Onweer voorspeld, maar niet te zien op buienradar?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 29 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.045
    2.182
    113
    Brabant
    Hoihoi dames,

Ik.ben onverwachts vrij en wilde de meiden verrassen door te gaan zwemmen. Maar ze geven onweer op...
    Ze zeggen vanaf 16:00 (eindhoven), maar dat zie ik niet op buienradar?

Wat zouden jullie denken?:)

LaLaS vindt dit leuk.
  2. Triangel

Triangel Niet meer actief

Mijn man houdt zich veel bezig met het weer, volgens mij is onweer slecht te voorspellen. Ligt er maar net aan hoe dingen zich gaan ontwikkelen, geloof ik. Zoiets hoor ik wel eens voorbij komen. Ik wil altijd precies weten wat waar en wanneer, maar dat kan niet altijd met zekerheid gezegd worden.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zat ook te kijken. Ik moet nog naar huis fietsen om 17:30 en mijn weer app zegt regen en onweer vanaf 14:00 (vanaf 15:00 flink), maar buienradar geeft niets aan... dat was afgelopen vrijdag trouwens ook en toen regende en onweerde het toch flink.
    Ik zie wel een rood wolkje op de radar trouwens, maar het lijkt erop dat die er pas rond 18:00 is (ik hoop het! ;))
    Zuid-west Brabant trouwens.

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wij zitten ook in Eindhoven en ons viel hetzelfde op, vanochtend stond er nog 14.00 uur, maar het schuift steeds verder op...

5. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Hier in Tilburg zijn ze in overleg of de avond vierdaagse wel door kan gaan vanavond. Er komt ook code oranje hoor ik geloof ik net op de radio

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    op het overzicht staat hier dat het om 18.00 uur gaat regenen en onweren. Dat was eerst 15.00 uur vanmiddag.

Maar afgelopen zondag zou het bij mijn ouders droog blijven. Tijdens het eten moesten we alles naar binnen verplaatsen, omdat het begon te regenen en onweren. Volgens buienalarm was het toen droog.

7. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

In het zuid-oosten is code oranje voorspeld vanaf 3 uur. Flinke regenval, onweer en hagel. Maar er is hier nog geen wolk te bekennen, het is vooral gewoon snikheet.
    Dus of het zo opeens kan opzetten? Het ziet er niet naar uit dat het binnen een uur gaat stormen.

Afgelopen zondag was er ook code oranje voorspeld, en toen is er geen spatje gevallen! Dus de weerberichten zijn een beetje van streek geloof ik... Kan dus best kloppen dat buienradar iets anders zegt dan het weerbericht

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Onweer kan zichzelf in razend tempo ontwikkelen

9. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Zulke onweersbuien zijn moeilijk (lang) van te voren voorspellen. Ze ontstaan vaak ineens en dan zijn ze er ook snel.

Ik zou gewoon lekker gaan, vaak zie je ze kort van te voren wel aan komen en dan kan je altijd weer naar huis. En vaak zijn zulke buien ook weer enorm plaatselijk, dan heb je spijt dat je niet gewoon gegaan bent.

10. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier zuid-oosten en toch al flink aan het betrekken sinds 13.30... ziet eruit alsof het ieder moment kan gaan regenen.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier dacht ik zondag hetzelfde als jij, maar opeens flinke regen en onweer, moesten halsoverkop alles naar binnen halen ;). Het is nu wel echt drukkend warm en heel vochtig, dus het zou me niets verbazen als het toch echt gaat onweren.
    *maar graag na 18:00 ;)*

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Hier word al sinds donderdag iedere dag onweer voorspeld en het is er nog steeds niet van gekomen ;) Het is nu wel echt benauwd warm, dus het zou mij niet verbazen als het et nu toch een keer van gaat komen.

Ik zou gewoon voordat je de meiden op gaat halen nog een keer naar de voorspelling kijken

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.484
    113
    Onweer is super lastig om op buienradar vooraf te zien.
    Zo’n bui kan in korte tijd ontstaan, heel plaatselijk, en kan super heftig zijn. Van de week was er een uitleg van een weermakn op de radio, omdat ze zo lokaal zijn is de code geel en oranje ook voor zoveel provincien omdat ze het gewoon niet nauwkeurig genoeg kunnen voorspellen.
    Het heeft niet veel zin om op buienradar te kijken, zeker niet voor over 1,5/2 uur. Je kunt beter naar de lucht kijken. Je ziet vaak opeens van die grote wolken ontstaan.
    Als je gaat zwemmen gewoon eruit als je de bui ziet komen, en vlug spullen pakken en naar huis. Afgelopen zondag hebben wij dat ook gedaan.

14. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    671
    113
    Utrecht
    De buien lossen op boven land. Het is hier (midden van het land) al 32 graden en wij, dochter en ik zitten al praktisch de hele dag binnen met alles dicht.
    Het is inderdaad moeilijk te voorspellen of en wanneer een (onweers)bui gaat vallen. Omdat het zo warm is, verdampt de regen al voordat het neerkomt. Vandaar dat de regenwolken oplossen naarmate ze steeds meer landinwaarts komen. Jammer......een regenbui zou wel welkom zijn voor tuin en dieren. Echt afkoelen zal het dan toch maar even.

15. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier al 2x wateroverlast gehad, iets minder water in een plens mag van mij wel :D

16. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Gek dat dat plaatselijk zo kan verschillen...

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ja, echt grote verschillen! Hier hadden we laatst wat druppels, mijn schoonzus woont 15 minuutjes fietsen verderop en bij haar énorme hagelstenen, wolkbreuk, straat verder een modderstroom...

Inmiddels hoor ik gerommel in de verte. Om 15u moet ik de oudste halen, oh jee ;)

18. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.273
    17.149
    113
    Na half 7 mag t gaan regenen hier, dan ben ik terug van zwemles

19. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    671
    113
    Utrecht
    @Fuddey; ik bedoel de gewone regenbuien, die raken de grond haast niet. De echte hevige buien met heel veel regen wel. Dan kan het ook echt wel behoorlijk afkoelen.
    Van mij mag er een gewone regenbui vallen, niet alleen maar druppels en ook geen wolkbreuk.
    Pff. Ik vind het erg voor de mensen die zoveel wateroverlast hebben (gehad), zeker daar waar ook modderstromen plaatsvonden. Je kunt echt praktisch alles weggooien.

20. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Het is mij opgevallen dat Buienradar wel vaker dingen zegt die niet uit blijken te komen :roflmao:

Deel Deze Pagina