Hoihoi, Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die 'snachts verschonen? Ik ben dit nu van plan,omdat het erg aan het irriteren is bij haar.(de schaamlipjes). Ik zit het steeds met sudo in te smeren,maar zie na een week nog geen verbetering. Iemand tips?
Misschien ipv sudocreme iets anders proberen? Bepanthen? Andere billen creme? Is het misschien iets van een schimmeltje omdat het niet weg wil gaan? Maar je vraag wij verschonen onze kindjes al vanaf de geboorte snachts alleen als het nodig is. Dus bij de nachtvoeding kijken/voelen (veel plas? weinig plas? gepoept?) of het nodig is en dan dus wel of niet doen. Maar sinds Malou en Ruben snachts doorslapen ga ik daar niet na kijken verder, dat zien we smorgens wel.
Ik zou ook eerst bepanthen oid proberen, van sudocreme wordt de uitslag en irritatie hier alleen maar erger.
Ik zou ook bepanthen proberen. Ik heb alleen de eerste maand 's nachts tijdens de fles gekeken of het nodig was, maar anders niet hoor. Tenzij ze ooit ns wakker is en huilt..
Onze kleine slaapt ook de nacht door en ga dan ook niet kijken of hij een schone luier moet. Andere zalf zou ik zeker proberen! Toen hij wel s'nachts nog voor voeding kwam verschoonde wij hem wel altijd.
Ik dacht dat maizena ook nog wel eens wil helpen. Dat droogt de plekken goed, waardoor ze beter kunnen genezen (net zoals billenpoeder).. Maar als het niet echt weggaat met de standaard middeltjes, kun je misschien eens bij de huisarts langs om te kijken of het geen schimmel is.. Dat kan best, en dan is het met een speciale zalf binnen een paar dagen al beter.
Ik verschoon Jasmine elke nacht, voor de nachtvoeding. Is ook wel nodig gezien de hoevelheden die zij plast. Maar zou ze al doorslapen, dan zou ik haar er niet meer voor wakker maken.
Toen Liam nog niet doorsliep verschoonde ik hem elke nacht en nu gewoon wanneer hij wakker word,, Liefsz
Wij chekken de luier bij elke voeding. Maar alleen verschonen als het nodig is uiteraard Soms in de nacht willen we het nog weleens overslaan want de pampers absorberen zo goed dat het niet echt nodig is.
Vanaf dat Tess door slaapt word er geen luiercheck meer gedaan. Vind het ook een beetje zielig om haar wakker te maken voor een schone luier, als ze incidenteel eens wakker word 's nachts en ze heeft gepoept of een flinke plasluier dan verschoon ik natuurlijk wel.
Hoi, Ben nu 2 dagen met bepanthen bezig,word al wel minder rood. Kijk het nog wel een paar dagen aan. Heb geen idee dat het zeer doet,bij haar. Als ik eraan komt,om te smeren,begint ze juist te lachen, die grapjas! Haha
Fijn dat het in ieder geval minder lijkt te worden! En dat het geen zere billen zijn dat scheelt ! Haha! Hoop dat het toch snel helemaal weg is hoor! Zou wel fijn zijn! Whaha je onderschrift, denk wat staat daar nou hangoord .... wergje? Was dat nou toch? Maar het zijn hangoordwergjes *gniffel*. Sorry moest het even kwijt! Maar nee geen intresse verder hoor, ik kan nog geen goudvis in leven houden !
Bepanthen werkt hier zoveel beter dan Sudocreme... En maizena schijnt ook wonderen te verrichten maar dat heb ik nog niet nodig gehad. Hier bij een beetje roodheid meteen 1x bepanthen dus smeren en de volgende luierwissel is roodheid al weg. Ik smeer ook alleen maar als het rood is, anders nooit. Succes!
Maizena zou ik niet doen. Als het inderdaad een schimmeltje is wordt het daar alleen maar erger van! Ik gebruik miconazolcreme van de apotheek of drogist, dat is antischimmelcreme die je zonder recept kunt kopen en die je bij kleintjes ook gewoon mag gebruiken. Het is ook gewoon een lekker zacht zalfje, ook als het geen schimmel is kan het geen kwaad. Daar overheen een laagje sudo (dat was een tip van onze huisarts) en dan is het binnen een paar dagen een stuk minder!
P.S. Let wel op: als het een schimmel is moet je doorgaan met smeren ook nadat de roodheid verdwenen is, echt 2 weken volhouden. Dan pas ben je er echt vanaf.
Esmee heeft ook een beetje uitslag op haar schaamlipjes. Ik ga meteen een ander zalfje proberen. Want ze heeft het toch al een dikke week. Op haar billetjes heeft ze niets. Ze heeft er ook geen last van trouwens.
Hier ook geen goede ervaringen met Sudocreme, hier werkte gewone zinkzalf het beste. Was echt zo verdwenen!