Vinted

Discussie in 'De lounge' gestart door Aszz, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wie o wie vindt dit ook zo leuk?
    Echt, ik hebt veel tijd over. Ik bak taarten, sport elke dag 2 uur ofzo haha en heb allemaal nieuwe Sims spellen.
    Maar de grootste verslaving is Vinted.
    Ik kom nu 1 keer per week bij het afleverpunt maar andere kon ik elke dag wel langs komen haha.

Wat is je laatste score?
    Die van mij zijn nieuwe only skinny zwarte broek, een knalrode championstrui, een Zara leren laptop tas en 3 nieuwe polos voor mijn man.

Chillin vindt dit leuk.
  2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Wat is hier anders/beter aan dan marktplaats vroeg ik me af?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik vind het kleding zoeken zoveel makkelijker. Meer keuze, meer zoek mogelijkheden. Je kan ook bieden.
    Direct kopen als je met de prijs akkoord gaat. Geen geëmmer met berichtjes, wachten etc. En verzekerd, met veilig verzenden/betalen.

Chillin en duitshollandsmeisje vinden dit leuk.
  4. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Ah ok klinkt beter idd. Maar je moet dus wel wachten op bericht of die akkoord gaat met je bod :|?

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

#5 Aszz, 22 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 mrt 2020
    Wel als je gaat bieden. Maar als je akkoord gaat met hun vraagprijs, dan kan je ‘m direct kopen.

vlinderCN vindt dit leuk.
  6. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Super leuke app inderdaad! Dit zijn mijn laatste aankopen:

Bijgevoegde bestanden:

Aszz vindt dit leuk.
  7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Super leuk! Heb net 2 nieuwe Tommy polo’s voor mijn man gekocht voor 12 euro :roflmao::thumup:

8. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Ik heb de app geïnstalleerd maar kan nergens op afstand filteren, weet jij dat? Of is het dus alleen verzending:|..? Dat pakt bij mij voor kleding voor mezelf helaas nooit goed uit.

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je kan het idd niet ophalen. Alles is verzenden.
    Juist nu vind ik dat ideaal.

10. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Ik vind het erg verdacht dat dit platform draait op 0 inkomsten. Realiseer je je dat je gegevens geld waard zijn? Ik zou de privacypolicy even goed nalezen voordat je je laat verleiden door de voordelen.

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

Nou je betaald een bepaald percentage aan ‘verzekering’ ( dat je je geld terug krijgt als het artikel niet is zoals omschreven etc ) en verzendkosten dat via dhl gaat. Zullen ze ongetwijfeld ook wat aan verdienen.

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Oh wie betaald de verzekering de koper of verkoper? Wanneer in het proces wordt dat verrekend?

13. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.873
    5.110
    113
    Ik weigerde altijd om er überhaupt naar te kijken door al die reclames waarmee je vol gespamd wordt. Zie er echt overal. Maar nu ben ik toch wel nieuwsgierig haha

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

De koper betaald het. Dus als bijvoorbeeld het artikel kapot is als je het ontvangt, kan je dat aangeven en je geld terug krijgen.
    Als je afrekent betaal je direct de verzendkosten + verzekering. Maar dat wijst zichzelf allemaal wel.

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.343
    1.823
    113
    Vrouw
    Als koper is het niet interessant dan vind ik voor mij, ik wil het gewoon passen (nu idd even niet ivm corona) omdat ik 99 vd 100x iets niet pas. Maar denk als je een gemiddelde lengte enzo hebt dat het dan wel oke is. Vind verzend en verzekeringskosten ook storend dan moet je of iets vinden van zelfde verkoper of je betaalt bijna net zoveel als nieuw totaal.
    Maar ga m wel gebruiken voor de verkoop ;)
    Dank voor je info

16. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    781
    113
    Ik vind de app zelf behoorlijk onoverzichtelijk maar ik heb er nu wel een paar keer iets mee verkocht. Niet zo snel als ik had verwacht, maar de afhandeling is super. Een rok die ik verzonden had is nooit aangekomen, zowel de koper als ik hebben wel ons geld gekregen. Dat vind ik super service! (En het leuke is dat er meerdere landen meedoen, en dat verzenden een tijd een stuk goedkoper was icm dhl).

bubalica vindt dit leuk.
  17. Lumihiutale

Lumihiutale Bekend lid

9 okt 2016
    899
    286
    63
    Vinted heeft ook wel eens acties dat je heel weinig verzendkosten betaald. Zo was het een poosje geleden dat je maar 90 cent betaalde voor verzending.

Veel leden hebben de bundelkorting aanstaan,dat scheelt ook.

Aszz vindt dit leuk.
  18. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Geweldige app om te kopen en verkopen! Maak er veel gebruik van, zeker omdat het ook vanuit buitenland makkelijk verzenden is. Tijdje terug was er idd een actie van verzenden voor 90 cent, ideaal was dat!

19. Taiga

Taiga Fanatiek lid

28 apr 2019
    1.425
    2.211
    113
    Er was laatst een item bij 'Kassa' over Vinted. Hoe snel verkopers gedupeerd worden en hoe weinig ze beschermd worden.
    Adhv die uitzending laat ik Vinted toch maar links liggen.

20. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik dacht laatst ook eens iets te proberen via Vinted.

Jurkje verkocht, netjes opgestuurd. Kreeg ik na 1,5 week een bericht dat de koper een geschil geopend had. Ze zou een jas hebben gekregen ipv de jurk. Tja, ik had toch echt die jurk opgestuurd maar je hebt geen poot om op te staan. Afijn koper stuurde daarna nog wat foto’s van de verpakking; heeft ze zelf een pakket opgehaald/meegekregen met een compleet andere naam. Haar gegevens stonden er niet op en ook van een totaal andere verkoper.

Maar dan zit je dus met iemand uit Frankrijk te mailen die niet wil betalen en ik die gewoon mijn geld wil omdat ik het wel degelijk verstuurd heb en de T&T code ook gewoon op opgehaald stond. Dat zij vervolgens een verkeerd pakket meeneemt daar kan ik niks aan doen maar je staat als verkoper gewoon heel zwak.
    Uiteindelijk contact gehad met Vinted zelf en die gingen het ook uitzoeken. Duurt weer een eeuwigheid. Oplossing verder prima, ik heb mijn geld gekregen en de koper ook. Waar mijn pakket terecht is gekomen weet ik niet.
    Maar uiteindelijk heeft het bijna 4 weken geduurd voordat ik mijn geld had en genoeg frustratie met over en weer gemail.

Misschien pech, maar mijn eerste was ook meteen de laatste keer.

Deel Deze Pagina