Ajb geen speelgoed...

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Amarens, 14 jul 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ach - als ik zie hoe ze hier verwend zijn alle jaren (en als ik ook lees op fora wat er gegeven wordt met verjaardagen kerst en 5 december) dan vind ik het niet zo raar, dat de betaalbare kadootjes inmiddels allemaal wel binnen zijn. Volgens mij vroeg ik op die leeftijd vooral boeken en wist ik het verder ook niet zo goed. Leuke stiften etc gaan ook allemaal niet op. Maar ik snap je gevoel hoor, maar nu is die van mij ook 10 - bijna 11.. en tja.. dan zit je er zelf in en nu merk ik het ook. Ik moet ook wel zeggen dat ik al jaren regelmatig roep 'weet je het wel zéker?' wéér een knuffel, nóg meer van hetzelfde - of nóg meer van die zooi waar 1x mee gespeeld wordt en dan niet meer... of waarmee het in elkaar zetten leuk is -1 dag - en dan niks meer mee gedaan wordt of van die vieze slijmzooi... - ze leert het inmiddels dus ook. Maar wel met gevolg, dat er dus geen echte wensen meer zijn.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Waarom? Als ze daarmee iets kan kopen wat ze graag wil hebben? Mijn dochter heeft een e-reader van haar verjaardagsgeld gekocht. Prima besteed lijkt mij zo en een e-reader is te duur om zo maar te vragen.
     
    Aszz vindt dit leuk.
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik ook. Mijn ouders vinden het ook altijd maar raar. Ik snap dat juist niet. Het gaat er toch om dat een kind iets krijgt/kan kopen wat hij/zij leuk vindt.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Ik vind het niet zo vreemd hoor. Mijn dochter weet van alles te vragen dus die maak je met alles blij. Maar de meeste 10 jarigen sparen graag voor iets groots. Computerspel, spacescooter, tablet, laptop, muziekinstrument, fototoestel zijn o.a. dingen waar wij een geldbijdrage aan gegeven hebben. Vind het goed dat ze op die leeftijd zo'n doel hebben.
     
    Vlinderbloem vindt dit leuk.
  5. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.466
    113
    Vrouw
    Ik denk dat mijn zoon dat kan vragen. Ik zou er toch niet versteld van staan. Hij is al een jaar aan het sparen voor een auto. Hij is nu 6 :roflmao:
     
    Uilenmama en Athina vinden dit leuk.
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Het was idd. ook om te sparen voor iets groots. In die zin ook prima dat ze daar mentaal al mee bezig is.
    Waarom ik het apart vind is omdat ik het nog niet echt gewend ben dat zulke jonge kinderen niet blij meer lijken te zijn met een kleiner kado (n.b.: ze spaart voor de nieuwste I-phone).
     
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Misschien is ze wel blij met een kleiner cadeau, maar hoeft ze geen tig kleine cadeautjes?

    Met het vragen van geld voorkom je dat iedereen met een cadeautje van 10-15 euro komt en dat je dus ook veel dingen voor dat bedrag moet bedenken, meer dan je leuk vindt dus. Een paar kleine dingen zijn prima voor de meeste kinderen, maar na een ding of vijf hebben ze wel wat ze graag wilden. Dan kun je verder beter sparen voor iets groters dan nog meer kleinere dingen geven die ze eigenlijk helemaal niet willen, is mijn idee.

    Mijn dochter vroeg dus ook geld. Maar niet perse voor enorme dingen (hoewel ze ook zei te sparen voor een laptop en een fototoestel :roflmao:), maar voor boeken die dan weer net te duur zijn om aan een persoon als cadeautje te vragen. Dat kan dus ook. ;) :)
     
  8. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.493
    3.765
    113
    Oh laatste vroeg een vriendin van mijn zoon ook geld, het kind werdt 7 jaar jong :roflmao: Het was voor een poppenhuis. Ik begrijp het wel hoor. Liever geld dan 10 kleine dingetjes van de action waar je toch niet altijd wat aan hebt. Spullen rond 10 a 15 euro mijn zoon zou je blij maken met Donald Duck, pokemonkaarten, bioscoopbon, douchespul, sportkleding.
     
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Oh maar mijn dochter is heel blij met een klein cadeautje, maar ze wilde ook al heel graag en heel lang een e reader. Ze vond het ook heel lastig om te kiezen
     
  10. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ja hoor, hier op die leeftijd bij alle drie.

    Zoon vraagt computerspellen, gezelschapsspellen, boeken, bonnen voor uitjes (bios, klimbos, zwembad), nieuwe rugzak, eigen telefoon enz
     
  11. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Eehh, het was 30jaar geleden ook normaal hoor..

    Ik vraag me meer af waarom jij het zo gek vindt, en wat had je dan eerder verwacht dat ze vraagt..
     
  12. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.598
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Niet in onze kringen iig.

    Waarom ik het zo gek vind heb ik reeds uitgelegd: omdat ik het niet gewend ben.

    Wat ik had verwacht dat ze zou vragen: kleding, boeken, tijdschrift(proef)abonnement, zoiets..
     
  13. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Mijn zoon vraagt sinds een aantal jaren geld, maar heeft er dan wel een doel voor.
    Afgelopen jaar heeft hij al zijn verjaardagsgeld weggelegd en uit eindelijk een Switch gekocht. Ook een tablet heeft hij al bij elkaar "gespaard" van zijn verjaardagsgeld.

    Ik heb liever dat het op deze manier wordt gedaan, dan dat mensen cadeaus kopen en er wordt na een maand niet meer naar omgekeken.
     
  14. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Ik vind 10 jaar een mooie leeftijd om op geld geven over te stappen. Ik heb laatst mijn neefje die 8 werd ook geld gegeven, want hij houdt niet van speelgoed. Ik heb er douchegel en shampoo van Freek Vonk bij gedaan, daar kunnen ze altijd wat mee en pakt wat leuker in.
     
    Athina vindt dit leuk.
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    Toen ik zelf geen kinderen had vond ik het ook raar, maar nu mijn dochter 7 wordt begrijp ik het beter. Al die kleine prullen, leuk voor een paar dagen, maar als ze iedereen geld zou vragen kan ze iets kopen waar ze echt mee speelt. Denk dat ik het dit jaar gewoon tussen het speelgoed op haar verlanglijstje zet, kan iedereen zelf kiezen.
     
  16. Dippertje

    Dippertje Fanatiek lid

    4 okt 2011
    1.528
    59
    48
    NULL
    NULL
    Die van mij vraagt vanaf ze 4e al cadeaubonnen en inmiddels vanaf z'n 6e geld (want dan hoef je niet naar een bepaalde winkel). Hij is net 7 en heeft van zijn verjaardagsgeld de waanzinnige boomhut boeken gekocht. Daarvoor was het vaak een grote doos lego. De kleintjes had hij allemaal al. En ander speelgoed wat je voor 10 a 15 euro kan kopen wordt weinig mee gedaan. Dus geld is en was een goede oplossing.

    Bij nichtjes neefjes vriendjes vriendinnetjes geef ik zelf ook meestal geld, of ze moeten echt een wens hebben. Ga zelf maar wat leuks kopen.
     
  17. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.519
    113
    Een vriendinnetje van mijn dochter (7) vroeg op haar kinderfeestje ook geld, er stond op de uitnodiging bij dat ze spaarde voor playmobil. Dan heb ik er echt geen moeite mee hoor. Ik snap dat als ze dat graag wil hebben ze meer heeft aan geld dan aan 10 prulletjes van de action.
    Mijn ouders en mijn schoonouders hebben altijd een bepaald bedrag voor de verjaardagen van de kinderen. Als ze dan iets goedkopers vragen wordt het cadeau aangevuld met geld. Zo had mijn dochter ineens een vrij groot bedrag over en daar heeft ze onlangs nog iets van playmobil voor gekocht. Prima toch. Ik vind het op zich niet erg als er geld gevraagd wordt, hoe je je hoofd in ieder geval niet te breken over een cadeautje ;)
     

Deel Deze Pagina