Al 1.5 jaar dik kliertje in de hals, wie ook? Toevallig een (huis)arts in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Juffie26, 25 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb vannacht nog tot zeker 1.00 uur liggen Google en voelen.....super fout en stom ik weet het.
    Je leest echt vanalles (hodgkin).....
    Aan de andere kant als het echt hodgkin was geweest die verdikte klier dan zou ik nu toch onderhand na ruim dikke jaar meer klachten moeten hebben gehad dan alleen diezelfde klier.....
    Ik probeer het maar te laten rusten.....sinds het overlijden van mijn schoonbroer plotseling heb ik echt hypochondrie stomme klote zooi.....

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ga morgen even naar de waarnemer van mijn huisarts. Ik maak mezelf anders er alleen maar gek mee...

3. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Juffie26, je moet niet gaan google. Maar Hodgkin heb je zeker niet. Ik heb Hodgkin 2x gehad. Dan groeit de klier in rap tempo tot een behoorlijk formaat en dan was je algemeen bloedbeeld ook echt niet goed geweest. Mijn klier was toen de grootte van een ei. De waarnemend huisarts zal je niet gerust kunnen stellen als jij al twee keer voor dat bultje bent geweest en nog niet erop vertrouwd dat het goed is. Ik heb ook nog steeds zo'n bultje ben er toen voor bij de huisarts geweest , bang voor opnieuw Hodgkin, en die gaf aan dat het na 3wkn al behoorlijk moest zijn gegroeid als het Hodgkin was geweest, nu 8 jaar later zit hij er nog steeds niks ge doen en wordt hij groter als ik ziek ben. Ik zou er echt op proberen te vertrouwen dat het niks is, zoals de andere dames ook al aantonen komt het veel voor en is het onschuldig! (sorry voor typfouten zit op telefoon)

4. mamavoorde2x

mamavoorde2x Bekend lid

25 jul 2010
    602
    79
    28
    Hier voelde ik 2 weken geleden ook een bultje halverwege mijn hals . voelt bij het omlaagwrujfen van mijn hals soort boontje. Weet niet hoelang hij er al zit. dokter gebeld die zegt dat het al kan komen door het kleinste verkoudheid of ander virusje .
    Maar bleef maar googlen en voelen.
    Ook bang voor Hodgkin ed . Nu sprak ik van het weekend familielid die dit gehad heef't en zei vertelde dat de bult bij haar idd echt ei formaat was plus nog een bult en waren tijdens bloedonderzoek steeds hoge onstekingswaarde.

las trouwens ook dat als je al ontstoken tandvlees hebt of puitje dat ze dan al op kunnen zetten. en soms gaan ze dus ook nooit meer weg.

dus de kans is vele vele malen groter dat het dus niks is. Maar snap je ongerustheid wel hoor. Hier ook een extreem paniektype hier.

5. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wat eng dat je al 2x keer echt hodgkin hebt gehad zeg. Ben je nu wel helemaal beter?
    Ik heb pfeiffer gehad 9 jaar geleden en ik las dat dat een verhoogde kans op hodgkin kan zijn toen werd ik helemaal bang.....
    Mijn bloedbeeld is inderdaad helemaal in orde lymfocyten ect ect alles is geprikt en is ok. Maar ik lees dan ook weet op internet dat je dat niet kunt zien aab het bloed. Ik ben net van een behoorlijke verkoudheid af dus ik voel er nu ook wel meer ook bijvoorbeeld net onder de haargrens in dat kuiltje heel hoog maar dan moet ik hard drukken op het überhaupt te voelen.
    Bedankt voor je antwoord. Ik hoop dat jij in elk geval nooit meer met deze akelige ziekte te maken zult krijgen.

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Joh meid je moet jezelf niet zo gek maken.
    Als het echt iets is dan was dat kliertje allang explosief gaan groeien.
    Een oud collega van mij heeft Hodgkin gehad en genezen en die klier groeide in een werkdag naar het formaat ei.
    De dokter zal je wederom weer geruststellen maar ik denk dat het probleem veel dieper zit en ik vind dat je daar wel iets mee moet doen.

7. Veerlev

Veerlev Actief lid

2 aug 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Ik ben helemaal genezen en gezond! In 2017 ga ik al naar de 10 jaar toe :D. In het bloed kun je een verhoogde bezinking zien en volgens mij nog wel een paar andere dingen, maar het is inderdaad niet zo als bij leukemie dat je het direct in het bloed ziet. Ik weet niet of je een verhoogde kans op Hodgkin hebt na Pfeiffer maar volgens mij krijgen 15 mensen per jaar in Nederland Hodgkin (volwassenen) dus je bent bijna uniek als je het hebt ;). Hopelijk ben je een beetje gerustgesteld na alle berichten hier en kun je de bult zien als een aandenken aan je pfeiffer zonder er bang voor te zijn!

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Je hebt helemaal gelijk hoor echt.
    Ik heb het sinds mijn schoonbroer plotseling overleed de dag na mijn bruiloft.....

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Dit kan ik snel voor je ontkrachten: 95% van de mensen boven de 30 heeft een pfeiffer infectie doorgemaakt in hun leven. Láng niet allemaal hebben ze dit gemerkt. Bij jonge kinderen gaat het sowieso vaak ongemerkt.
    Er is wel een link met het virus en hodgkin - maar ze weten nog steeds niet precies hoe en wat. Maar het is iets wat je écht los kan laten.

wat anderen al zeggen; dan had het écht gegroeid. Niet alles groeit even snel, maar op zo'n periode had het wel veranderd moeten zijn.

Sterkte meid.. hopelijk vind je wat rust in je hoofd.

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Begrijp ik helemaal hoor.
    Hier ook heel veel meegemaakt met nare ziektes in mijn directe familie.
    Gelukkig alweer een hele lange tijd geleden maar ik heb daar ook veel last van gehad en soms kan het nog weleens de kop opsteken.
    Ik heb veel baat gehad bij gesprekken met een psycholoog.
    Ik ben nooit zozeer bang om zelf ziek te worden maar wel mijn kinderen omdat we met een erfelijke bloedziekte in de fam te maken hebben.
    Als ik weleens zwakke momenten heb dan heb ik veel aan de handvaten die zij mij destijds heeft gegeven.
    Het maakt je leven een stuk fijner om het met iemand te kunnen delen en die jou kan helpen.
    Sterkte meid!

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik heb ook helaas al veel te veel ellende gehad....het overlijden van mijn 30 jarige schoonbroer in juni 2015 was de druppel.....
    Ik ben bij verschillende mensen geweest maar nog niet ergens een klik kunnen vinden.....
    Ik heb me vanaf oktober vorig jaar tot nu nergens druk om gemaakt om dit bultje en nu ineens schiet het me weer te binnen en hup ik haal me verdomme vanalles in mijn hoofd

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ben vandaag eens gaan zoeken....
    Heb me aangemeld voor proefles yoga wellicht biedt dat al enige verlichting voor mijn razende gedachte...

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bedankt trouwens voor alle antwoorden.

14. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.978
    113
    Op verzoek heropend.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

15. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Ik heb er een onder mijn oor, ook een lymfklier. Zit er heel mijn leven al. Toen ik op mijn 19e Pfeiffer kreeg groeide ie flink. Toen werd ik ongerust, bang voor enge ziektes. Ik was toen net bezig met de doktersass opleiding en spitte heel mijn lesboeken door.

Na een paar mnd slonk hij weer. Hij is nu weer hetzelfde als eerst, ong 1cm bolletje. Vlg huisarts kan het totaal geen kwaad zolang hij los blijft. Ik kan hem zo heen en weer rollen.

16. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.575
    113
    Ik heb al jaren een verdikte klier in mijn hals. Had toen in korte tijd keelontstekingen​ gehad.
    Uiteindelijk zijn mijn amandelen verwijderd en ben ik ook veel minder ziek.

1 klier is dik gebleven. Voelde gisteren even of er nu meer zaten omdat ik al dagen niet fit ben.

Hij zit er nog en gaat denk ik niet meer weg.

Ga zeker niet steeds voelen en kijk niet meer ervoor op internet.

Heb je begeleiding voor je hypochondrie?

17. Treez

Treez Niet meer actief

En helpt de yoga? Bij mij helpt mindfulness heel goed als ik last heb van terugkerende gedachtes. Mijn hoofd is soms zo vol en met mindfulness kan ik het stil krijgen.

Mijn man was trouwens ook een hypochonder. Ik heb hem behandeld met EMDR (ik ben EMDR-therapeut) en dat hielp echt enorm goed. Hij heeft 22 jaar klachten gehad en na 9 sessies was hij er helemaal vanaf. Het is altijd zoeken wat wel of niet voor je helpt.

18. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hoi allemaal,

Ik heb er eigenlijk een hele tijd niet naar omgekeken en nu opeens ik weer een zwak moment heb (hormonen Door de icsi....) dacht ik ineens weer aan dat bultje/kliertje en ja hoor het zit er nog steeds....en hoe stom ook ik ga gelijk weer denken.....en toen dacht ik ineens weer aan mijn topic ik dacht eens lezen wat ze ook alweer zeiden en vragen of het weer open kan. Gewoon om weer ff te spuien en misschien met beide benen op de grond wordt gezet. Ben er 3 keer mee naar de huisarts geweest. Toevallig 3 verschillende kwam zo uit en alle 3 dachten ze er niks van. Afgelopen november heel uitgebreid bloedgeprikg op vanalles en nog wat en ook dat (behalve iets laag vit D) was alles in orde.
    En net nu ik Door die k.u.t. hormonen me "zwakker" voel ga ik toch weer twijfelen en denken aan enge dingen.
    Maar ik probeer mezelf dan toe te spreken dat als het daadwerkelijk "iets" geweest zou zijn dan had het in die 2.5 jaar allang meer klachten gegeven of weet ik veel dat helpt dan wel even.....

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik ben niet bij de yoga geweest.
    Emdr heb ik in het verleden gedaan voor iets anders maar dat werkte bij mij totaal niet, helaas.
    Om het nu nog eens te proberen zie ik niet zitten.
    Super dat het bij je man zo goed geholpen heeft.
    Ik merk wel dat bij mij acupunctuur heel erg goed helpt maar helaas ben ik al Door mijn vergoedingen heen dit jaar...

20. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Ik kan hem inderdaad ook heen en weer rollen (floepen) er zit zo'n bolletje en een inimie bolletje erboven. Het "gekke" is mijn dochtertje van 4 heeft precies hetzelfde als ik heb alleen dan aan de linkerkant en ik rechts...heel apart dat zij dat ook zo heeft.
    Nu ik met hormonen ben begonnen dan begint mijn hoofd meteen weer te denken....shit het zal toch geen hormoon gevoelig iets zijn...Hij zit er al zeker dat ik weet 2.5 jaar (misschien nog wel langer) ik denk misschien zelf dat deze nadat ik pfeiffer gehad heb biet meer helemaal meer is weggegaan om de een of andere reden

Deel Deze Pagina