meestal ligt de ventilator dan uit zijn lagers. Enige wat je kan doen is een installatiebedrijf bellen die deze kan vervangen. Storingsbezoeken zijn helaas een duur grapje.
Onze woonsituatie klinkt hetzelfde en willen ook een airco aanschaffen en precies op deze manier laten plaatsen. Kan je misschien vertellen waar je de airco besteld hebt?
Fijne prijs! Dan zou ik het ook meteen aan laten leggen in ons nieuwbouw huis. Nu maar eerst eens een zomer meemaken om te zien waar we het precies willen.
Vanmiddag komt er iemand om een offerte te maken. We willen iig beneden en boven, en evt op zolder, maar die heeft geen prioriteit. Wellicht is het een optie dat de unit van de bovenverdieping ook de zolder mee koelt? Geen idee wat we kunnen verwachten
Dat kan niet, koelte kan niet stijgen dus je airco op de bovenverdieping kan de zolder niet koelen als de zolder hoger ligt dan de bovenverdieping, snap je hem nog!
Nou, over 3 weken wordt de airco geplaatst We hebben gekozen voor 2 buiten units en 2 binnen units. 1 op onze slaapkamer en 1 in de woonkamer. We hadden als optie gevraagd 1 op de overloop voor alle kamers, maar dat is echt afgeraden. Het werkt minimaal dan en wij vinden onze kamer echt prioriteit. Beide units hebben 3,5kwh vermogen. Boven is dit niet nodig, maar met dit beetje extra wel de mogelijkheid om de overloop wat mee te koelen en dat vind ik dan wel weer prettig. We moeten alleen nog even zorgen voor geaarde stopcontacten... dus dat is nog even een dingetje. De normale units waren niet meer leverbaar bij Haier, dus we krijgen voor dezelfde prijs nu wifi units Kosten; €3600 incl plaatsen Het was vandaag alweer 26.5 graden bij ons in huis en net toen ik naar boven ging was het beneden nog steeds 25graden. We hebben zo’n warm huis, gewoon echt niet leuk meer. Dus laar die airco’s maar komen! Deze week komen we nog even door met de mobiele airco’s, maar deze stond vandaag nog op zolder
Hier staan er 2 van de drie op de dakkapel en onze onderhoudsmonteur klimt hier gewoon op? echt binnen 5 seconden zit hij erop. En inderdaad een A merk kiezen, wat duurder maar gaat veel langer mee...
Wij hebben ook de Wifi units, ideaal. Je kan ze op afstand aanzetten. In de slaapkamer niet nodig. Als wij naar bed gaan zet mijn man hem aan en ondertussen gaan wij tandenpoetsen. Als we klaar zijn is de kamer koel. Beneden heeft hij iets langer nodig bij ons (woonkamer van 90 m2) dus die zetten we 15-20 minuten van te voren aan en dan is het er ook lekker koel. Bij ons in huis is het ook niet normaal warm. Slaapkamer 28 graden, zolder 30 graden en beneden zo'n 27 graden. Huis op het zuiden (hoekwoning) en zijkant op het westen en een dubbele aanbouw met plat dak.... ben super blij met de airco's!
Over de wifi modules zijn de meningen verdeeld. Je kunt ze sowieso altijd nog los bijbestellen, kosten meen ik iets van 75 euro per toestel. Hier meerdere airco-boeren die aangeven dat het beter is een constante temperatuur in te stellen ipv in een keer kei hard koelen en weer laten opwarmen en weer laten koelen.
Hier twee airco’s met elk hun eigen buitenunit. Van Daikin. Top-dingen! En stil! Ik sla wel bijna achterover van de prijzen die hier genoemd worden. Dat hebben wij er niet voor betaald hoor! (Edit: ik zie nu gelukkig ook wel wat normalere prijzen. Had nog niet alles geleze ).
We hebben er eentje van ik meen 2,2, die was 1200 euro. En eentje van 3,5, die was 1400. De kleine hangt nu een jaar of 5, de andere 3. Was incl installatie