@DastyQueen ik wil een afzuigkap schoonmaken die heel vies is (niet bij mij thuis God zij dank) maar heb je nog tips?
Haha gele Dasty, de ontvetter! Inspuiten, minuut of 5 in laten trekken en boenen maar. Van wat voor materiaal is de afzuigkap? en zitten er ook roosters in die eruit kunnen of is het zo een systeem met van dat filterdoek?
Nee ligt eraan is het rvs @Lisanne1811 ? Wij hebben namelijk overal rvs daar moet ik echt niet met de gele dasty op komen.
Hij is van RVS. Ik had al zo'n vermoeden dat je dasty aan zou raden dat is van de Wibra toch? Die hebben we hier helaas niet. Als je een tweede keus merk hebt hoor ik het graag. Ik denk dat er roosters in zitten trouwens.
Hier ook rvs en ik doe het eerst met gele dasty en daarna met een rvs poets (moet ik even straks kijken welk merk) en daar doe ik de afzuigkap elke week even grondig mee.
En ik maar speciaal spul bestellen elke keer. Wat overigens echt geweldig spul is! Je kan ook gewoon water en een beetje dreft gebruiken, zo maak ik mijn gasstel altijd schoon ( ook rvs)
en als de roosters echt van binnen ook heel vies zijn, eruit halen in een vuilniszak doen, flinkje scheut (lees kwart fles) amoniak erbij. Vuilniszak dichtknopen en een nacht buiten zetten. De volgende dag buiten eruit halen, voorzichtig dat je niet die dampen in ademt. En je spoelt dan zo onder de kraan met een doekje of sponsje al het vuil eraf.
Ik gebruik de intensiefreiniger van Jemako. Beetje insprayen, 10 minuten laten intrekken en je spoelt het zo af.
Dat speciale spul gebruik ik na mijn schoonmaak ritueel om het streeploos op te poetsen (met keukenrol uitwrijven)
Bedankt voor de tips! Ben benieuwd wanneer dit weer opgeschoond wordt omdat het niet over airfryers gaat trouwens
Ik denk dat ik als dasty queen mijn eigen hobby topic ga openen... De tips van DastyQueen. En dan iedereen tips, adviesen en huishoudschemas ga geven... Is er niet iemand die koken als hobby heeft en dan net zo een topic kan openen over voeding en recepten?
Ja klopt ik met Een microvezeldoekje! I love dat spul. Maar verder maak ik het alleen schoon met warm water en dreft. Die dasty durf ik echt niet aan. Maar blijkbaar kan dat dus wel.
Kan echt, probeer maar als je hem verpest krijg je van mij een nieuwe afzuigkap. Gaat je echt tijd schelen.