Wij gebruiken deze bakjes: https://www.amazon.nl/Tallgoo-Bakpapier-heteluchtfriteuse-bakpapier-magnetron/dp/B0BYMQHW4T/ref=asc_df_B0BYMQHW4T/?tag=nlshogostdsp-21&linkCode=df0&hvadid=616717805244&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=7652174259777669784&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9064915&hvtargid=pla-2088730899976&psc=1&mcid=bd242597caba3af2bfcd5e43eee5ebcb
Ik heb hem in een opwelling gekocht vorig jaar. Als we hem 10/15 keer gebruikt hebben is het veel. Ik had allerlei plannen over wat ik wilde maken in dat ding. Dat is 2x kip caprese geworden en voor de rest alleen patat en aanverwanten of van die kip strips van mora. Was hem na elk gebruik af. Nooit aankoek of wat dan ook gehad.
Wij hebben sinds de kinderen puber zijn juist weer een frituurpan aangeschaft. Zo vaak inloop dat mee eet en voor 8 personen of meer is oven patat niet te doen ( en gewoon niet lekker vind ik) en voor zoveel snacks en patat bestellen is een dure grap. Juist omdat we niet vaak frituur eten wil ik die keer dat ik het eet ook gewoon echt uit het vet. Dus daar zou de airfryer geen vervanger voor zijn. Ik heb tot nu nog niets gelezen wat ik in de oven niet kan dus geloof niet dat het een toevoeging zal zijn
Ik vind de verse patat van de Lidl, Picnic of een too good to go van Bram Ladage uit de airfryer echt heel lekker.
Als tijd geen issue is, denk ik idd dat het dan niet echt een toegevoegde waarde voor je heeft. Ik vind het ook fijn dat het veel sneller gaat dan de oven.
Ik las ook dat er nog een andere versie is (typenummer zelfde maar zonder de B achteraan) die vorig jaar erg goed uit de bus kwam bij de consumentenbond.
Dat inderdaad... de snelheid is fijn. en ik moet zeggen; bij mijn combimagnetron moet ik de plaat weer omwisselen omdat ik de magnetron veel meer gebruik dan de ovenfunctie. Wat wij erin klaarmaken: -Alle soorten vlees: smeuig en je verliest bij vette dingen nog een hoop vet door het mandje. Dus hij wordt bijna iedere avond gebruikt hier. -afbakbroodjes -aardappels op allerlei manieren -ontbijt pizza (op basis van havermout, ei en kwark) -mini pizza's -ovenschotels voor 1 of 2 personen voordelen: tijd bijna 2x zo snel als de oven, handzaamheid om dingen om te roeren/om te schudden vind ik veel fijner bij de airfryer dan in de oven, makkelijk mee te nemen op vakantie
Het is een heel efficiënt mini oventje. Dus het is vooral handig als je iets kleins wil maken, je hoeft geen hele oven op te stoken (voorverwarmen is ook niet nodig). Broodjes bakken of oppiepen, vega burger of balletjes etc bereiden, groente roosteren, aubergines garen voor in een pastasaus of prutje, kippenpootjes maken... Van alles eigenlijk, wat dames hierboven ook zeggen. Je bespaart tijd (niet voorverwarmen, sneller klaar) en stroom tov je gewone oven. Hamburgers maken gaat ook heel goed, maar daar wordt het vaste deel wel ontzettend smerig van dus die gaan nu weer in de pan. Het mandje en de bak eronder kan je goed reinigen door het te weken met een vaatwastablet en dan af te wassen. Op een goed moment ging het ding stinken en walmen. Man heeft 'm uit elkaar gehaald (don't try that at home) en omg, hoe smerig die stukken waar je niet bij kan en geen zicht op hebt Nu is ie weer fris en kan hij weer een tijd mee Ook voor de kinderen is hij makkelijk te bedienen, en ze hebben een stuk minder kans zich te branden dan aan de oven, doordat ze er veel makkelijker bij kunnen.
Toen wij de keuken kochten hebben we bewust gekozen voor een oven uit 3 delen. Ik heb dus 2 grote ovens en 1 smal kleintje voor even paar broodjes oid zodat ik niet de hele oven hoef voor te verwarmen
Overigens gaan we hem deze zomer ook meenemen naar het landal park. Zit geen oven of combi magnetron in het huisje.
ik denk wel dat dat stinken en walmen enorm scheelt door gebruik te maken van een spatdeksel - dat houd het element bovenin vetvrij... en ja, je onderste stuk vind ik ook hoor... veel handzamer om spulletjes eruit te halen.
Wij hebben eentje van Inventum. Hij is regelmatig in de aanbieding en had veel goede reviews. Makkelijk te reinigen en hij werkt goed. Volgens mij hebben we deze: https://www.electroworld.nl/inventum-gf500hld-8712876105056