Starten als gastouder

Discussie in 'De lounge' gestart door zonnetje2015, 22 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    hallo dames,

Ik denk er al een tijdje aan om gastouder te worden. Deze week lijken een aantal factoren mij te stimuleren om echt de stap te gaan nemen.

In principe zou t voor mij vooral betekenen dat een een opleiding moet gaan volgen ( wat ik juist graag wil, een opleiding).
    Kunnen jullie mij tips en tricks geven over het starten als gastouder?
    Het zou om huiselijke opvang gaan dus bij ons thuis.
    Ons huis is hiervoor heel erg geschikt. Slaapruimte genoeg te creeeren, veiligheid is er, er grote zeee kindvriendelijke tuin met speeltoestel. En we hebben natuurlijk zelf een dreumes dus eigenlijk alles is in huis. Box, kinderwagen, draagdirken, speelgoed EHBO koffer etc. Kinder EHBO sta ik sowieso al voor ingeschreven om te gaan doen.

2. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hai! Ik ben heel kort gastouder geweest, was niet mijn ding. Wat wil je allemaal weten?

3. tuc

tuc Niet meer actief

Wat leuk! Ik ben ook gastouder, doe het met heel veel plezier. Kan wel 10 a4tjes vol typen met tips haha. Maar heb je een beetje gerichte vragen toevallig;)?

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Gerichte vragen
    zijn jullie aangesloten bij een bureau of zzp via een bureau?
    Wat ondernemen jullie met de kindjes buiten huis tuin en keuken?
    Wat hebben jullie in huis aangepast?
    Hebben jullie begeleiding gehad in het vinden van oppaskindjes?
    Hoe doen jullie het met je eigen vakantie?
    Hebben jullie huisdieren?
    Doen jullie aan cursussen buiten de vereisten opleidingen?
    Gaat het goed icm jullie eigen kinderen?

Haha al een hele lijst Tnx iig alvast @tuc @Appeltje22

5. tuc

tuc Niet meer actief

Gerichte vragen

- zijn jullie aangesloten bij een bureau of zzp via een bureau?
    Je moet altijd aangesloten zijn bij een bureau zodat ouders in aanmerking komen voor KOT.
    Ik heb het eerst "gewoon" gedaan, sinds een paar jaar zzp'er.

-Wat ondernemen jullie met de kindjes buiten huis tuin en keuken?
    Ik zit hier vlakbij het strand, ga ook wel eens naar het bos, intratuin oid. Dat moet wel met de auto dus ligt eraan hoeveel kinderen ik heb.

- Wat hebben jullie in huis aangepast?
    Hier viel dat reuze mee omdat toen ik begon zelf een baby had. Maar verder dan een extra traphekje, stopcontactbeveiligers e.d. ging het niet.

-Hebben jullie begeleiding gehad in het vinden van oppaskindjes?
    1 gezin heb ik zelf "gevonden", mijn eigen neefje en nichtje. De rest via het GOB. Die bellen steeds als ze denken dat ze een aanvraag hebben die bij mij past.

- Hoe doen jullie het met je eigen vakantie?
    Ik ben met de carnaval altijd de ma en di vrij:roflmao:, verder 3 weken in de zomervakantie en of een week mei of een week herfstvakantie. Ik geef dit ruim van te voren aan bij de ouders.

Hebben jullie huisdieren?
    Nee

-Doen jullie aan cursussen buiten de vereisten opleidingen?
    Soms wel. Sowieso is elk gob verplicht om 1x per jaar een bijscholing aan te bieden aan de gastouders en die volg ik altijd. Soms komen ze extra met iets en daar doe ik ook vrijwel altijd aan mee.

- Gaat het goed icm jullie eigen kinderen?
    Ja dat gaat eigenlijk prima. Toen zoon kleiner was waren de meeste van zijn leeftijd dus hij had een hoop speelkameraadjes, nu zijn ze 5 en 9. Ze spelen vaak beneden, maar trekken zich soms ook boven terug. Het speelgoed waarvan ze niet willen dat er oppaskindjes mee spelen blijft op hun kamers. En er spelen geen oppaskindjes boven. Dat is alleen van mijn eigen kinderen.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Nog iemand anders?

Deel Deze Pagina