https://www.google.com/amp/s/amp.nos.nl/artikel/2282752-grote-opvangorganisatie-gaat-als-eerste-kinderen-zonder-inenting-wegsturen.html
Ik las het ook gister. Ik ben benieuwd hoeveel mensen principieel blijven in het niet inenten nu het ineens heel onpractisch wordt
Geweldige ontwikkeling! Wat mij betreft voeren ze dit door in alle kinderopvang plekken! Wie niet luisteren wil moet maar voelen
Ik ben blij dat deze organisatie voorzorgsmaatregelen neemt. Het blijft een vrije keuze om je kind wel of niet deel te laten nemen aan het vaccinatie programma, dan is het ook fair dat de kinderdagverblijven nu ook de keuze krijgen om niet gevaccineerde kindjes te weren.
@tuc : ik ook. Ik vind het wel een goede zaak. Voor mensen met een kind dat om medische redenen niet ingeënt mag worden, vind ik het wel heel vervelend. Benieuwd hoe ze daar dan mee omgaan. @Friesin : wat vind je er zelf van?
Dit! Ik vind het een goede zaak. Ben alleen wel benieuwd hoe dit wettelijk in elkaar steekt. Vrije keuze-discriminatie etc. Wellicht komt er toch een groep die dit als testcase voor de rechter wil brengen. We zullen zien.
Maar hoe gaan ze het dan controleren? Zelfs ik ken iemand die zegt dat ze haar vaccinatieboekje zou vervalsen als het er op aan komt. Ook zorgelijk. Maar hoop dat dit helpt!
Volledig terecht. Prima als je je eigen keuze wilt maken, maar breng daar geen andere kinderen mee in gevaar. Dan maar zelf thuisblijven.
Super goed! Hopelijk mag de organisatie waar mijn kinderen zitten snel volgen! En alle andere organisaties in het land. Overigens vraag ik mij af hoe ouders het vaccinatie boekje vervalsen? Die stickers met batchnummers en zo, lijken mij moeilijk na te maken?
Prima! De oplossing hier is reformatorische voorschool en kinderopvang. Daar zal de regel vast niet gelden. Ik ent overigens wel en niet reformatorisch.
Hier werd op ons christelijke KDV 9 jaar geleden al naar de vaccinatie gegevens gevraagd. Morgen heb ik een intake bij een algemeen KDV en daarvoor moest ik het vaccinatie boekje ook meenemen.
Maar wat doe je dan met kinderen die om medische redenen niet of uitgesteld gevaccineerd worden en waar trek je dan een grens? Lijkt me niet zo makkelijk om daar wetgeving op te maken. En daarnaast stimuleer je hiermee het 'clusteren' van niet-gevaccineerde kinderen en verhoog je de kans op een uitbraak.