'snachts verschonen??

Discussie in 'Verzorging' gestart door marielle82, 10 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoihoi,

Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die 'snachts verschonen?
    Ik ben dit nu van plan,omdat het erg aan het irriteren is bij haar.(de schaamlipjes). Ik zit het steeds met sudo in te smeren,maar zie na een week nog geen verbetering.

Iemand tips?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Misschien ipv sudocreme iets anders proberen? Bepanthen? Andere billen creme?

Is het misschien iets van een schimmeltje omdat het niet weg wil gaan?

Maar je vraag ;) wij verschonen onze kindjes al vanaf de geboorte snachts alleen als het nodig is. Dus bij de nachtvoeding kijken/voelen (veel plas? weinig plas? gepoept?) of het nodig is en dan dus wel of niet doen. Maar sinds Malou en Ruben snachts doorslapen ga ik daar niet na kijken verder, dat zien we smorgens wel.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.516
    36.478
    113
    Ik zou ook eerst bepanthen oid proberen, van sudocreme wordt de uitslag en irritatie hier alleen maar erger.

4. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik zou ook bepanthen proberen.

Ik heb alleen de eerste maand 's nachts tijdens de fles gekeken of het nodig was, maar anders niet hoor.
    Tenzij ze ooit ns wakker is en huilt..

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.215
    433
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Onze kleine slaapt ook de nacht door en ga dan ook niet kijken of hij een schone luier moet. Andere zalf zou ik zeker proberen! Toen hij wel s'nachts nog voor voeding kwam verschoonde wij hem wel altijd.

6. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Volgens mij heb ik nog een probeerverpakking ergens...
    Morgen gelijk smeren!

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik dacht dat maizena ook nog wel eens wil helpen. Dat droogt de plekken goed, waardoor ze beter kunnen genezen (net zoals billenpoeder)..

Maar als het niet echt weggaat met de standaard middeltjes, kun je misschien eens bij de huisarts langs om te kijken of het geen schimmel is.. Dat kan best, en dan is het met een speciale zalf binnen een paar dagen al beter.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik verschoon Jasmine elke nacht, voor de nachtvoeding. Is ook wel nodig gezien de hoevelheden die zij plast.
    Maar zou ze al doorslapen, dan zou ik haar er niet meer voor wakker maken.

9. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.727
    3.164
    113
    Vrouw
    Toen Liam nog niet doorsliep verschoonde ik hem elke nacht en nu gewoon wanneer hij wakker word,,

Liefsz

10. Duna

Duna Niet meer actief

Wij chekken de luier bij elke voeding. Maar alleen verschonen als het nodig is uiteraard :D Soms in de nacht willen we het nog weleens overslaan want de pampers absorberen zo goed dat het niet echt nodig is.

11. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Vanaf dat Tess door slaapt word er geen luiercheck meer gedaan.
    Vind het ook een beetje zielig om haar wakker te maken voor een schone luier, als ze incidenteel eens wakker word 's nachts en ze heeft gepoept of een flinke plasluier dan verschoon ik natuurlijk wel.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!

Hoe gaat het er nu mee als ik vragen mag? Hoop dat ze snel van de zere billen af is ;)!

13. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Hoi,

Ben nu 2 dagen met bepanthen bezig,word al wel minder rood.
    Kijk het nog wel een paar dagen aan.
    Heb geen idee dat het zeer doet,bij haar. Als ik eraan komt,om te smeren,begint ze juist te lachen, die grapjas! Haha

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Fijn dat het in ieder geval minder lijkt te worden! En dat het geen zere billen zijn dat scheelt :)! Haha! Hoop dat het toch snel helemaal weg is hoor! Zou wel fijn zijn!

Whaha je onderschrift, denk wat staat daar nou hangoord .... wergje? Was dat nou toch? Maar het zijn hangoordwergjes *gniffel*. Sorry moest het even kwijt! Maar nee geen intresse verder hoor, ik kan nog geen goudvis in leven houden ;)!

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bepanthen werkt hier zoveel beter dan Sudocreme... En maizena schijnt ook wonderen te verrichten maar dat heb ik nog niet nodig gehad. Hier bij een beetje roodheid meteen 1x bepanthen dus smeren en de volgende luierwissel is roodheid al weg. Ik smeer ook alleen maar als het rood is, anders nooit. Succes!

16. Tink

Tink Niet meer actief

Maizena zou ik niet doen. Als het inderdaad een schimmeltje is wordt het daar alleen maar erger van!

Ik gebruik miconazolcreme van de apotheek of drogist, dat is antischimmelcreme die je zonder recept kunt kopen en die je bij kleintjes ook gewoon mag gebruiken. Het is ook gewoon een lekker zacht zalfje, ook als het geen schimmel is kan het geen kwaad. Daar overheen een laagje sudo (dat was een tip van onze huisarts) en dan is het binnen een paar dagen een stuk minder!

17. Tink

Tink Niet meer actief

P.S.
    Let wel op: als het een schimmel is moet je doorgaan met smeren ook nadat de roodheid verdwenen is, echt 2 weken volhouden. Dan pas ben je er echt vanaf.

18. Anneke99

Anneke99 Bekend lid

18 dec 2007
    613
    0
    0
    billenzalf van neutral werkt hier goed, sudo geprobeerd maar werd niets

19. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Esmee heeft ook een beetje uitslag op haar schaamlipjes.
    Ik ga meteen een ander zalfje proberen.
    Want ze heeft het toch al een dikke week.
    Op haar billetjes heeft ze niets.
    Ze heeft er ook geen last van trouwens.

20. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Hier ook geen goede ervaringen met Sudocreme, hier werkte gewone zinkzalf het beste. Was echt zo verdwenen!

Deel Deze Pagina