testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lovebear, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovebear

lovebear Actief lid

20 aug 2008
    132
    0
    0
    hey meiden,
    ik hoor hier altijd dat mensen al gelijk na hun nod enzo gaan testen,maar mijn vriend zei dat je helemaal nog niet goed kunt zien als je gelijk nadat je overtijd bent ga testen.
    want hij zei: als je nou nog maar 1 week ofzo zwanger ben (aangezien je niet gelijk na je laatste ongesteldheid zwanger ben meestal) dan kan er nog nooit genoeg hg in je urine zitten....toen dacht ik tja is dat zo?
    want de meeste testen maken altijd reclame: je kunt hem al je eerste dag overtijd gebruiken! enzo...
    maar kan dat eigenlijk wel dan? voor het zelfde geld ben je nog maar een dag zwanger!

2. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    dat is niet waar hoor! je hebt zelfs testen voor 4 dagen voor je NOD.
    meeste testen zijn voor op de dag dat je niet ongesteld bent geworden.

soms kan het wel zijn dat je negatief test, en dat je 4 of 5 dagen erna positief test, dat kan.
    maar meestal is je ei 2 weken voor je nod geweest of 2 weken na je menstruatie. dus meestal ben je echt al wat dagen zwanger voor je nod.

sommige mensen met een onregelmatige cyclus hebben vaak ook pas laat hun ei, en kunnen soms negatief testen omdat ze weinig hcg hebben.

soms als je test is de tweede streep heeeeel licht, en de dag daarna wat minder licht, en dan steeds donkerde, dus als je twijvelt gewoon blijven testen!

hoop dat ik je wat geholpen heb!
    liefs keina

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    je kunt het beste testen vanaf de dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden. Als het positief is ben je 4 weken zwanger. Je krijgt er namelijk ALTIJD 2 weken kado bij omdat je telt vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie

4. lovebear

lovebear Actief lid

20 aug 2008
    132
    0
    0
    hmm tja oke...dat dacht ik dus ook altijd...nu nog proberen het uit te leggen aan mijn man...is moeilijk hoor, hij blijft volhouden dat hij er van overtuigd is dat als ik bijv. 1 dag pas echt "zwanger" ben ik helemaal geen hcg kan zien...maar in princiepe zeggen jullie dus dat je perce zwanger moet zijn als je ei "valt" zeg maar, later kan het niet? (klinkt logisch maar toch...) en dat zou betekenen dat je daarna dus altijd nog "verplicht" een week of twee wacht tot je ongesteld bent...zeg ik dat goed?
    tja hoe leg ik het nou uit aan een man die denkt dat hij altijd alles weet en goed weet eigenwijze kip! hahahaha

Deel Deze Pagina