Airco temperatuur

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 7 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Boven staan de airco’s de hele dag op 18 graden aan, als we naar bed gaan zet ik de airco’s uit. Beneden gebruiken we de airco alleen om in de winter te verwarmen.

2. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben op elke overloop een airco en deze staan in de avond op 18 graden, rond middernacht gaan ze momenteel weer uit dan zijn alle slaapkamers goed gekoeld.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Voor jou prima te doen en voor een ander niet. :)
    Iedereen is anders. De 1 zit met een bepaalde temperatuur met een dik vest aan en de ander heeft het koud.
    Elk huis is ook anders. Hier een slecht geïsoleerde huurhuis. Het wordt hier snikheet.
    Ik merk ook dat ik steeds minder tegen de warmte kon en dat de honden half lagen te hyperventileren. Nu airco en ik trek het weer.
    Ding is ook super zuinig. Als hij 7 uurtjes aan gestaan heeft dan heeft dat me max 80 cent gekost. Dat heb ik er dan graag voor over.

Ik kom vanwege m'n werk in de wijkverpleging in veel huizen en bij de ene is het zonder airco lekker koel en prima te doen en het volgende huis krijg je bij binnen stappen al een klap in je gezicht van de hitte en staat het zweet tussen je billen:|

4. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Nou jij liever dan ik hoor :) Ligt natuurlijk ook aan hoe goed je er zelf tegen kan en aan het soort huis. Hier is het gewoon niet te harde . Overdag niet en snachts niet. En ik vind de airco juist erg fris, ik kom daar echt van bij en het voelt helemaal niet kunstmatig.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik vind het energieverbruik echt meevallen. Hier verbruikt hij iig erg weinig. 7 uur aanstaan kost me rond de 80 cent.

6. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Bij ons op 23 graden in de slaapkamer ‘s nachts en bij dochter op 24. Onze kamers pakken de hele dag zon dus met deze temperaturen is dat s nachts wel fijn. Beneden een heel enkel keertje als het echt warm is, op 22 graden. Maar dat is dit jaar nog maar een keer of 5 gebeurd

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Airco op de slaapkamers. Overdag staan ze uit. Na het avondeten gaan ze aan. Eerst op 20 graden, als we gaan slapen zet ik ze op nacht stand en dan 22 graden

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook geen kunstmatig gevoel. Zal ook aan type airco liggen. Merk wat ik heb geeft aan dat het voelt alsof je frisse boslucht inademend en zo voelt het in mijn huis ook. Echt als frisse lucht. Nou is dit ook een type airco welke de lucht zuivert op geurtjes, pollen enz dus dat zal ook meespelen.

9. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.461
    8.611
    113
    Vrouw
    Ja zo voelt t hier ook!

10. Butchke

Butchke Niet meer actief

De airco beneden staat al een tijdje uit. Het is 21,8 graden in de woonkamer. Zelfs met een grote erker op het zuiden.

Boven gaat de airco aan om 20.00 en dan de hele nacht op 21-22 graden in de fluister stille stand. Dan hoor je 'm echt niet. Heerlijk dat koele briesje over je heen in bed.

11. WinBel

WinBel Actief lid

5 mei 2023
    255
    332
    63
    Vrouw
    Airco in de woonkamer gebruiken we bijna uitsluitend voor verwarmen in de winter, in de zomer hebben we hem dit jaar 4x een uurtje op 23 aangehad meer niet. Op de slaapkamer de hele nacht op 21 of 22, net wat ik trek maar ik begin altijd op 22. Huis op de hoek, zuid en west volledig onbeschermd en slapen op zolder die wordt loeiheet. In juni paar keer 40 graden in de slaapkamer om 22.00 uur, nu nog iedere avond boven de 30 met dit soort weer. Ik trek dat echt niet, zeker nu zwanger niet. Hij gaat dan aan zodra we in bed stappen en uit zodra ik eruit ga, als man langer blijft liggen stoomt die er vanzelf wel uit :roflmao: poes kan het ook erg waarderen en gaat echt in de stroom liggen ervan. Juli en augustus verbruikte hij 's nachts 1.5kwh, nu is dat 2.5, maar hij moet nu ook een stuk harder werken natuurlijk. Hier is het laminaat op zolder ook echt dusdanig warm momenteel dat je er amper op kan lopen, dus ja :|

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Waar wij wonen is het bijna altijd warm. Om kosten en het milieu te besparen staat onze airco meestal op ong 26 graden. Soms als we om wat voor reden echt warm zij (druk bezig) zet ik hem wat lager, maar dat gebeurt niet vaak.

13. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.044
    17.015
    113
    Die in de woonkamer staat met hele warme dagen de hele dag op de laagste stand op 21 graden aan.

Die op de kinderkamers zet ik in de loop van de middag aan op 18 graden (daarvoor staan ze uit en zijn de ramen open) en gaan uit wanneer ik naar bed ga.
    Die op zolder (onze slaapkamer) gaat aan op 18 graden zodra de kinderen naar bed gaan en die blijft doorgaans de hele nacht aanstaan op de laagste stand.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Wij hebben sinds kort 3 airco's.
    Onze dochter slaapt sinds kort op zolder en heeft daar een airco.
    Mijn man en ik gaan naar haar oude slaapkamer en willen van 2 kamers één kamer maken. Daar hangt ook een airco.
    Helaas, omdat het nu vol staat met rommel en er geen bed staat, slapen wij dus in onze slaapkamer zonder airco.
    Bloedheet! Ik kan echt heel slecht slapen.....ook door alle opvliegers die ik ook heb.

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Herkenbaar, die opvliegers, zo goor. :(
    Ik sliep voorheen prima in een kamer van 25/26 graden. Nu lig ik me kapot te zweten. Hier wissel ik af, de ene keer gaat de airco aan, op 23 graden. Afgelopen nacht airco uitgezet, raam open en plafondventilator aangezet.
    Maar merk dat airco toch fijner is.

16. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Ja, erg he, mij man heeft het koud wanneer ik de buitendeur van de slaapkamer open laat staan en de deur naar de overloop.
    Ik slaap onder een laken en hij met een dekbed.
    Op het werk heb ik ook veel opvliegers. En ik was altijd juist een koukleum.
    Nu kan ik alleen nog maar hemdjes aan of in ouder geval iets zonder mouwen waar ik dan eventueel een vest overheen kan doen. Zelfs in de winter heb ik het heet. Gelukkig al 1 jaar niet meer ongesteld geweest. Dat is het enige fijne.

17. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    pff ik zit nu ook in de fase van de opvliegers. Hier koelt het in de nachten redelijk af dus het is te doen met het raam open maar overdag breekt het zweet me zo enorm uit en dan al helemaal met deze temperaturen.
    Wij hebben thuis geen airco maar goddank wel op mijn werk.
    Als ik daar nu binnen kom lopen dan lijkt het wel of er een kraan open wordt gezet. Afgelopen week rook ik ook echt een zweetlucht bij mezelf. Mijn deo was op dus had er een van mijn man op en een soort van synthetisch shirt, gatver, draag ik ook maar niet meer.
    Voel me er soms echt ongelukkig bij. Ik voel me soms bijna Martijn van B&B in Thailand, zo sta ik er nu ook weleens bij als ik een opvlieger krijg, man man
    Zo blij als volgende week de temperaturen gaan zakken,

18. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Vreselijk he. Op mijn werk heb ik werkkleding aan en een muts op.....niet te doen! Als ik een zwertaanval krijg dan moet echt alles uit en heel snel! Zeiknat ben ik dan. Zo gênant. Op het werk heb ik het liefst de temperatuur (je kunt alleen maar 3 x - of + indrukken) zo laag mogelijk. Mijn collega's hebben het dan weer koud en willen de temperatuur weer wat hoger en de deur dicht. Pff. Ik heb nu sinds bijna 4 jaar opvliegers. Hoop dat ik er snel vanaf ben.

19. YaelStone

YaelStone Fanatiek lid

5 aug 2019
    2.439
    4.367
    113
    Het kunstmatige gevoel wat ik heb is dat je dan naar buiten stapt met 30 graden en het contrast zo groot is. Dan wen ik liever aan mijn activiteiten aanpassen.

Fruity90 vindt dit leuk.
  20. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    673
    113
    Utrecht
    Daarom is het advies om de temperatuur van de airco niet verl lager te zetten dan de buitentemperatuur.
    Ik heb mijn airco op 23 graden staan.

Deel Deze Pagina