Nog nooit zoveel muggen in huis gehad

Discussie in 'De lounge' gestart door Nijn1977, 5 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijn1977

Nijn1977 Bekend lid

10 nov 2019
    965
    442
    63
    Vrouw
    Hebben jullie dat ook deze zomer? Gek worden we ervan! Elke dag opnieuw in de slaapkamers, maar ook in de woonkamer. Soms wel vier op een avond in 1 vertrek! We hebben wel sinds twee jaar andere horren in twee slaapkamers die niet helemaal aansluiten op het kozijn, maar je zou denken dat ze toch wel de meeste muggen tegenhouden? In de woonkamer vorig jaar een hordeur laten plaatsen en maar 1 raam aan de voorkant op zolder waar nog geen hor voor zit, verder overal…..

Hoe is dat bij jullie?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Misschien toch even kijken naar horren die wel goed aansluiten? Vlak voordat wij op vakantie gingen had mijn zoon 3 dagen achter elkaar een mug in zijn slaapkamer, normaal nooit want hij heeft horren op zijn kamer. Bleek dat er ineens een mini gaatje in zijn hor zat, bij 1 zo'n vierkantje 1 draadje weg, bijna niet te zien dus. Dat gerepareerd door er een mini stukje ducttape op te plakken, en geen mug meer gezien.
    Verder hebben wij totaal geen last van muggen, maar hebben dus overal horren.

3. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Dat is helaas één van de effecten van de klimaatverandering. Kakkerlakken zullen ook steeds meer worden, naar wat ik begreep, dus dan vallen muggen nog best mee. :|

4. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Hier ook heel veel muggen.
    Vorige week bijna elke nacht elk uur wel door een kind geroepen omdat ze muggen hadden.

We lopen nu s avonds door alle 3 hun kamers een rondje en spuiten spul bij ze op. Maar soms zijn ze dan toch nog lek geprikt s nachts.

Hier wel overal goede horren voor. Ik denk dat ze mee naar binnen komen als je de hordeur open doet bijv.

5. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier ook veel meer dan andere jaren.
    Ik dacht door die natte zomer misschien? Ze leggen eitjes in stilstaand water…

6. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Oh kakkerlakken, die beesten vind ik zo goor!
    Overigens leefden er in de middeleeuwen malariamuggen in Nederland, die komen hier gelukkig niet meer voor. Maar geen idee of dat ook door (of danzij) klimaatverandering komt.

Zoe123 en citroenrasp vinden dit leuk.
  7. MissXray

MissXray Niet meer actief

Heeeeeel veel muggen sinds een week of 2 hier. Overigens weet ik ze toch nog aardig buiten huis te houden zonder horren.

8. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.748
    113
    Idd, daarom hebben wij altijd spuitbussen met insecticide :oops::oops:

Dat vroeger in noord/west Europa malaria voorkwam wist ik wel, maar blijkbaar zelfs tot ver in de 20e eeuw - Google zegt zelfs tot 1970 :eek:

Cin85 vindt dit leuk.
  9. HvL

HvL Bekend lid

6 mei 2015
    709
    420
    63
    Ik lees hier al de opmerking over stilstaand water! Daar zou ik zeker naar kijken. Ik had vorig jaar opeens zo vreselijk veel muggen. Werd er gek van. Bleek ik in een hoekje een emmer water te hebben staan die ik vergeten was te legen.. Toen die eenmaal weg was was de ellende over.. natuurlijk hebben we nog weleens een mug. Maar niet zo absurd veel meer.

Sylver vindt dit leuk.
  10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.867
    113
    Hier vliegen ze gewoon door de voordeur naar binnen… Zorgen voor goede horren en alle lampen uit als je iets (deur) open doet.

11. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Volgens mij zijn er dit jaar ook gewoon echt meer muggen dan bv vorig jaar. Mij lusten ze niet, dus afgezien van wat gezoem, heb ik er geen last van… mijn man daarentegen ;)

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Horren (die aansluiten) werken echt goed. Wij hebben boven nog nooit een mug gehad! Zou er toch eens naar kijken.
    Beneden wel muggen als we de schuifpui te lang open laten staan savonds (begin van de avond al). Ik kan niet zeggen dat het er meer zijn dan andere jaren.

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Zeker kijken naar de horren die niet goed aansluiten. En heb je ook van die luchtroosters bij ramen met kleine gaatjes? Zonder horregaas dus? Sinds ik deze dicht heb gedaan op zolder hebben we geen muggen meer in huis. Wij hadden zelf gaas tussen die roosters gedaan, maar was naar beneden gezakt en ineens veel muggen dus.

14. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Wij wonen aan water bij natuur, maar hebben nergens last van. Overal goed sluitende inzethorren en anders blijft het raam dicht.

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier valt het gelukkig mee. Op de bovenverdieping hebben we horren maar hier komen ze vooral binnen via de voordeur en achterdeur. Mijn zoon heeft sinds afgelopen jaar ook eindelijk eens een goed hor voor zijn zolderraam en die is echt mugvrij.

16. MamaSofie1

MamaSofie1 Fanatiek lid

18 jun 2023
    2.385
    1.324
    113
    Vrouw
    Gelukkig hebben wij er deze zomer geen last van :D

17. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Is mij niet opgevallen dat het er meer zijn

18. Marlena

Marlena Fanatiek lid

27 mrt 2015
    1.676
    1.787
    113
    Wij ook ineens sinds 2 weken enorm veel muggen: we hebben bijna overal een hoor hangen, behalve bij 1 raampje waar dat niet gaat.... nou daar komen ze allemaal naar binnen.

Wij slapen gewoon allemaal onder een klamboe. Misschien een idee? Ziet er niet zo mooi en gezellig uit maar werkt wel voor de nachten!

19. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik las net in de Quest dat muggen afkomen op co2 en dat de enige mogelijkheid is stoppen met ademen :p

Oilell en Catou vinden dit leuk.
  20. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Wij wonen net in ons nieuwe huis en hebben nog geen horen. Knettergek word ik van de .muggen en ook vliegen.

Elle avond met de stofzuiger vangen we muggen en met een vliegenmepper de vliegen anders doe je geen oog dicht. En het leukste is man heeft nergens last van en slaapt met muggen en vliegen heerlijk...

Deel Deze Pagina