Airfryer. Go or no go?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda86

Linda86 VIP lid

Ja hoor, dat kan er makkelijk in 1 x in. Het mandje ziet er best klein uit, maar je mag 'm bijna tot de rand vullen, zo'n kilozak past precies.

2. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    Wij hebben sinds een maand of 3 een airfryer en wij zijn er heel tevreden over. Het is zoveel handiger dan een firtuurpan!! Zou het zeker aanraden.

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Hier ook een aurfryer xl..

Ik vind het echt zonde van m'n geld... de patat haalt het echt niet mrt de patat uit de frituur en ook bepaalde snacks niet..er zijn maar een aantal snacks die ECHT lekker zijn...

En er worden ook niet echt dingen bruin in oid, en ik vind het bij een gehaktbal of ander stukje vlees toch wel echt heel belangrijk dat er enigszins een krokanthe aan zit.

En broodjes in de airfryer?! Ik denk dat er 2 kaiserbolletjes inpassen... dan gebruik ik liever de oven hoor, waar ze dan ook nog eens lekker bruin en knapperig aan de buitenkant worden

4. Linda86

Linda86 VIP lid

D'r passen er vier in bij ons en in 5 minuten zijn ze bruin en lekker knapperig :)

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik heb hem mogen testen maar ben er nou niet echt heel warm van geworden. Patatjes worden niet echt bruin en hebben niet die crispy bite. Wij waren sowieso al overgestapt van frituur naar oven en zelfs de oven maakt ze nog lekkerder dan dat apparaat. Dus een NO voor mij.

6. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Wij hebben m ook. Bereid er werkelijk vanalles in.
    Cake, gebak, vlees, ontbijttaartjes, tosti's en nog veel meer dingen...
    Gebruik m zeker 3 a 4x per week.

7. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Wij hebben de kleinere versie van Philips de airfryer Viva.We hadden eerste de XL maar die was vies (en niet meer schoon te krijgen), rookte vaak we moesten echt de afzuigkap aanzetten als we hem gebruikten en we gebruikten hem best veel en maakte hem ook steeds goed schoon. Uiteindelijk hebben we de Viva gekocht en de XL weggedaan. de Viva is prima voor 2 personen. Hij rookt niet en hij stinkt niet. Ook is hij prima schoon te houden en hij blijft ook gewoon schoon. Ik vindt deze fijner dan de XL.

8. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Hier de airfryer voor m'n verjaardag gekregen! Echt een super apparaat.. Hebben er al een keer lasagne in gemaakt met dan het ovenbakje. Ook komen de cup cakes voor de kids er goed uit. Zelfde als vlees, patatjes etc. Wij hebben niet de XL variant en dat vind ik zelf niet nodig ook. In de "normale" past ook meer dan genoeg voor 4 pers vind ik :)

9. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Dat lukt makkelijk. Wij hebben ook 3 kinderen en is prima te doen

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Dan deed je denk ik iets niet helemaal goed, want hier komt alles er krokant uit ;) Zelfs gewone goedkope zakken patat. Enige aandachtspuntje zijn hier loempia's en bepaalde goedkopere soorten kroket: maar met een olijfolie spray worden zelfs die bruin en krokant.

12. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Precies.

13. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Wij kunnen niet meer zonder onze Airfryer XL. Het smaakt heerlijk en niet zo vet. (schijnt ook gezonder te zijn...dus mooi excuus om em aan te zetten:D) Regelmatig doen we er rostirondjes of aardappelpartjes etc in. Als variatie op gewone aardappels bij het eten. Het duurt langer voordat het klaar is, maar er kan ook veel in. Met Airfryer kan je gelijk starten en oven moet eerst opwarmen. EN in de Airfryer heb je een mandje die je even leegt, een ovenplaat is meer gedoe altijd. Wij zijn gemaksmensen:D

Alleen hoe krijgt iedereen de frikandellen en kroketten er lekker uit? Dat lukt ons niet. Daar gebruiken we klein friteuse voor.

De airfryer staat bij ons onder de gootsteen kast. Het is een hoekkast, dus past daar mooi in!

14. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    hier ook de xl en zeer tevreden over smaak en gebruiksgemak qua bakken enzo. alleen ik weet niet wat wij hier verkeerd doen maar ik hou hem echt niet mooi schoon wat ik ook geprobeerd had. met enkel friet en snacks ging het prima, gewoon erna afwassen. Maar vind het ook heerlijk om er gemarineerde drumsticks en gehaktballen in te doen en dan branden hier de vet spetters er gewoon in. heb nu echt een vis mandje en bak eronder. ondanks afwassen na iedere keer. Al dasty gebruikt maar helpt niks . om van de bovenkant boven het verwarmingselement maar niet te spreken . daar kom je gewoon niet bij en is volgens mij een grote vette drop daar.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Huh? Raar. Zelfs in mijn Airfryer XL van de Action komen ze er nog knapperig en krokant uit.
    Ik kies overigens wel bewust voor patat enzo welke specifiek voor de airfryer geschikt zijn. Aviko heeft bijvoorbeeld een boel spul in haar assortiment welke heerlijk uit de airfryer komen.

16. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48

17. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij hebben de Airfyer XL van Philips.

Ik gebruik er altijd ovenfriet van Jumbo in. Wordt heerlijk.
    Patat moet er misschien wel langer in dan in een gewone frituur, maar een gewone frituur of oven doet er langer over om op te warmen. De airfryer is in 3 minuten op temperatuur.

Voor snack gebruik ik wel die geschikt zijn voor oven en/of airfryer, want daar zit wel verschil in.

18. Goey

Goey Actief lid

21 apr 2016
    198
    2
    18
    Vrouw
    Onderwijs
    Utrecht
    Ik heb de actifry, en ik ben ondanks mn strakke voedingsschema echt een junkfood fan! Goede patatjes zijn dus echt belangrijk!
    En ik zal je heel eerlijk zeggen, onze actifryer wordt niet vaak gebruikt.... Het is te doen, het is niet vies, ze worden ook wel een beetje krokant... maar goed... Die smaak en blijdschap blijft anders:p

19. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Mijn friteuse is in terminale fase al enige tijd. Ik gebruik hem nog wel. Maar er moet tzt een airfryer of een friteuse komen. Benner nog niet uit. Als ik in de airfryer meer dingen kan klaar maken ga ik liever daarvoor.

Maar maakt niemand hier quiches of taarten oid in de airfryer?

20. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik (nog) niet, maar een kennis van mij maakt er zelfs appeltaarten in die nog heerlijk smaken ook.

Deel Deze Pagina