Filmpje; The Lie We Live

Discussie in 'De lounge' gestart door Carino, 20 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
  2. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Ik dacht tot zo'n 6 minuten " mensen met een depressie moeten hier niet naar kijken", zou fijn zijn als het beetje omschreven wordt in de titel. Maar is mijn mening.

3. Is het filmpje de moeite waard?

4. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    ik vond het eerlijk gezegd niet zo bijzonder..

5. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Sorry, ik vind het populistisch geneuzel gebaseerd op een hoop lucht en losse kreten om eerlijk te zijn.

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Sorry ben t eens met bovenstaande reacties. Wat een klaagzang. Dat t onder de aandacht gebracht wordt prima maar t mist wel een doel..
    En moet het 8 minuten duren? Ze houden mensen dus 8! Minuten aan hun scherm gekluisterd terwijl t ook in 1 minuut kan. Ze dorn zelf dus net zo hard mee..
    Een betere wereld begint bij jezelf

7. Dapper

Dapper Niet meer actief

Het is misschien "propaganda" zoals sommigen omschrijven, maar een groot deel is waar!!

Mensen zijn echt vreemde wezens die in een soort schijnwereld leven! Gecreeerd door weet ik veel wie.... met ideeen die gewoon in je hoofd geprent worden omdat het toevallig "in" is of zo hoort.

Mijn bubbel is onlangs keihard kapot geslagen door het overlijden van mijn zoontje. En hoewel ik me dichterbij mijzelf voel staan dan ooit, voel ik me meer vervreemd van de wereld.

Mensen zijn een soort robots die buiten de deur een masker optrekken.
    Ik word raar aangekeken als ik midden in een winkel in huilen uitbarst omdat ik verdriet heb om mijn overleden baby....
    maar wie is er eigenlijk raar? Ik omdat ik mijn emoties toon op "ongepaste" plekken of iedereen om mij heen die mij niet begrijpend aanstaren, zonder enige emotie...

Nu betrek ik het wel erg op mijn eigen situatie, maar wil er alleen mee zeggen dat mensen tegenwoordig echt niet authentiek zijn. Iedereen loopt maar in het gareel en heeft "doelen" in het leven... maar waarom???

Mooi filmpje ts, dank voor het delen.

8. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb het filmpje niet gezien, maar ik kan mij niet identificeren met jouw stukje. Waarom is het raar als iemand in een winkel in huilen uitbarst? Ik kijk daar eerlijk gezegd niet van op hoor. Een jaar of 2 geleden ook gezien, omdat ik natuurlijk niet wist wat er was heb ik die vrouw wel gevraagd of het goed ging en of ik kon helpen. Zij had pas haar moeder verloren en moeder was al lang niet meer mobiel dus had elke week een uitstapje met dochter naar kruidvat. Toen die dochter weer in het kruidvat kwam moest ze spontaan aan haar moeder denken.

Maar mensen die als robots rondlopen en maskers op hebben naar de buitenwereld dat vind ik vreemd. Ik ervaar dat totaal niet zo.

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Haha die stem alleen al. Zo toonloos. Pratend alsof hij juist wil hypnotiseren. Na een minuut ben ik afgehaakt. Ik ben prima tevreden met mijn leven.

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Jij bent toch ook geen robot met een masker? Je gaat nu echt door een hel en dan merk je wie je echte vrienden zijn. Misschien zijn de mensen die in jouw ogen nep zijn wel iemand anders echte vriend.

Ten aanzien van het filmpje: het is niet zo moeilijk om vrij te zijn, als iemand anders (je ouders) voor jou het werk doen en alles voor je mogelijk maken. Als je volwassen bent moet je het zelf doen...
    En als de grond en de grondstoffen van niemand waren, dan zijn ze van iedereen en ben je vogelvrij. Op die manier wil ik niet vrij zijn.
    Er is ook maar één reden dat de industrie zulke grote vormen heeft aangenomen en dat is de mensheid zelf. We zijn gewoon met te veel om met z'n allen melk te drinken van de koeien die zichzelf spontaan in het weiland reproduceren. En wij zijn degenen die elke dag een stukje vlees op ons bord willen, in plaats van een extra aardappel. Wat heeft dat met elite te maken? Als de elite alleen om zichzelf zou geven dan zouden er inderdaad alleen maar een paar koeien in de wij zijn. Iedereen die niet tot de elite behoort zou dan helemaal niets hebben.
    Uit frustratie niet verder gekeken. Wat een onderbuikgezwets. Misschien had de maker zijn tijd beter kunnen besteden aan iets wat hij écht wilde doen, in plaats van in zijn eentje achter een computerscherm zitten.

11. Huusje

Huusje Actief lid

30 mei 2016
    427
    1
    18
    Dingen die genoemd worden zijn wel dingen waar ik mij in het dagelijks leven van bewust ben. De manier waarop 'wij' met de wereld omgaan is niet om over naar huis te schrijven en die punten worden in dit filmpje belicht. Ook dat we voor een groot deel leven om te dienen, is wel iets waar ik me een beetje in kan vinden. Niet helemaal, want door te dienen kunnen we ook een heleboel mooie, leuke dingen, maar ik vind dat we ontzettend veel verplichtingen in het leven hebben. Tegelijkertijd realiseer ik me dat dit ook nodig is om zo'n grote maatschappij draaiende te kunnen houden. Alleen de toon en langdurigheid.. Niet iets wat mij aanspreekt en dan daarbij worden dit soort filmpjes niet voor niets op tal van illuminatie sites en social media kanalen geplaatst. Mij iets te veel richting de conspiracy kant..

12. Dapper

Dapper Niet meer actief

Ik vind het heel fijn om te lezen dat jij zo in elkaar zit!
    In mijn vorige bericht generaliseer ik het misschien te veel. Het geldt natuurlijk niet voor iedereen..... maar heb ik het dus anders ervaren...
    Ik bekijk de wereld nu ook wel door een andere bril, maar dat is misschien wel logisch na een ingrijpende gebeurtenis...
    Mijn eigen wereld en realiteit zijn teveel veranderd. Dit filmpje dat dus ook een andere realiteit schetst spreekt me dan misschien ook wel aan.

En ik hou sowieso wel van dingen die je aan het denken zetten

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ik heb het 2 minuten volgehouden!

Ik leef mijn leven!

Als jij je herkend in dit filmpje prima, maar ik totaal niet.

Ik ben van mening dat dit alles zegt over de mensen die dit filmpje delen.
    ik val gelukkig niet onder die categorie

14. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat jouw denkwijze nu sowieso in een ander perspectief staat en dat is logisch.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik heb het ook maar een minuut of 2 gekeken en ik begrijp wel wat er bedoeld wordt. Er zit heus een kern van waarheid in, maar behalve dat er gewerkt moet worden om geld te verdienen (wat we toch gewoon nodig hebben) hebben wij nog steeds onze eigen ideeën, gedachten en vooral fijne momenten in het leven.

Ik heb absoluut niet het gevoel "geleefd" te worden door de overheid en commerciële bedrijven etc.

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Na het overlijden van ons kindje heb ik ook een periode gehad dat ik het gevoel had dat ik niet mezelf was. Niks kon me meer schelen, niks was meer erg, want het ergste wat een mens maar kan overkomen was ons overkomen. Dat verdriet is zó groot, daar valt alles bij in het niets.
    En inderdaad, er is iets wat je dan compleet veranderd (bij mij tenminste ook) iets wat van binnen kapot is en (in mijn geval) ook nooit meer hetzelfde zal worden.

Ik snap jou dus echt wel en wil je ook heel veel sterkte wensen.

17. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

Iets waar ik naar aanleiding van dit filmpje aan moest denken was een opmerking die ik pas op de radio hoorde: Er is voor iedereen genoeg. Je glas is zo vol dat het overstroomd. Maar ipv datgene wat er overstroomd (uit) te delen, zetten we er een glas bij en als dat vol is nog één. En als we dan zien dat de buren nog meer hebben, zetten we er nog een glas bij. Nu leven wij in de ogen van veel mensen keurig en niet buitensporig. We hebben een huurhuis en de auto is van de zaak. We kunnen sparen, maar zijn niet rijk. En toch merk ik dat het ook al voor ons geldt. Daarom herken ik wel iets in het filmpje. We vragen meer van de wereld dan we nodig hebben en benadelen de planeet en onze medemens ermee. Al zou ik ook niet weten hoe je dat op moet lossen.
    Wat ik wel al heel fijn vind om te doen is bewuster omgaan met de planeet en met wat ik koop. Kleding en levensmiddelen van een fairtrade merk bijvoorbeeld. Dan betaal ik wel een veel hogere prijs, maar degenen die eraan gewerkt hebben verdienen er eerlijker aan en het is milieubewust geteeld of gemaakt. Hopelijk helpt het onze aarde en medemensen een beetje :)

18. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Mis ik iets, dit topic had toch eerst een andere naam Ts, en er zijn ook eerdere reacties weggehaald. Zo onaardig waren die reacties toch niet dat ze nu weg zijn?

19. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Nee maar die betreffende posts doelden op het feit dat het topic geen duidelijke titel had. Daar er nu wél een duidelijke titel is zijn die posts dus niet relevant meer. Althans, ik neem aan dat dat de reden is.

Deel Deze Pagina