Verstand van camera's? Iemand?

Discussie in 'De lounge' gestart door 2littlemonkeys, 9 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb een vrij oude camera, een Olympus pen pl1.
    Nu is het zo dat ik behoorlijk aan deze camera gehecht ben.

Hij werkt prima, alleen kan ik niet meer inzoomen. Er verschijnt de melding "controleer status object", dus de lens is stuk. Denk ik ;)

Op internet zag ik een hoop over een update etc? Maar ik heb geen idee hoe dit werkt.
    Nu is de vraag of iemand hier ervaring mee heeft, hoe en of dit te repareren is en wat de kosten ongeveer zijn.

De camera zelf heeft 600,- gekost en een nieuwe zal ook ongeveer dit bedrag kosten. Een bedrag wat ik nu niet heb. Ik vermoed dat ik de camera zelf gesloopt heb (in m'n tas gehad), dus de reparatiekosten kan ik eventueel nog via de verzekering vergoeden...

2. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik zou even een speciaalzaak contacten, die kunnen je meer vertellen. Mogelijk dat ze eerst vast kunnen stellen wat er precies kapot is en wat het gaat kosten, voor je een besluit neemt.
    Een andere camera kun je ook tweedehands kopen, kost je veel minder. Ik heb mijn camera via marktplaats.

3. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Dank je!

Helaas moet ik dan naar een andere stad. Voor zover ik weet is er geen echte speciaalzaak in mijn woonplaats

4. Rozanna

Rozanna Bekend lid

25 jul 2013
    762
    2
    18
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina