Aktiebaby Failliet!

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ellen27, 11 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Oh wat erg voor de mensen die daar spullen in bestelling hebben! Kun je straks weer op zoek naar een nieuwe babykamer (met levertijd!)

Onze spullen komen (als het goed is) over 3 weken. Wij hebben de spullen ergens anders besteld. Daar is het ook altijd erg druk, maar dat zegt dus niets!
    Ga nu zeker pas bij aflevering betalen na dit verhaal.

Meiden die spullen bij Aktiebaby hebben besteld of die al hebben aanbetaald --> Sterkte! Ik hoop voor jullie dat het goed komt!

2. josje3

josje3 Lid

7 nov 2008
    52
    0
    0
    Ik hoop nog een beetje op dat ze toch nog komen vandaag. Als we aan de curator mogen betalen en dan de spullen zelf mogen komen ophalen, dan vind ik dat ook goed. ALs we onze spullen maar krijgen. Mijn vriend gaat vandaag de curator proberen te bellen.
    Ik ben 24 juli uitgerekend dus gelukkig waren we op tijd met de babykamer, maar als we nu nog ergens anders heen moeten komen we al vrij krap te zitten.

Ik baal er van, dit had zo'n leuke dag moeten worden (inrichten babykamer etc.).

Liefs Josje

3. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou ik heb me sufgebeld en gemaild, maar geen reactie...Dus we gaan toch op zoek naar wat anders...Ik kan nu amper lopen door BI...Enne wilde toch zelf wat doen aan de babykamer...Hoop dat het nog lukt...Ik heb een leuke babykamer gezien bij babydump en die is pas eind maart leverbaar..Pff zeg...

4. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

hoi, hier ook een aanbetaler :evil: sh*t zeg!
    Josje, ik hoop voor je dat ze nog komen maar ik denk het eerlijk gezegt niet...

5. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    Weet je wat het is ze zijn ook neit verplicht als jij die aanbetaling niet wilt doen om die bestelling te plaatsen.
    Ik werk zelf ook in een winkel en ik doe echt geen bestelling als mensen geen aanbetaling doen. Er zijn teveel mensen die later de bestelling niet komen ophalen. Mij te duur allemaal als mensen dat niet doen.

Het is alleen kut dat ze nu failliet zijn en er niet een ander filliaal van hun waar jullie terecht kunnen? (ik woon zelf niet in breda namelijk)

6. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    @cindy1981:Ze kunnen je niet verplichten een aanbetaling te doen, als ze dan geen zaken met mij willen doen, dan maar niet. Dan ga ik wel naar een andere zaak die geen aanbetaling vraagt. Je hoort vaak genoeg dat zaken falliet gaan en je naar je centen kan fluiten. Ik trap er niet in.

Boter bij de vis...en anders maar niet.

Maar goed, daarom vind ik het nog wel erg voor iedereen die nu op de meubeltjes etc zit te wachten.

7. josje3

josje3 Lid

7 nov 2008
    52
    0
    0
    Mijn vriend heeft de curator gesproken. Er is een 'afkoelingstijd' gesteld van 2 maanden! Ze zijn nu in overleg of er een doorstart kan plaatsvinden, maar ze hebben hier dus max 2 maanden de tijd voor. Hij dacht zelf dat het wat sneller zou zijn. ALs de nieuwe eigenaar ook de orders wilt overnemen kun je vast zitten aan de koop, dus hij adviseert nog niet naar andere winkels te gaan. Je moet de site van houben advocaten in de gaten houden. Mooi shit dus!

gr Josje

8. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Niet naar andere winkels gaan? Nou, ik ben pas 12 juli uitgerekend, dus ik heb nog even, maar hoe moeten vrouwen die 30 weken zwanger zijn dat doen? Die kunnen niet zo lang wachten, lijkt me...

Wat een ontzettende k*tsituatie is dit zeg!

9. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Jeetje Failliet! Ze hadden daar echt goede aanbiedingen..misschien iets te goed aangezien ze nu failliet zijn..ik heb daar heel voordelig mijn Quinny besteld (via internet, vooruitbetaald en netjes ontvangen). Was dus nog net op tijd..

Echt balen voor degene die op spullen zitten te wachten..veel succes!

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Jeetje, ik had het niet verwacht! Vond het een superleuke winkel en heb er best wat spulletjes vandaan. Zoiets verwacht je gewoon niet, als je via internet besteld of een gedeelte aanbetaald...
    Wij hebben de kamer bij Ikea vandaan en gaan dat voor deze baby ook weer doen, is lekker veilig ;) (maar zo had ik er eigenlijk nooit over nagedacht).

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Jammer zeg! ook ik vond het een leuke winkel, waar ze ook hele leuke kinderkleding verkochten. Voor mensen die een bestelling hebben staan of een aanbetaling hebben gedaan vind ik het ook heel vervelend. Ik hoop dat het voor jullie (op tijd) word opgelost.

12. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Vervelend dat er een afkoelingsperiode is ingelast. Het is heel normaal, maar nu worden er veel particulieren gedupeerd.

Ik raad aan om geregeld te blijven bellen naar de curator, zodat je gewoon up to date blijft.

13. ada80

ada80 Nieuw lid

14 feb 2009
    4
    0
    0
    hallo,

ik heb me hier even aangemeld! ik ben 8 weken zwanger en hebben idd heel veel besteld bij aktiebaby. kamertje boxen enz. voor 1900 euro, Gelukkig maar 200 aanbetaald.

Maar ik begrijp dus dat ik nu nog niks anders kan kopen?
    En dat ik nu op het moment niets kan doen?

Kan ik ook geen brief schrijven naar het advocatenkantoor om de koop ongedaan te maken?
    ik heb ergens gelezen op internet dat dat wel kan omdat je geen vertrouwen hebt in de zaak?

Alvast bedankt!
    Ada

14. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik neem maandag contact op met onze rechtsbijstand. Heeft er iemand algemene voorwaarden of iets dergelijks bij z'n aankoop ontvangen? Wij namelijk niet. Allicht dat daar iets in staat over wanneer de koopovereenkomst ontbonden is, zoals bij faillissement?

Wij gaan proberen de koop te ontbinden dmv een aangetekende brief te versturen aan de curator en daarin verzoeken om te reageren binnen 14 dagen. De curator heeft dan ook gelijk onze vordering (aanbetalingsbewijs) en dat we die terug willen. Verwacht er niet veel van, maar hoop iedergeval dat we van die koopovereenkomst af te zijn. Dan zijn we nog op tijd voor de bevalling.
    Daarnaast denk ik dan weer makkelijk, mocht die doorstart er komen en neemt de nieuwe eigenaar de orders over... ik betaal de rest gewoon niet en vecht dan wel uit hoe of wat, maar dat is meer wat ik denk en misschien niet zo verstandig is ;)
    Onze kleine wacht iedergeval niet met komen, omdat er geen kinderwagen staat!

Gr

15. Nijntje1978

Nijntje1978 Actief lid

19 mei 2008
    205
    0
    0
    Brabant
    Balen zeg...wij hebben daar ook ons kamertje gekocht, maar ver voor het faillissement. Ik heb even gekeken of er bij de factuur Algemene Voorwaarden zaten, maar nee. Heel raar eigenlijk, maar kan jullie dus niet verder helpen.

16. ada80

ada80 Nieuw lid

14 feb 2009
    4
    0
    0
    bij ons ook geen koopovereenkomst.. Alleen heb ik een zin staan bij terleurstellend nieuws en doktersatest kan de koop ongedaan gemaakt worden.

Dus ja, hier kan ik weinig mee.

We wachten het even een week af en anders sturen we ook een brief naar de curator.

Ilse82 ik ben erg benieuwd naar je antwoorden!
    Houd je ons op de hoogte?

Liefs,
    Ada

17. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Dat van die doktersatest staat er bij ons ook op.

Ik ben ook benieuwd wat de rechtsbijstand zegt. Ik houd je op de hoogte!

18. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Heb ook even op mijn bon van de babykamer gekeken maar inderdaad niet echt een koop overeenkomst of rede waarom wij als klanten de koop ongedaan kunnen maken alleen als je dus een miskraam krijgt en daar een doktersverklaring van hebt dan kan je de koop ongedaan maken maar ja daar hebben de gedupeerde dus niks aan.

meiden die daar een bestelling hebben staan ik hoop voor jullie dat het heel snel opgelost word en jullie alsnog jullie kamertjes mogen ontvangen .

19. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Jeetje, ik heb daar voor ons ventje ook wel wat spulletjes gekocht.
    Is het niet zo dat als Aktiebaby niet op tijd levert dat je dan de koop mag ontbinden? Ik zou iedereen die gedupeerd is aanraden de consumentenbond te bellen :idea:

20. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik wil jullie heel veel succes wensen met deze lastige situatie

Deel Deze Pagina