Toevallig gisteren weer een nieuwe gehaald, nadat de andere na bijna 3 jaar intensief gebruik op was (lees 6 dagen per week) gooi er van alles in.. Ook diverse vlees soorten, en het smaakt heerlijk..
Deze week bij media markt acti fray gekocht Zonder btw scheelt een hoop geld Super blij mee ideaal voor friet en snacks
wij willen er ook graag 1. Maar kan je er ook vlees in bakken zoals kipfilet ? en word dat dan ook gaar van binnen, of moet je dat eerst bakken? Of Rollade ?? Kan je er ook aardappels in doen die je normaal kookt ? dat je ze dan poft ofzo of kan je er alleen gebakken aardappels in maken ?en als je gekookte aardappels wil dat je die dan in de pan op fornuis moet koken?
Bijna al het vlees wat wij eten erin bakken. Kipfilet, rollade, schnitzel, boomstammen, hamburgers enz enz. En dan broodjes afbakken, pizzaatjes, snacks, patat, gebakken aardappels, wegens enz enz
Wij hebben een actifry (Philips) en zweren erbij. Qua friet doen we er zowel verse friet als ovenfriet (uit de diepvries) in en binnen 10 tot 15 minuten (inclusief voorverwarmen) zijn ze klaar. En 10x lekkerder als uit zo'n vette frituurpan. Wij gebruiken de actifry overigens voornamelijk voor vlees en vis. Ideaal én echt heerlijk. Kip nog nooit zo lekker mals gekregen als nu met de actifry.
Op dit moment in de aanbieding bij Bol.com bol.com | Philips Avance Airfryer XL HD9240/90 Friteuse - Zwart | Elektronica
Hoe lang moet je de airfryer opwarmen voordat je er afbakbroodjes in doet? En hoe lang moeten de broodjes er dan in? Vraag me af hoe het handiger is dan de oven. De oven moet je 10 minuten voorverwarmen en ongeveer 8 minuten erin, ben benieuwd of de airfryer sneller is. En hoeveel kaiserbroodjes kunnen er in de xl?
Ik wil em ik wil em ik wil em! Nou m'n man nog overtuigen haha Ben binnenkort jarig en zei al dat dat een leuk verjaardahskadootje is, was hij het niet mee eens haha. Over dat het slanker is als de gewone frietpan trapt hij ook niet in, ben al bijna 15 kilo afgevallen zonder, dus waarom dan nu ineens met?! Maar ja, snap hem ook wel, het is en blijft een duur ding....
Hier een xl sinds eind dec en vind hem geweldig, doe er friet, snacks, afbakbakbroodjes ,kippenpootjes en nog veel meer in. Werkt super!! Van de week zelfs eieren erin gekookt. 160 Gr en 8 min. Maar...... Het schoonmaken van mandje en bak gaat goed, al branden de vet spettertjes toch vrij makkelijk in. Terwijl ik hem direct afwas na gebruik. Heb geen vaatwasser. Maar de binnenkant. Als je door het verwarmingselement via de onderkant kijkt,zie je toch wel bruine vette aanslag terwijl je daar niet bij kan komen om schoon te maken. Ik maak iedere keer met doekje verwarmingselement schoon maar maar vinger voel je nu al enorm veel vettigheid aan de onbereikbare binnenkant. Hoe ervaren de menden dat die hem al langer hebben? Vind dit namelijk wel een min punt. Zou het erg zonde vonden als hij het hierdoor al na jaar begeeft.
Wij hebben de xl sinds een week, dus nog niet veel gebruikt. Vlees in bereid en tosti gemaakt en dat ging goed en snel. Vlees was lekker en bruin (bleef niet bleek). Deze week gaan we er friet in "bakken".
Bij de reviews bij bol.com las ik de tip om van bakpapier ee soort mandje te maken wat je onder het mandje van de airfryer legt. Dit vangt het vet op
Voorverwarmen duurt maar een paar minuten, afbakken gaat ook veel sneller. Er kunnen 4 kaiserbroodjes in, misschien 5.
Ja las ik ook over dat mandje maken van bakpapier. De ingebranden spetters zijn meer op de zijwinden van het mandje. En de onbereikbare binnenkant. Afbakken broodjes hier 5 broodjes en dan in 4 min op 200 Gr. Ook zijn de mini loempia's hier favoriet.
Gehaktballen gaan ook perfect. 5 ballen 10 min op 200 Gr en 8 min op 150. Ook al een mini boterkoek in gebakken.
Iedereen die hem duur vind Is ook zo maar mediamarkt heeft vandaag nog zonder btw hebben wij deze week ook gedaan en scheelt een hoop geld
Als ik op de site van Mediamarkt kijkt hebben ze 'm niet meer op voorraad. Weet niet hoe het met de winkel zit dan, maar heb geen zin om helemaal naar Breda te rijden eigenlijk