airfryer

Discussie in 'De lounge' gestart door Arian, 29 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Bedankt tot zover..! Ik vind het alleen zo een dure aankoop.. Zijn er andere, goedkopere, alternatieven, die hetzelfde werken?

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Wij hebben er een gekocht maar die gaat nu weg. Het smaakt toch nét iets anders dan gewoon frituren. De bereidingstijd is vrij lang. We hadden onze frietjes al op en toen moesten we wachten op de snacks. Daarbij maakt hij ook best herrie dus hier niet erg tevreden erover. En het bakje is klein maar je hebt dus ook xl varianten.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

De xl variant is naar het schijnt ook sneller. Ik doe de snacks er 9 min in, dan de frieten 9 min en dan de snacks weer een minuutje om het weer goed warm te krijgen.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Oh dat klinkt niet gek. Ik dacht dat het een half uur duurde voor de friet en als je dan nog de hapjes ook moet doen a half uur duurt het wel erg lang!

Maar goed de tijd maakt mij nog niet eens zo veel uit, gaat mij er om dat het stukken gezonder is.

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Een frituurketel, oven en fornuis maar dan moet je 3 dingen kopen :)

6. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit is dan voor ons 2 he. Dus frieten en 4 of 5 snacks.
    3 min voorverwarmen, friet 9 min, snacks 9min en nog een minuutje om het even warm te krijgen dus 22 minuten in totaal.

Alleen voor mezelf doe ik de frieten en snacks er tegelijk in. Hmmmmm zoontje slaapt,...zou ik? :p

7. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    snacks gaan er bij ons max 12 minuten in.
    (picanto en de bamischijven de aldi bv, bittergarnituur 8 minuten)

Patat ligt eraan hoeveel je erin doet. Bij ons duurt het ongeveer 15 minuten. Wij eten nooit patat en snacks in 1 keer als maaltijd dus daarover kan ik geen tips geven.

8. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Friet gaat er hier 14 minuten in, snacks 10 minuten. We hebben de xl.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    ja het zal voor ons ook nog heel lang voor ons 2en zijn dus dat klinkt niet gek.

Haha het gaat wel verleidelijker worden dus ? :p vooral omdat je de stank enzo niet hebt lijkt mij, dat weerhoud mij meestal om patatjes te eten.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Wij hebben ook een Airfryer XL. Ik gebruik er ovenfriet in van Jumbo. Die vind ik het lekkerst. En de snacks van Mora of Kwekkeboom(deze zijn echt het lekkerst).
    Heb er eigenlijk nog nooit gebak oid in gemaakt. Dat kan ook volgens het boekje wat erbij zit.

11. Sceptica

Sceptica Bekend lid

9 aug 2012
    517
    0
    16
    NULL
    NULL
    Is zo'n ding eigenlijk nog een echte toevoeging als je een oven hebt? Zo ja, wat is het voordeel ervan dan?

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wij hebben de Philips Airfryer XL en ben er zeer gelukkig mee!

Hij is zeer snel op temperatuur, producten zijn echt zoveel meer sneller klaar dan in een reguliere oven, veel minder vet natuurlijk en je kan er ook zoveel andere dingen in maken.

Wij maakten voorheen nog wel eens gewone ovenfriet klaar, maar vind dit echt veel lekkerder!

Het is absoluut een dure aankoop en kan ook heel goed de opmerking begrijpen die ik laatst hoorde, dat het gewoon een "verluxe-te oven" is. Maar ik ben er zeer tevreden over!

Ik ben lid van diverse Airfryer FB pagina's en heb al veel tips gekregen. O.a. door een spatdeksel of vlamverdeler te kopen en die boven in je mandje te leggen (4 euro bij de Blokker). Dat houdt het spetteren van bijv. vlees heel erg tegen en scheelt veel bij het schoonmaken!

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe krijgen jullie die netjes schoon? Ik gebruik het echt vaak en het word steeds moeilijker. We hebben geen afwasmachine maar ik had gelezen dat je die ook kan laten weken met een tabletje van het afwasmachine?

14. Nox

Nox Bekend lid

9 dec 2015
    519
    1
    16
    NULL
    NULL
    Jezus wat gaan de snacks er lang in bij jullie! Hier gaan ze meestal 5 minuten en dan is het goed. Kroketten 8 minuten en patat 12 minuten. Maat dan doen we wel het mandje vol.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wij hebben een gewone en daar gaat 750 gr patat prima in nou dar is echt meer dan zat voor z'n drietjes.5 min voorverwarmen 20 min bakken en dan gelijk snacks er achter aan maar die hoeven maar 5 of 6 minutendus dan heb ik mijn patat nog niet op

16. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Is het echt gezonder? Want die overnfriet en ovenkroketten zijn toch vaak met meer vet voorbereid om juist beetje de frituursmaak te evenaren?

17. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.384
    867
    113
    Misschien doe jij alles op 200 graden. Wij gaan niet hoger dan 180 graden en dan zijn de snacks na 5minuten nog niet warm van binnen

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Er staat er nu een in de Blokker folder.
    Ook een XL versie.

Is dat diegene die jullie (een aantal hier) ook hebben?

19. Lovelittlebaby

Lovelittlebaby Actief lid

7 sep 2015
    130
    0
    0
    stagiaire in de zorg
    ruik je dan echt geen frituurlucht met de airfryer? Ik denk er ook wel eens aan om zo'n ding te kopen maar ben bang dat je het alsnog ruikt.

Ik heb zelf nog nooit een normale frituurpan gehad, als ik ergens op visite ga en de frituurpan gaat daar aan ben ik al een dichte kamer aan het zoeken waar ik mij jas kan neerleggen. ik heb zo'n hekel aan die vieze lucht!
    Mijn moeder heeft de frituurpan in het schuurtje staan, maar als ze de patat dan mee naar binnen neemt en ik daarna naar huis ga zegt mijn vriend zelfs dat ik naar frituur ruik.

20. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Die van mij komt bij bol.com vandaan, daar was hij toen in de aanbieding voor € 179.

Deel Deze Pagina