er zijn hier vast wel dames of heren die een carpaal tunnel syndroom operatie hebben gehad. ik heb dik 3 weken geleden deze operatie gehad. vorige week zijn mijn hechtingen eruit gehaald. de verpleegster die dat deed zei dat de wond nog wel weer open kon gaan staan, omdat het van binnenuit moet helen. ik ging net de pleister verwisselen, dat is een soort stripje die er een aantal dagen op blijft zitten, ook met douchen. maar nu schrok ik toch, ik wist dat de wond open zou gaan staan. het ziet er ook wel netjes en schoon uit, maar mijn maag begon toch een beetje te draaien, je kijkt er zo in. maargoed, dit gaat dus vanzelf wel dicht. met dat pleister stripje blijft het ook wel mooi aan elkaar zitten. maar weet iemand hoe lang het ongeveer kan duren voordat dit dicht is? de kinderen willen graag weer zwemmem maar ik durf met die wond nu het water nog niet in.
Een open wond kan best wel wat weken duren voordat dat echt mooi genezen is en zover dicht gegroeid. Ik zou ook zeker niet gaan zwemmen met een open wond want er kunnen snel bacteriën inkomen en dan heb je een serieus probleem. Ik neem aan dat je nog wel op controle moet bij een arts zodat de wond gecontroleerd wordt?
ik heb in het verleden een ander soort operatie gehad. Ik had een groot borstabces waaraan in geopereerd ben, waardoor ik een wond in mijn borst had van zo'n 6 cm groot (en de diepte van die wond was tot halverwege in mijn borst, behoorlijk diep dus). Die wond werd niet gehecht, omdat er onder de hechtingen anders weer een ontsteking zou komen. Ik liep dus met een grote open wond, waar ik zo in kon kijken... Brrr, vond het maar niks, moest die wond ook steeds spoelen enzo. Ik snap je helemaal dat je maag omdraait! Het heeft ongeveer 5 weken geduurd voordat het helemaal dicht was. Het groeide inderdaad van binnenuit dicht. Ik zou met je wond echt niet gaan zwemmen. Voor je het weet heb je een infectie te pakken en dan ben je verder van huis. Even wachten nog, over een poosje kun je vast weer gaan zwemmen!
nee ik ga ook echt nog niet zwemmen hoor, ik heb wel rubberen handschoen aan, als ik met mijn handen in een sopje moet. maar dat gaat met zwemmen niet lukken hihi. nou dan wachten we nog wel een paar weken. het is ook nog niet zo lang open denk ik, het doet sinds 2 dagen ook weer pijn, ik denk omdat er dan weer spanning op staat ofzo. ik zal er nog wel weer wat rekverband om doen, niet dat het eigenlijk nog nodig is, maar dan blijft de wond wat beter tegen elkaar aan lijkt mij. al houdt die hechtstip het ook wel bij elkaar.
o brr, ik ben een aantal jaren geleden ook aan mijn borst geopereerd, daar zaten toen wel hechtingen in. en dat was ook gewoon dicht toen die hechtingen eruit gingen. wel heftig lijkt me, zeker als je het moet spoelen, dan moet je er naar kijken. mijn hechtstrip heeft er nu een week op gezeten, kan mijn handen er gewoon mee wassen en douchen.
Zorg dat je ook af en toe gewoon de wond aan de lucht laat, ik snap dat je het er niet prettig vindt uitzien maar dan geneest het wel beter. Gewoon een paar keren per dag een half uurtje als je dat lukt? Dat bevorderd de wondgenezing echt wel, continu afplakken is ook niet gezond.
zou dat beter zijn? dat is altijd met wondjes en gewone pleisters wel zo. maar aangezien de verpleegster zei dat zoń hechtstrip wel een paar dagen tot een week mee gaat en je ermee kan douchen en het "ademen" spul is, dacht ik dat dit gewoon erop kon blijven zitten eigenlijk. is het anders niet zo, dat als je het laat luchten, dat de openstaande wond uitdroogt en niet meer goed gaat helen?
Zwemmen mag na 6 weken. Bij mij stond sloot het bij de ene hand heel mooi aan. En bij de andere hand stond het idd ook open. De chirurg zei dat dit bijna altijd zo is en vanzelf goed komt. Bij mij is die ene hand nu 3 maanden geleden en het ziet er heel mooi uit. En idd niks op de wond doen. Ik heb 2 dagen drukverband gehad, en daarna een klein verbandje. Maar vanaf dat de hechtingen eruit gingen niks meer erop gedaan. Dus na 2 weken was dat.
Ik ben bang dat zwemmen er nog even niet in zit. Overigens snap ik dat je er een pleister op doet, ik deed het ook, maar dat was vooral omdat ik steeds met de korstjes van de wond overal achter bleef hangen. Bij mij heeft het ook niet zo open gestaan.
precies daarom heb ik ook nog wat op. zeker nu het open staat. je zou ergens achter blijven haken..... oh bah moet er niet aan denken. plus dat de boord van mijn trui en jas er ook steeds tegenaan komt, is ook niet fijn.