Bekijk bijlage 583107 iemand enig idee wat deze witte vlekjes bij dochter kunnen zijn? Het is iig niet van een korstje/wondje/muggenbultjes. Sommige heeft ze al jaren en er komen er steeds meer bij, nu stuk of 10. als we weer eens bij de ha moeten zijn zal ik t ook vragen maar vind t zo onzinnig speciaals hiervoor een afspr te maken.
Het ziet er uit alsof het plekjes zijn met weinig tot geen pigment, net als moedervlekjes met juist veel pigment?
Heeft mijn jongste zusje ook, wat het precies is weet ik niet maar had iets te maken met pigment. Mijn andere zusje en ik hebben het juist weer omgekeerd. Het is niet schadelijk/ eng in iedergeval
https://www.huidarts.com/huidaandoeningen/idiopathische-gutatte-hypomelanose/ Ik denk dat het zoiets is.
heb ik ook. voornamelijk op mijn benen. allemaal witte vlekjes, valt gelukkig niet op! Of ik moet extreem bruin worden.
Ik ben een leek, maar ik denk het niet. Tenzij de huid ineens onrustig gaat lijken dan zou ik er even naar laten kijken. Plotseling grotere vlekken of ineens juist heel donker worden bijv!
Het zal helemaal onschuldig zijn. Maar ik zou het wel laten zien. Van wat ik lees komt het eigenlijk niet onder de 20 jaar voor. Gewoon even voor de zekerheid.
Dat dacht ik ook... maar ze is erg jong hiervoor, heeft een donkere papa en t zit ook op haar buik wat ik lees bijna niet voorkomt. T lijkt er iig wel veel op!
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde (of in elk geval 'had' - het is nu een stuk minder). Ik heb het ook wel eens aan de dokter laten zien toen we er tóch waren, en hij zei toen dat het geen kwaad kon.
Ik heb ze ook, maar bij mij is het een cadeautje van de waterpokken die ik had op mijn 21e. Nu ik bruin ben vallen ze meer op dan in de winter en zie ik soms opeens een plekje wat me eerst nooit opgevallen was. Als je een keer bij de dokter bent zou ik ze gewoon eens laten zien.
Hier had zoontje het ook. Voornamelijk op zijn rug en nu wordt het minder. Wij vermoeden van de waterpokken die hij heeft gehad. Ook al had hij zich niet gekrabd