Hoi allemaal, Wij hebben een prachtige kinderwagen maar gebruiken hem eigenlijk nog maar weinig. De buggy (een Mac Laren techno Xt dus grotere wieltjes) voldoet prima. En qua vervoer zeer gebruikersvriendelijk. Ik vraag me dus af of er een reden is de kinderwagen, een prachtige bugaboo, nog aan te houden? Of kan ik hem net zo goed verkopen? Onze zoon is 1 jaar. Waar gebruiken jullie de kinderwagen nog echt voor? Hebben jullie advies wat ik ermee moet? Wegdoen? Of ga ik daar spijt van krijgen? Hartelijk dank alvast voor het meedenken! groet Esther
Wij hebben naast onze kinderwagen ook een buggy. Maar dat is een goedkopie, echt voor ernaast. Die kan ook mee op de fiets. Maar echt lang laat ik hem er niet in zitten. 1-1,5 uur. Die kinderwagen komt soms wel van pas als je ergens op bezoek bent, dan gebruiken we die als eetstoel voor ons zoontje. En als ik echt lang de stad in ga, neem ik ook de kinderwagen mee. Maar jullie hebben een dure buggy, misschien is het zitcomfort daar een stuk beter van. En waar wil je hem allemaal voor gebruiken?
Maar jullie hebben een dure buggy, misschien is het zitcomfort daar een stuk beter van. En waar wil je hem allemaal voor gebruiken?[/quote] Hoi! Dank voor je bericht! Onze buggy is inderdaad een erg goed en best comfortabel ding! Wij laten zoonlief er echter ook geen uren in zitten maar zou dat in de kinderwagen ook niet doen. Sinds we de buggy hebben, gebruiken we de kinderwagen dus bijna niet meer. We kochten die buggy ivm vakantie en eigenlijk is sindsdien de kinderwagen nauwelijks nog gebruikt. We hebben bij het kopen er zoveel waarde aan gehecht maar ik vraag me nu af waarom. Het moest toen allemaal zo.... Ik heb dus geen idee wat het verdere voordeel nog kan zijn. Vandaar mijn vraag. Krijg ik spijt als ik het ding nu al wegdoe? We zijn geen boswandelaars of zo, dus echt heftige dingen doen we er echt niet mee. Groet esther
Wij hebben toen Kyllian 10 maanden was een buggy aangeschaft (Maclaren Quest). We gebruikten toen de andere kinderwagen eigenlijk niet meer en besloten die ook weg te doen. Heb hm nooit gemist, dus geen spijt van gehad.
Wat een gedoe he? Leuk, al die regels over wanneer je kindje wat mag, maar in de praktijk gaat het dus niet zo... Volgens mij, als je een goede kwaliteit "buggy" hebt, dan kun je daarmee volstaan hoor. Wat ik merk aan onze uk, is dat ze echt geen stap terug wilt. Voor je het weet wil jullie kleine zelluf lopuh, daar zit je dan met je wandelwagen Ik raak alleen een beetje in de war van de termen: Wandelwagen, buggy... Een buggy is toch en goedkoop opklapgeval? Een wandelwagen een wat duurder ding, van tegenwoordig geweldig design, die in veel gevallen als babywandelwagen kan (met ligbak), en om in te zitten, een dure "buggy"... Begrijp ik het nou goed zo? Wij hebben een dure wagen waar een bak op kan, en een zitgeval (a la buggy). Die bak heeft ze (nu 5mnd) alleen als wieg gebruikt, als wandelwagen NO WAY, veeeeeel te saai! We nemen haar altijd mee in de babybjorn om te shoppen, maar dat is in de tropen met nu zomer echt best heet. Voor de grap probeerden we de buggystand van de wagen en voila!: madam is dolgelukkig. Lekker zitten rondkijken, beetje kletsen... niet langer dan een uur hoor, dan is ze het zat (in de babybjorn ook hoor, en als zij het niet zat is, dan is de drager (ik of mn man) het wel zat na die tijd! ). De buggy kan ook in de half-lig stand, maar ze vindt liggen he-le-maal niks! Dan houdt ze continu haar hoofdje overeind, en na 5 minuten wordt ze kwaad. Dus dan maar in de zitstand. Mijn vraag: Wat denken jullie, kan dat, bij 5 maanden oud, voor max een uurtje op een dag in de buggy-stand? Ze wil de laatste 2 weken heeeeeel veel zitten, en kan al vrij goed alleen zitten, soms valt ze nog om. Ze zit sterk, niet ingezakt, heft er fysiek totaal geen moeite mee, met in de buggy zitten.
Gewoon doen wat jij en je zoontje fijn vinden. Ik heb ook de bugaboo en gebruik hem elke dag. Ook als ik ga shoppen. Ik vind het veel fijner rijder dan de buggy. Mijn dochtertje gaan altijd schuin hangen in de buggy en is het daar heel snel zat in. Terwijl ze in de wandelwagen soms nog we eens slaapt.
Ik vind de buggy veel fijner en neemt een stuk minder ruimte in Wij hebben een Quinny speedi en die ligt nu op zolder. De Buggy (topmark) gebruiken we voor de boodschapjes, wandelingen etc.
Wij hebben een Zapp voor als ik even de stad in ga of om mee te nemen op de fiets. De wandelwagen (Mutsy) gebruik ik ook dagelijks, maar ik wandel erg veel met de hond en dan loopt dat 10 keer beter door het bos etc. Het is maar net waar je het voor gebruikt.
Ik heb een buggy voor makkelijk erbij. Maar kan absoluut niet zonder mijn confortagele XXX-adventure wagen. Ik ben afhankelijk van het feit dat ik er boodschappen mee doen. Lekker veel ruimte onderin om flink in te slaan. En in het confort voor Leander stukken prettiger. Heb vier goede luchtbanden , die kunnen niet tegen de buggy rollers op. Liek
EstherW wij hebben dezelfde byggy, en dat is een hele comfortabele buggy. Ik gebruik hem dagelijks met honden uitlaten e.d. Met boodschappen doen gebruik ik meestal de Buggaboo. ik denk dat je zoontje in de buggy net zo comfortabel zit. Hij kan erin zitten, liggen, benen naar voren, benen naar beneden. Lijkt me prima.
Als je nog regelmatig echt langere stukken gaat lopen dan is een kinderwagen prettiger. Maar als je dat niet doet zal je hem niet missen denk ik..... Ik ga mijn kinderwagen wel missen, staat al maanden niet meer thuis omdat we een dubbele wagen hebben aangeschaft en veel gebruiken. Maar ik ga hem meer missen omdat ik hem zooo geweldig vind Was echt verliefd op mijn wagen.
Ik heb na een week mijn buggy gebruikt te hebben de combi kinderwagen op zolder gezet omdat ik hem veel te lomp en groot vond eigenlijk. + De MacLaren Quest die ik heb is prima en erg comfi,mijn zoontje was gelijk helemaal weg van de buggy en zit er graag in. Nu wacht de kinderwagen combi dus geduldig op een nieuw wondertje van ons om te rijden.
Wij hebben ook een MacLaren voor erbij, maar ik vind onze Urban Jungle zooooooooo veel fijner rijden en zitten voor Emme. Ik gebruik de buggy alleen als ik op de fiets ga - de buggy kan dan in de "buggy-mee". Pim
Wij hebben ook besloten om in het voorjaar een goede buggy te kopen en de kinderwagen naar de zolder te doen. Het is zo'n onding in de kamer en een buggy past veel beter in de auto enzo.
als je geen kindje erbij wilt tzt, zou ik overwegen hoe vaak je hele dagen weg gaat oid en dan de wagen nog mee zou willen nemen? onze wandelwagen komt alleen uit de schuur als we echt een stuk gaan wandelen. in de stad is de buggy veel handiger (want, veel kleiner!), maar een dagje dierentuin in een buggy met een kindje dat zelf niet/amper loopt, lijkt me niks. zo lekker zit een buggy ook weer niet