Mijn zoontje weegt nu over de 10 kg. Maar toch wil ik nog even de maxicosi gebruiken. Maar ben wel alvast aan het kijken voor een autostoel. Achterwaarts vervoeren wordt aangeraden . Dus een autostoel die ook achteruit vervoerd leek mij veilig. Maar die zijn erg duur , dat heb ik over voor de veiligheid van mijn zoontje dus wil ik beginnen met sparen . Maar nu hoor ik dat ze daar maar 3 extra achteruit vervoerd kunnen worden met zo een stoeltje omdat de beentjes daarna te lang worden en die dus niet meer passen en je de autostoel dus alsnog zo snel om moet draaien ! . Ik heb dat geld eerlijk gezegt niet over voor een functie die maar 3 maanden gebruikt wordt . Wat vinden jullie ? En klopt dit wel ? En tot welk gewicht mag mijn zoontje in de maxicosi er staat 9 kg maar wil hem er eigenlijk nog wel in hebben .
Ik dacht er in eerste instantie ook zo over alleen vanwege de prijs toch maxi cosi tobi aangeschaft. Daarnaast vroeg ik mij af, bij botsing van voren is achteruit vervoeren veiliger, maar als je van achter word geramt zal die theorie vast andersom werken. Dus waarom is achteruit dan zoveel veiliger....gebeuren ongelukken vaker van voren? Maargoed vanaf 10kilo hier in de tobi, en het bevalt heel goed. Hij vind het heel leuk om vooruit te kijken en de enkele keer nog in de maxi cosi (bijv als hij door opa /oma word vervoerd) is toch lichtelijk dramá. Ben blij dat ik voor deze optie heb gekozen.
Het is in de meeste gevallen veiliger. Ik heb nu een stoel die zowel achterwaarts als voorwaarts kan voor 200 euro. Super handig en lang te gebruiken..
Je hebt stoelen die je tot 4-6 jaar achterwaarts kunt gebruiken. Kinderen zijn flexibel en vinden wel een manier om hun beentjes kwijt te kunnen. Mijn jongste moet binnenkort wel over, is nu 80 cm en 11,8 kg. Ik schaf een Joie Stages aan, die kost 200 euro en kun je tot 18 kg achterwaarts gebruiken en daarna voorwaarts. Volgens mij maakt het bij achterwaartse botsingen niet zoveel verschil qua veiligheid. Alleen komen achterwaartse botsingen het minst vaak voor en meestal met lage snelheden.
Via een Nederlandse vrouw in Londen. De stoel kost rond de 170 euro en dan betaal je 30 euro verzendkosten. Kijk even in het achterwaarts vervoeren topic bij verzorging en veiligheid. Ik had hem na 3 dagen al binnen en hij is erg fijn. Super makkelijk te installeren en de mogelijkheid tot voorwaarts vervoeren trok mij ook. Dan zit ze denk ik op haar vierde wel andersom.
Als op de MC tot 9 kg staat, dan is het tot 9 kg! Niet meer in vervoeren dus! Want hij is dan niet meer veilig, die 9 kg staat er niet voor niets op. Dus zsm een nieuwe autostoel kopen!