gemeenschap na de bevaling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mutske, 8 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mutske

Mutske Lid

22 mei 2007
    7
    0
    0
    hoi hoi

ik vroeg mij af wanneer je weer voor het eerst na de bevalling gemeenschap kan hebben. ik ben 2 weken geleden bevallen en mijn zin in sex is ontzettend groot. wie heeft dit ook (of gehad) en kan mij hierin adviseren.

groetjes mutske

2. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Hoi Hoi,

Ik heb een keizersnede gehad, en dan raden ze je aan om 6 weken geen sex te hebben. Ik had ook zo'n verschrikkelijke zin in sex. En sinds gisteren hebben we weer sex! Maar voor een normale bevalling zo ik niet weten hoelang je moet wachten

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    volgens mij moet je dan ook 6 weken wachten, tot het bloedverlies voorbij is.

4. sas25

sas25 Actief lid

3 mei 2007
    374
    0
    0
    heerlen
    na mijn bevalling van de tweeling (natuurlijke weg) heeft het ongeveer een week of vier geduurd eer we weer sex hadden.Ik vloeide toen wel nog,maar we deden het met condoom (ook omdat ik toen nog niet met de pil ben begonnen) Naar mijn idee zijn we een beetje te vroeg begonnen,want bij die ene keer is het ook eventjes weer gebleven,ik was namelijk ingeknipt en gehecht

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wij hebben het na 12 dagen gedaan... wel heel voorzichtig en met condoom. Ging best.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    volgens mijn mag het naar 3 wk weer behalve als het bloeden dan nog niet is gestopt.

7. mamavanmerijn

mamavanmerijn Actief lid

12 okt 2006
    298
    1
    0
    Wij hebben het na 1 week al weer gedaan. Ik had dan ook niets aan bevalling over gehouden als scheuren of iets dergelijks.

Maar daarna duurde het geloof ik weer een week of 3. We deden het met condoom. Ik vloeide tot 8 weken ofzo.

8. leeuwen77

leeuwen77 Bekend lid

7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Wij hebben geen condoom gebruikt, omdat ik weer aan de prikpil ben begonnen. En mijn dokter zei dat we dan 2 tot 3 dagen maar hoeften te wachten voordat ik weer beschermd was tegen zwangerschap.

9. djezelf

djezelf Fanatiek lid

13 apr 2006
    2.224
    0
    0
    omg. schagen
    Het gaat er om dat zolang je nog vloeit, je dus nog een wond heb. En die wond is natuurlijk erg vatbaar voor infecties. (volgens mij was dat de reden).

10. Mutske

Mutske Lid

22 mei 2007
    7
    0
    0
    danke voor de reactie, ik heb ook niks aan de bevalling overgehouden niet ingescheurd of ingeknipt. en ik vloei ook niet meer zoveel

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    inderdaad dit is mijn ook vertelt door de gyn, zolang je vloeit ben je van binnen nog niet helemaal genezen en ben je vatbaar voor infecties, maar als je condooms gebruikt moet er volgens mijn niks aan de hand zijn

12. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    7 weken na de bevalling.Ik had een knip.En nu doet het nog wat pijn waar de knip is geweest :(
    Ik durfde echt niet vroeger!

13. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

pffff...........mijn mannetje moet nu echt niet bij mij in de buurt komen. Ik heb nog onwijs last van die rotknip! Ik heb 30 hechtingen gekregen (inwendig en uitwendig) We hebben het geprobeerd, het voeien was na 8 weken gestopt en ik dacht dat het wel ging lukken met de pijn.....Not!

Mijn libido is daardoor gedaald naar een minpunt. Het doet pijn en ik heb er daardoor echt geen zin in!

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    wij hebben wee seks gehad zo'n 2 a 3 weken na de bevalling. Ik heb een keizersnede gehad en het vloeien was ook zo goed als over. Mij is trouwens nooit verteld dat je moet wachten tot na de 6 weken...?! :confused:

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik denk persoonlijk dat het ook helemaal aan je eigen ligt. Als jij denkt er weer klaar voor te zijn waarom zou je het dan niet proberen? Je zeiden tegen mij dat het wel beter was om tot 6 weken te wachten ivm het bloeden en infectiegevaar.

Wij hadden ook pas na 7 weken ongeveer voor het eerst weer geslachtsgemeenschap, eerder durfde ik niet door alle hechtingen en omdat het heel lang heeft geduurd voordat ik niet meer blauw was van onderen!

16. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    @Minyaweth je hoeft alleen 6 weken te wachten als je van onder ingeknipt bent omdat het goed moet heelen:)
    wij hadden pas gemeenschap na 6 maanden omdat bij mij twee weken na de bevalling de hechtingen gescheurd waren en dat moest van zelf helen.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    @Mamabeer: gelukkig maar! ik schrok me al helemaal een hoedje! :)

18. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    'k Schrok ook al! 3 weken na de geboorte van mijn dochter ben ik ook weer lekker uit mijn dak gegaan (vloeide toen niet meer).
    Ik hoop maar dat ik nu ook snel klaar ben met vloeien! Ik wilde al redelijk snel! Nog hééél even geduld dus... :(

Deel Deze Pagina