 1 keer soms 8 keer hihi. Maar ik vind het niet erg. Het hoort er nu eenmaal bij Dat doekje voor de mond is misschien wel een idee, maar is het ook veilig?
Zelf zou ik geen koordje gebruiken, doekje over het speentje zou ik zelf ook een beetje eng vinden, zeker als die kleine ingebakerd ligt, die kan dan nooit zelf het doekje wegtrekken uit reflex als het voor d'r neusje schuift... Mijn dochter lag ook ingebakerd, maar toen gooide ze zelf altijd in haar slaap de speen eruit. Pas later moetsen we gaan lopen. Hoe je het nu moet oplossen weet ik niet, om de speen af te leren lijkt ze me ook nog zo jong... Succes in ieder geval!
Jullie hebben gelijk dat het niet zo veilig is want ik lees steeds over "naar boven lopen" om het speentje terug te doen! Mischa slaapt overdag in de huiskamer (en ik baker hem niet in) en ik kon dus steeds zien hoe hij er bij lag. 's Nachts gebruikten we ook absoluut geen doekje hoor! Al met al is het waarschijnlijk toch niet zo'n goede tip!!
Mijn zoontje lag met 2 maanden overdag altijd te slapen in de kinderwagen in de huiskamer, dan was ik er zo bij als hij zijn speen kwijt was. 's nachts sliep hij wel door als hij in een diepe slaap was. Ik weet niet of je dochter zelf de speen al kan pakken? maar ik heb de speen nu aan zo'n tutpopje dan heeft mijn zoon het zomaar weer te pakken. en heb 2 spenen in zijn ledikantje te liggen, als hij er 1 uitgooit dan heeft hij altijd de andere nog... totdat ze er beiden uitliggen want dan kan mama wel komen om de spenen weer te pakken En ik had toen mijn zoon 2 maanden was, een spuugdoekje door de ring van de speen gedaan, zodat de speen wat zwaarder werd dat hielp ook goed bij mij. En zo kon hij de speen weer zelf pakken, maar zo'n tutpoje helpt ook erg goed hier. (weet trouwens niet of het een tutpopje heet, maar het is zo'n poje met een hoofdje en daar een lapje aan, maar dat zul je wel begrijpen haha )
Wij kwamen ook op dit punt! en toen gaf ik haar een spuugdoek in haar handen. Deze legt ze zelf over haar ogen heen, alsof ze geen licht wil hebben in de kamer! haha, ideaal. nu is het echt over. ik geef het na drie keer op, het lijkt net of ze dit weet. Eerder was het gillen tot krijssen toe, en nu is het gewoon de speen geven en slapen... Maar in het begin werd ik er ook wel eens krankjorum van, zat ik net met de oudste te spelen werd T weer wakker! haha. Het is zo allemaal ECHT weer over. Volgens mij word een speenkoord in bed toch afgeraden? (niet aanvallerig bedoelt, maar ik kreeg het advies om dit niet te gebruiken in bed!)