Geraniums om achter te zitten Een mooi boek, fles wijn, abonnement op tijdschrift, kadobon voor filmtheater of toneel.
Echt een mijlpaal.. pensioen.. lijkt me zo vreemd om je werkende leven achter je te laten! Misschien leuk om je vader een keer op een doordeweekse dag (aangezien hij dan niet meer hoeft te werken) te trakteren op een lunch / borrel ofzo? Of een kaartje te geven voor een museum oid (als hij daarvan houdt)? Of idd wat hierboven wordt aangedragen: een boek, fles wijn, kadobon...
Bedankt voor de tips! Zoiets had ik inderdaad in gedachte. Maar ik hoopte op ideetjes die echt pensioengericht zijn. Misschien niet helemaal duidelijk geweest Had bijv boeken gezien als ‘hoe overleef ik het pensioen’. Maar vind dat toch net niks.
Zelf een fotoboek (via Kruidv@t, geloof ik) gemaakt van vroeger tot en met z'n pensioen gedaan. Van klein jochie tot en met de man die hij op dat moment geworden was. Is dat wellicht iets?
Ik zou een jaarkaart ofzo geven van iets...musea, bioscoop, cursus..iets leuks waar ie nu tijd voor krijgt! Vind het een heel bijzonder moment en zeker een groot cadeau waard!
Heel leuk idee! Alleen mijn vader heeft bijna niks van vroeger Hij is heel erg vaak verhuisd en zijn ouders bewaarde niks. Zijn bijna geen foto’s van zijn jeugd. Zo ontzettend jammer. Maar ga eens snuffelen op de pc als hij er niet is. Wie weet wat er te vinden is
Ja zeker bijzonder moment! Ga er eens over denken. Museum is hij niet echt het type voor denk ik maar zal eens vragen aan mijn moeder straks. Kunnen ze samen op pad maar bios misschien wel!
Mijn vader had ook niet veel van vroeger. Een of twee foto's had ik ook uit zo'n boekje met foto's van de straat: dan zie je zo'n groep kinderen voor een woonhuis staan. Weet even de naam niet meer maar je hebt zo'n serie boeken over plaatsen met een titel à la Vroeger tijden in.... (vul maar in: Den Haag bijvoorbeeld). Toevallig hadden we inderdaad daar iets van omdat familie die foto had ontdekt. En verder veel vanaf zijn tienertijd (eind tienertijd hoor). Ook wel pasjes van clubs waar hij lid van was geweest. Of foto's van zijn werk. Er waren mooie foto's van het bedrijf gemaakt door een professionele fotograaf, waar hij wat van had. Maar ook foto's van hobby's, als hij van sporten houdt bv. Dat soort dingen heb ik toen gebruikt. Eigenlijk heb ik wat thema's gemaakt, die vaak voorkwamen en aan de hand daarvan heb ik toen dat boekje gemaakt. Edit: ter aanvulling: ik heb daar ook wel wat tijd voor gebruikt hoor. Het was niet even snel in een avondje bij elkaar gezocht en in een album gezet.
Ik heb laatst via online beeldbanken en archieven oude klassenfoto's gevonden van mijn vader en zijn broers en zussen. Erg leuk en waardevol aangezien de helft al overleden is.