Airfryer. Go or no go?

Discussion in 'De lounge' started by Bubblez, Oct 20, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Ik heb sinds een paar weken een Airfryer gekocht van Tristar, tijdens de Airmlies festival bij AH. Bij inlevering van Airmiles werd hij € 44.95 dus voor dat bedrag wilde ik het wel eens proberen.
    Tot nu toe zeer tevreden, had hem meegenomen naar onze vakantie bij Center Parcs en elke ochtend heerlijk afbakbroodjes kunnen maken :D
    Daarnaast ook zelfgemaakte patatjes, erg fijn. Een zak krieltjes met kruiden van de week geprobeerd, maar die werden erg hard, de volgende keer proberen met wat olijfolie erbij en een lagere tempratuur. De rest moet ik nog even uitproberen, maar tot nu toe wel blij met mijn aankoop.

Nou staat morgen kippenpootjes op het menu, kunnen die eigenlijk ook gewoon in de Air fryer? Zo ja, iemand een idee hoelang en op welke temperatuur? Ik heb een mandje om in te bakken en daaromheen natuurlijk de bak van het apparaat zelf die er uit kan, maar gebruiken jullie gewoon het mandje om ook vlees e.d. te vakken? Of gebruiken jullie daar andere onderdelen voor? Ik weet dat je voor de Philips een grillrekje kan kopen, werkt dat echt beter dan alleen het mandje?

En gebruiken jullie altijd olijfolie bij het bakken van snacks/patat of doen jullie dat zonder?

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Ja juist kippenpoten er in! Een leuke app is die van de phillips airfryer, staan heeeel veel recepten op ook die van de kippenpoten. Ik doe ze altijd er in en ze komen er heerlijk uit, geen omkijken maar naar. Ik marineer ze ook zelf, staat een lekker recept in op de app.

10 min op 200 graden en 10 min op 150 zo staat er in mijn boekje. maar wij doen nooit 200 graden dan gaat hij te veel roken, dus vaak 180 graden.

Bij verse patat wel olie, bij voorgebakken niet. Ik gebruik geen speciale onderdelen. Ik doe er alleen geen vette dingen in zoals een speklap of slavinkje. Dat gaat spetteren en roken. Je hebt wel anti spat deksels maar die gebruik ik dus niet.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

Aug 15, 2013
    3,182
    1,393
    113
    Hier de Philips airfryer XL. We hebben er geen spijt van, maar soms mis ik de frituurpan wel. Niet alle snacks zijn lekker, vooral kroket uit de airfryer vind ik niet lekker. Maar we gebruiken hem voor friet, krieltjes, aardappelschijfjes, frikandel, ovensnacks en soms vlees. Laatst ging de rookmelder af omdat hij flink stond te roken, van binnen goed schoongemaakt en toen was het weer minder.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Maar hebben jullie nu allemaal de echte van Philips?

En is het handig om dus dat bakje en dat grill plankje er ook bij te doen?

Staat er in het boekje hoelang je alles moet bakken enzo? Kroketten zal ik gewoon gaan testen of je de speciale nodig bent of niet.

En we zijn maar met twee hier.. tegen de tijd dat onze kleine man echt grote porties mee gaat eten denk ik dat we deze actyfry al kunnen vervangen. Zal je met twee (klein tot normaal etende mensen) en een baby genoeg hebben aan de normale of kan ik beter voor de xl kiezen?

Ik vind die van Philips nogal duur vandaar dat ik benieuwd ben welk merk jullie hebben!

5. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Wij hebben die van Philips, de XL dus. Maar wij zijn met zijn vijven ;) Overigens nog geen toebehoren. Maar vlees heb ik er nog in bereid.

6. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

Jan 13, 2014
    3,648
    305
    83
    Wij hebben al een 2-tal jaar de Philips XL
    Heel tevreden van! Vlees maken we er ook al eens in klaar.

We hebben niks van toebehoren en die missen we ook niet

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Boekje, app, op producten zelf staan de tijden dan op. Wij hebben de xl van philips, puur denkende aan de toekomst als onze dochter ook mee eet uit de airfryer. Kroketten en kaassoufle's zijn dingen die ik er niet lekker uit vind komen. Ook de speciale gebruikt maar daar zit zo veel paneermeel op.

Ik maak er geregeld vlees in, zoals gehaktballen of rollade. maar ook kippenpoten en zalm. Groente gerechten er uit ook heerlijk! Geen omkijken meer naar. Ik maak ook vaak een simpel vers brownie recept ( van de app af) zo klaar en heerlijk.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee, hier dus een XL Airfryer van het merk Kitchen Hero (Action).
    De Philips Airfryer XL was ons veel te duur.

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind de xl ook zo groot.. meeeenn haha.
    Wij eten echt best weinig. Dan denk ik van waarom de xl.. eten bijv als we patatjes eten het kleinste bakje patat en 1 snack. Dan ben ik toch geen xl nodig?

Ik denk eraan deze te kopen;
    Philips Viva Collection digitale airfryer HD9230/20
    Plus dat bakje/schaaltje voor quiche e.d.

Bewust maar Philips omdat je daarvoor die extra accessoires kan kopen. Dan kun je d'r ook nog eens iets extra's mee maken..

Goede keuze??

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Waar doe je dan die brownie mix in? In dat speciale bakje? Of in iets van jezelf?

11. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

Jul 3, 2013
    1,338
    302
    83
    Ah top, bedankt voor je adviezen!

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Hij komt morgen binnen! Ben zo benieuwd !!

13. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij maken van verse aarappel blokjes en doen die erin (recept staat op hun site) en die zijn heerlijk smakelijk! Dus gebakken aardappeltjes heb je dan. Verder kan er ook kip in ofzo, of een bakje mini lasagne.
    Wij doen ook pistoletjes erin en afbak stokbrood kan er ook in door de helft.
    Pistoletjes zijn ook heel snel klaar zown 5/8 min.

Ook alle snacks van mora doen het goed en alles wat geschikt is voor de oven kan er ook in. bv aardappel kroketjes van ah huismerk ofzo. Of kipburgers maken wij er ook in tenminste niet zo vet als uit koekenpan.

Toch moet ik eerlijk zijn een echt kroketje uit het frituur heb ik soms wel behoefte aan net als de frikandel. Die kroket van mora uit airfryer ben ik nu helemaal zat ik heb er teveel gegeten in mijn zwangerschap haha. Dus heel af en toe halen we nog wel eens een patatje en een snack van de snackbar. Maar ik mis onze frietpan totaal niet.

14. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    :$ zo lang?! ik doe ze 4 minuten en dan zijn ze goudbruin..
    als ik ze 5/8 minuten zou doen dan heb ik houtskooltjes :D

15. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    De kroketten en frikandellen van Mora zijn ook voor de airfryer en die komen er hier echt heerlijk uit! Ik at eigenlijk nooit kroketten maar die uit de airfryer zijn zo krokant en lekker, dat ik ze nu dus wel eet ;).

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Ideaal ding.. Idd voor frietjes en snacks ook prima.. heb al aardappeltjes en kippenvleugels geprobeerd en dat smaakt ook super..

17. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

Feb 17, 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    eentje is wel sneller klaar natuurlijk maar wij doen ook niet aan voorverwarmen ofzo. En broodjes doe ik op een lagere temp dan patatjes. Of doe jij die ook 200 graden? Mijn bevroren stokbrood moet er ook wel 8 min in anders is de kruidenboter niet gesmolten.

18. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    ik doe qua afbakbroodjes meestal 4 tegelijk, ahh daar zit het verschil ik doe ze op 200graden..
    stokbrood met kruidenboter heb ik nog niet geprobeerd..

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,656
    113
    Een rond schaaltje die ik bij de hema heb gekocht. Past precies in het mandje. Doe daar ook groente in of feta kaas.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dankje! Ik zal eens opzoek gaan naar een klein schaaltje. .
    Je doet dus alles wel in dat mandje zeg maar? Als je het in een bakje doet.

Ik ga hem zo halen. Dan gelijk afwassen en vanavond testen!

Share This Page