hoi meiden. wij hebben rond 20 weken een akte laten opmaken voor het erkennen van ons kindje. het kindje krijgt ook de achternaam van mijn vriend. nu is hij alleen die akte kwijt. is het mogelijk het kindje straks aan te geven zonder die akte?
wij moesten die meenemen naar het aangeven, die kun je toch opnieuw aanvragen bij de gemeente, een kopie krijg je dan.
nee die akte is nodig. wij hebben het toevallig gister maar eens gedaan en daar zeiden ze het gelijk. aangifte kan wel maar dan krijgt het kindje jou achternaam. mischien even naar de gemeente bellen of je een nieuwe akte kun krijgen?
Ik zou even goed zoeken naar die akte en anders de gemeente bellen en hetgeen effe voorleggen. Je zal vast wel een kopie akte of een nieuwe akte kunnen krijgen. Alleen zal je daar dan waarschijnlijk wel voor moeten betalen. Succes!
Zoals al aangegeven werd: die heb je idd nodig. En volgens mij heb je het ook nodig voor aanvr ouderlijk gezag. Ik weet niet of je dat gaat doen.
Enne over aangifte gesproken. In die erkenning v.d. ongeboren vrucht wordt vastgesteld welke achternaam dit kindje maar ook elk volgend geboren kind van jou krijgt (tenzij je het bij de gem. wijzigt). Akte of geen akte, ook als JIJ het kindje aangeeft, krijgt hij/zij de achternaam die nu is vastgezet. Het staat nl ook bij de gemeente bekend en niet alleen op die akte!!
De achternaam staat alleen vast voor de volgende kinderen als het om dezelfde vader gaat. Anders kan er gewoon weer gekozen worden voor vader of moeders achternaam.
ja idd alleen voor kinderen van dezelfde moeder en vader. Maar ts, je gaat toch trouwen, dan is dat allemaal niet nodig.
Wij waren die akte ook kwijt, maar bij het gemeentehuis hebben ze de akte gewoon weer opnieuw uitgeprint! Was hier geen probleem. (en ja, nu weet ik wel waar hij ligt )
Niet zo slim. Ik heb gewoon gaatjes in gemaakt en in de 'belangrijke papieren' map gestopt haha. Je moet hem hebben. Bij ons kost een nieuwe aanvraag/uitprint 11
Ja vriendlief had de akte in het dashboard kastje gelegd. (vriend: ' dan weten we zeker dat we hem niet vergeten straks met aangeven' ) Vriend: schat Ik: ja Vriend: ben de akte kwijt Ik: oh dacht dat ie in dashboard kastje lag? Vriend: ja dacht ik ook Maar konden hem kosteloos weer laten uitprinten, dus nu maar goed opgeborgen
bedankt voor de reacties meiden. mijn vriend heeft de akte gelukkig toch nog gevonden ergens tussen de rotzooi op zijn bureau. ik was wel even een beetje boos op hem ik had nog zo gevraagd deze in de map te doen en hij zei ook dat hij dat gedaan had. nja niet dus. maar het is toch nog goed gekomen en het klopt dat we gaan trouwen maar dat duurt zeker nog wel een jaartje. eerst goed sparen