Hier ook een airfryer van Philips. Helemaal uit de begintijd dat hij net uitkwam. Ideaal als vervanging van frituurpan. Er zat geloof ik wel een bakvorm bij maar die hebben we nog nooit gebruikt. Nu is er ook veel meer keuze in hapjes voor de airfryer. Dat was toen nog niet zo als nu. Dus hij heeft ook een poos nutteloos in de schuur gestaan. Wij maken hem altijd schoon met hg frituurpan reiniger. Echt ideaal!!
Wij hebben nooit vetspetters.. werkt die nieuwe airfryer anders dan? Bij ons zit hij gewoon dicht met bakken..
als je vlees bakt, wat wat vetter is, heb je kans dat de airfryer gaat roken, omdat de vetspetters van het vlees tegen de spiraal aankomen. Dan staat je kamer zo blauw... door een spatscherm /vlamverdeler voorkom je dat.
Wij hebben een van de eerste airfryers en later ook nog de XXL gekocht omdat de eerste te klein was. Beide van Philips. Voor de XXL heb ik ook nog een bakblik waarmee ik bijvoorbeeld cake of een hartige taart maak.
Ik heb er nooit over nagedacht om een tosti er in te maken. Leg je die dan gewoon zo in het mandje? Is dat lekkerder dan uit het tosti jzer? Wij gebruiken de air fryer alleen voor friet, snacks en aardappelkroketjes
Wij hebben toevallig vandaag onze nieuwe phillips XL binnengekregen. Onze oude deed het nog prima maar ik kreeg het mandje en onderbak echt niet meer schoon (en dat lag echt aan onze eigen laksheid wat schoonmaken betreft ). Aangezien een nieuw mandje en onderbak toch ook wel flink aan de prijs waren en het ding toch een aantal jaar oud was (4,5 jaar ofzo?) maar een nieuwe besteld. En nu gaan we hem goed bijhouden met schoonmaken is ons streven .
ik leg ze in het mandje of op de gladde plaat - met dus een rooster erop, zodat de boterham niet rondvliegt in de airfryer . Tosti-ijzer hebben wij niet meer. Overigens wat dus het nadeel gelijk is : vandaag de airfryer uitgezet door iemand anders - ik had al 1 boterham op en was toen afgeleid... en vanavond gooi ik de hamburgers en de aardappeltjes in de airfryer en vind m'n tosti... oeps.... wij doen er alle soorten vlees in, maar ook cake, taart, appelbollen, aardappeltjes op allerlei manieren, appelschijfjes. Op brood is ook lekker appelschijfjes met walnoot en honing, maar dat zou je technisch natuurlijk ook in het tosti-ijzer kunnen doen.
Overigens vraagt hij wel veel stroom. Wij hebben een 0 op de meter woning, maar daar is het gebruik van de airfryer niet in meegenomen
wij nemen 'm zelfs mee op vakantie... zeker als we een week of langer gaan - dan wil ik in elk geval 10 amp stroom - zodat de airfryer mee kan hihi .
Man heeft m in huis gehaald, en dan een xxl smart met rosegold accenten Ik was er qua oven erg op achteruit gegaan in de verhuizing, en de airfryer maakt dat deels goed. Het rondom garen zonder dat de schaal het tegenhoudt of iets in zn eigen nattigheid ligt, bevalt me goed. Naast aardappeltjes of zoete aardappel blokjes, groente frites etc, gaan er ook bijvoorbeeld broodjes in, vis en kip, gehaktballetjes, of een paar hele aubergines voor een lekker smeerseltje. Wij hebben er een grillplaatje bij, maar ik heb het voordeel nog niet ontdekt.
Bij de volgende nemen wij een spatdeksel erbij. Hier afdeling gemarineerde kipkluifjes...Dat binnenwerk vind ik niet echt lekker zeg maar. Nu ff een duur maandje dus nog maar ff niet.
even een update: ik heb de philips xxl met smart sensing aangeschaft. Bedankt voor jullie tips! Hij wordt morgen geleverd
Nee, dat vond ik op zich nog wel meevallen. Er past wel meer in het mandje. Maar ik doe bv nog steeds maar 1 volle zak friet erin. Meer zou kunnen, maar dan duurt het aanmerkelijk langer eer het klaar is.