Tot welke leeftijd water uitkoken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moontje78, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    De titel zegt het al tot welke leeftijd koken jullie het water uit?
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Voor flesvoeding bedoel je? Ik kook dan water met de waterkoker, en gebruik koud water uit de kraan.. Justin is nu 4 en n halve maand. Weet eigenlijk ook niet wat 'normaal' is.
     
  3. Judy77

    Judy77 Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Hoe bedoel je water uitkoken? Flessen en speentjes uitkoken of water voor een voeding koken?

    Het eerste, doe ik nu een keer per week.... Voor de rest doe ik alles goed heet afspoelen of ze draaien mee in de vaatwasser.

    Het tweede heb ik nooit gedaan. Tegenwoordig zeggen bijna alle cb's dat je koud, ongekookt water kan gebruiken... Geen lauw water uit de kraan, dat kan bacterien bevatten. Maar koud water uit de kraan kan prima....
     
  4. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Heb nooit geen gekookt water gebruikt voor de voeding, gewoon zo uit de kraan.
    Ik heb tot 4 maanden elke dag de flesjes uitgekookt, daarna 1 keer per week en nu gewoon in de afwasmachine..
     
  5. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ja ik bedoel voor flesvoeding,sorry!
    Ik kook de spenen en flessen nog steeds 1x in de week uit in een magnetronsterrilisator maar voor flesvoeding kook ik elke dag nog water!
     
  6. Dientje

    Dientje Fanatiek lid

    12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat doe ik ook hoor, ik blijf het denk ik doen tot hij geen fles meer hoeft.
     
  7. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik gebruik water uit de kraan.
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    ik kook ook nog steeds water of gebruik barleduc. Gekookt water bewaar ik in een thermosfles, weet eigenlijk nieteens of dat wel mag, maar werkt als een trein.
     
  9. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ikzelf kook water uit in een grote pan en vul daar kleine flesjes Spa blauw mee!Zet wel alles in de koelkast.
    Weet ook niet of dit mag...
     
  10. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Na een maand ongeveer mee opgehouden. Toen de krampjes over waren.
     
  11. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Morgen gaat Jim naar het dagverblijf maar ik ga van het weekend toch maar eens gewoon kraanwater proberen!
    Badankt allemaal!
     
  12. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hier altijd alles gekookt!
    dus tot 1 jaar, tot ze overgingen op gewone melk.
     
  13. HeidiS

    HeidiS Actief lid

    20 jun 2007
    181
    1
    0
    Moeder,verpleegkundige, aardige echtgenote
    Zoetermeer
    hier uit de kraan en verwarmen in de magnetron.
     
  14. Calimero

    Calimero Fanatiek lid

    31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    ik gebruik "nog steeds"bal te duc :oops: :oops:
    voor alles zowel fles als vermengen met diksap of roovicee......
    en flessen en spenen uitkoken doe ik nog 1 keer per week veder spoel ik ze goed af met koud water en bewaar ze in de koelkast...
     
  15. MarieLize

    MarieLize Actief lid

    16 jul 2006
    431
    0
    0
    Tot ruim een maand heb ik kraanwater gekookt, daarna ben ik Bar le Duc bronwater (ongekookt) gaan gebruiken en sinds ongeveer een week gebruik ik koud kraanwater, maar dan laat ik het water eerst even doorlopen. En dan natuurlijk even opwarmen in de magnetron.

    De adviezen zijn zo wisselend, van de kraambureau's en verschillende cb's dat ik het allemaal wel geloof maar m'n eigen gevoel volg.

    Spenen ed steriliseer ik nog elke dag.
     
  16. moontjejl

    moontjejl Bekend lid

    15 jun 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ? ga je daarom kraanwater proberen?
    Dat hoeft niet hoor, op de meeste kdv werken ze ook met afgekoeld gekookt water.
    Wij koken het iedere morgen voor de kleintjes, en bewaren dat de dag.Hoeft niet in de koelkast volgens de GGD, wel afgedekt als het afgekoeld is.
    Vraag het eens na, en gewoon kraanwater is ook prima als je voeding gelijk gebruikt.Dus niet voorbereid, maar dat mág eigenlijk ook niet meer :)
     
  17. Moontje78

    Moontje78 Actief lid

    6 feb 2007
    137
    0
    0
    Ik bedoelde daarmee dat ik m niet vanmorgen (dus vóór dat hij naar t dagverblijf ging) kraanwater ga geven ivm eventuele krampjes oid!
    Probeer het liever uit als ik gewoon thuis ben met hem!
     
  18. kristel

    kristel Niet meer actief

    Is het nou echt zo dat barleduc minder bacterieen zou bevatten dan kraanwater? Nederlands kraanwater is toch goed genoeg?
     
  19. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik heb Bar le Duc gebruikt in de eerste paar weken vanwege de krampjes. Ik had wel het idee dat het hielp. Maar Nederlands kraanwater is eigenlijk beter omdat er in al dat verpakte water relatief veel mineralen zitten. En daarvan moeten je nieren harder werken. Toen de krampjes over waren, zijn wij al snel overgestapt op gewoon kraanwater. Eerst nog even gekookt maar al snel gewoon koud water uit de kraan opgewarmd.
     
  20. loetje

    loetje VIP lid

    6 jun 2006
    7.366
    1.766
    113
    De eerste 6 weken heb ik bv gegeven. Daarna over op FV en gelijk gewoon kraanwater gebruikt. Misha heeft eigenlijk heel weinig last gehad van krampjes. Niet tijdens de BV en niet tijdens de FV..
     

Deel Deze Pagina