Dat is zeker lastig inderdaad, maar cervix slijm enzo kunnen ze ook onderzoeken dacht ik toch? Je blijft altijd met die vraagtekens zitten he.. Ik heb dan wel PCOS maar goed voor iemand met PCOS heb ik geluk dat ik wel eisprongen heb, maar waarom dan toch al die tijd nog niet raak? Je gaat je toch met de keren meer en meer afvragen puur pech/toeval inderdaad of is er meer aan de hand en dan wat dan? Ik hoop echt voor jullie dat het nu weer raak is en dat het een plakker is! ❤️
IUI ging goed. Inseminatie heel soepel en na opwerking 18,5 miljoen voorwaartse motiele zaadcellen. Beste resultaat tot nu toe Nu weer heeeeel lang wachten omg!
** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje ** NOD MEI * 25 mei - Believe89 - 30 jaar - ronde 14 * ?? - 7missme1987- 32 jaar - ronde 28 (ronde 1 na mk) NOD JUNI * ?? - InaIna - 28 jaar - ronde 19 * ?? - Orchid24 - 26 jaar - ronde 11 * 15 juni (testdag) - Gliss - 32 jaar - ronde 23 (ronde 3 na mk) - IUI 3 AFSPRAKEN * 31 mei - 2e controle echo bms & bloedprikken cryo terugplaatsing - Kramertje * juni - intake fertiliteit - InaIna * 2 juni - 1e echo - SD90 ZWANGER SD90 - uitgerekend op 26/01/21 LEGENDA Wachtbankje Zwanger Ongesteld Negatieve Test Twijfel-/Tuurtest WIL JE OP DE LIJST? Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
inmiddels op dag 27 en normaal ben ik altijd wel 2-3 weken “natter” en een week voor eisprong heel nat.. maar heb nog niet echt idee dat een ei eraan komt. Hopelijk weet mijn lichaam me te verrassen, want besloten op dag 35 te gaan bellen voor provera (tenzij ei er dan echt echt aan komt). Hoe is het met jou?
Dat is vervelend, dat het weer op zich laat wachten. Kan me voorstellen dat je ergens de grens trekt en gaat bellen. Hier wel goed op zich. Had vorige 2x veel kramp in de baarmoeder na de inseminatie (kan voorkomen door het directe inspuiten) en nu niet, dus dat is wel fijn. Merk wel dat ik een shot zwangerschapshormoon heb gezet. Ben dan meestal de 2e-4e dag wat emotioneler ofzo. Kan er niet echt mn vinger op leggen. Vandaag derde dag na ovitrelle, dus het klopt wel weer met eerder. Weet ook dat het weer over gaat. Vind het toch wel spannend deze ronde merk ik (tot gisteren was ik vrij relax). Dat is het altijd natuurlijk, maar eerst geloofde ik er niet zo in en nu weet ik dat het mogelijk is door IUI bij ons. Het worden lange wachtweken
Ja komt ook doordat ik van de week dan assistente aan de telefoon had die zei van dat ik nu al mocht.. maar mijn laatste ei tot nu toe was op dag 34.. dus toch maar voor mezelf gezegd dat ik dan wel keer de grens moet trekken en bellen. Dat is wel fijn inderdaad, maar lijkt me heel erg spannend ja! Het lijkt me nog spannender met hulp opgeven moment dan zonder hulp.. Emotionele moet je dan even doorheen, gelukkig weet je dat dat paar dagen aanhoud en dat het dan beter gaat.
** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje ** NOD MEI * ?? - 7missme1987- 32 jaar - ronde 28 (ronde 1 na mk) NOD JUNI * ?? - InaIna - 28 jaar - ronde 19 * ?? - Orchid24 - 26 jaar - ronde 11 * 15 juni (testdag) - Gliss - 32 jaar - ronde 23 (ronde 3 na mk) - IUI 3 * 24 juni - Believe89 - ronde 15 AFSPRAKEN * 31 mei - 2e controle echo bms & bloedprikken cryo terugplaatsing - Kramertje * juni - intake fertiliteit - InaIna * 2 juni - 1e echo - SD90 ZWANGER SD90 - uitgerekend op 26/01/21 LEGENDA Wachtbankje Zwanger Ongesteld Negatieve Test Twijfel-/Tuurtest WIL JE OP DE LIJST? Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje ** NOD MEI * ?? - 7missme1987- 32 jaar - ronde 28 (ronde 1 na mk) NOD JUNI * ?? - InaIna - 28 jaar - ronde 19 * ?? - Orchid24 - 26 jaar - ronde 11 * 15 juni (testdag) - Gliss - 32 jaar - ronde 23 (ronde 3 na mk) - IUI 3 * 15/16 Juni - Dana - 27 jaar - ronde 16( ronde 6 na m.a) * 24 juni - Believe89 - ronde 15 AFSPRAKEN * 31 mei - 2e controle echo bms & bloedprikken cryo terugplaatsing - Kramertje * juni - intake fertiliteit - InaIna * 2 juni - 1e echo - SD90 ZWANGER SD90 - uitgerekend op 26/01/21 LEGENDA Wachtbankje Zwanger Ongesteld Negatieve Test Twijfel-/Tuurtest WIL JE OP DE LIJST? Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Allereerst excuus dat ik me hier al een hele tijd niet heb laten zien! Komt ook ongeïnteresseerd over en dat is niet mijn bedoeling.. Moet wel eerlijk bekennen dat ik het lastig vind om mee te praten over onderzoeken waar ik nog nauwelijks weet van heb en die me nog wat boven de pet gaan.. Maar ik ben me steeds meer aan het inlezen waardoor ik hopelijk ook wat meer begrijp van de trajecten waar jullie nu in zitten. Omdat ik een tijdje niet actief heb meegelezen hier, moet ik weer even wat pagina's terug beginnen met lezen en dan ga ik proberen weer wat actiever mee te schrijven en mee te leven met jullie! @SD90 Ik zag dat je zwanger bent, wat ontzettend fijn, gefeliciteerd!! En vandaag de eerste echo, spannend hoor! Ik hoop dat je al een hartje mag horen kloppen en je wat rust hierin mag vinden, want snap dat dat moeilijk is met het verleden in je achterhoofd. Vandaag de uitslag van de zaadanalyse besproken met de huisarts. Het blijkt dat mijn man weinig zaadcellen in zijn sperma heeft. Maar om er zeker van te zijn dat dit niet slechts een "momentopname" is, moet de zaadanalyse herhaald worden. Ze had het over na 3 maanden pas herhalen maar toen ze me bezorgd zag kijken zei ze dat we wel iets eerder kunnen doen, omdat deze 3 maanden voornamelijk is bij ziekte of andere factoren die eerst echt de tijd moeten krijgen om "weg" te gaan voor we opnieuw het onderzoek doen en voor zover wij weten heeft mijn man niets onder de leden dat het beïnvloed kan hebben (hooguit wat werkstress). Mijn eerste reactie buiten de huisartsenpraktijk was zware frustratie! In ons geval betekent het dat we pas over 2 maanden opnieuw de zaadanalyse kunnen laten doen i.v.m. onze geplande vakantie de eerste 3 weken van juli.. En omdat ik me niet kan voorstellen dat het sperma van mijn man dan ineens wél vol zal zitten met zaadcellen - de verminderde hoeveelheid zal toch wel de oorzaak zijn waarom het na zo lang proberen nog niet gelukt is - voelt het alleen maar als uitstellen van het traject........ Maar goed, hoewel mijn man mijn frustratie begrijpt, heeft hij me ook het positieve nieuws van de uitslag doen inzien: een kindje van ons beide zou mogelijk moeten zijn! Voor hem voelt dit dan dus ook als een grote opluchting omdat hij nog het meest bang was dat hij helemaal onvruchtbaar zou zijn en we dus geen kind van ons sámen zouden kunnen krijgen. Dit was wel even een grote eye-opener (en ja, ik ben een ras-pessimist helaas.. daarom is mijn meer relativerende man die me het vaak van een andere kant laat bekijken ook perfect voor mij) Dus hoewel ik baal dat het nog een tijd gaat duren voor we echt "hulp" gaan krijgen, ben ik nu vooral blij om te weten dat een zwangerschap met liefdesbaby van ons samen er inzit!
@Gliss mag ik vragen waarom er bij jou voor is gekozen om hormonen bij te slikken terwijl je zoals je zelf zegt een regelmatige cyclus hebt? En hoe gaat zo'n echo die je hebt gehad? Ik dacht overigens dat het normaal is dat je maar 1 ei hebt per ovulatie, maar zou dat door die hormonen die je slikt 2 kunnen zijn of is het überhaupt "normaal" om er 2 te hebben? In ieder geval superfijn dat je weer mocht beginnen en te lezen dat de IUI soepel verliep en dat het aantal motiele zaadcellen veelbelovend lijkt! Heel veel succes tijdens het wachten, lijkt me killing! Ik ga voor je duimen
** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje ** NOD MEI * ?? - 7missme1987- 32 jaar - ronde 28 (ronde 1 na mk) NOD JUNI * ?? - InaIna - 28 jaar - ronde 19 * ?? - Orchid24 - 26 jaar - ronde 11 * 15 juni (testdag) - Gliss - 32 jaar - ronde 23 (ronde 3 na mk) - IUI 3 * 15/16 Juni - Dana - 27 jaar - ronde 16( ronde 6 na m.a) * 24 juni - Believe89 - ronde 15 AFSPRAKEN * juni - intake fertiliteit - InaIna * 2 juni - 1e echo - SD90 * 4 juni - 3e controle echo bms & bloedprikken cryo terugplaatsing - Kramertje ZWANGER SD90 - uitgerekend op 26/01/21 LEGENDA Wachtbankje Zwanger Ongesteld Negatieve Test Twijfel-/Tuurtest WIL JE OP DE LIJST? Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Vanmorgen een mini garnaaltje met een kloppend hartje gezien. Ben opgestaan met bloedverlies dus ik vreesde het ergste... Maar alles was gelukkig ok. Gyn zag geen oorzaak voor het bloedverlies op echo, dus hij vermoedde dat het een restje vd innesteling of door een gesprongen adertje ofzo was. Inmiddels is het zo goed als gestopt dus ik probeer me er maar niet te veel zorgen over te maken... Zelf trouwens een dagje gemist in mijn berekening vd uitgerekende datum, vandaag 5+6 en uitgerekend op 27 januari. Nog even aanpassen dus. @Believe89 Lastig nieuws van de zaadkwaliteit van je man... Maar wel 'fijn' om duidelijkheid te hebben wat het probleem is. Hebben ze er al uitspraken over gedaan wat de precieze kwaliteit is (en of het dus wss iui of ivf ofzo zou worden)? Hormonale stimulatie bij iui wordt gedaan in de hoop 2 eitjes ipv 1 te hebben en zo heb je dus zogezegd dubbele kans op een bevruchting.
** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje ** NOD MEI * ?? - 7missme1987- 32 jaar - ronde 28 (ronde 1 na mk) NOD JUNI * ?? - InaIna - 28 jaar - ronde 19 * ?? - Orchid24 - 26 jaar - ronde 11 * 15 juni (testdag) - Gliss - 32 jaar - ronde 23 (ronde 3 na mk) - IUI 3 * 15/16 Juni - Dana - 27 jaar - ronde 16( ronde 6 na m.a) * 24 juni - Believe89 - ronde 15 AFSPRAKEN * juni - intake fertiliteit - InaIna * 4 juni - 3e controle echo bms & bloedprikken cryo terugplaatsing - Kramertje * 9 juni - 2e echo - SD90 ZWANGER SD90 - uitgerekend op 27/01/21 LEGENDA Wachtbankje Zwanger Ongesteld Negatieve Test Twijfel-/Tuurtest WIL JE OP DE LIJST? Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Oh wauw, zo bijzonder lijkt me dat, zo klein nog en dan al een kloppend hartje kunnen zien Snap dat je wel ff schrikt van het bloedverlies, maar fijn dat de echo en gyn je gerust hebben kunnen stellen en dat het er allemaal goed uitziet! Hopelijk is het jullie gegund en hebben jullie in januari dit groeiende wondertje in jullie armen! Bedankt voor je uitleg over hormonale stimulatie bij IUI m.b.t. het verkrijgen van 2 eitjes. Dus eigenlijk in @Gliss haar geval vooral daarom dat ze hormonen neemt en niet voor het regelen van de cyclus zelf (aangezien haar cyclus regelmatig is)? Ja, het blijft lastig nieuws, hoewel ik me hier wel op had ingesteld.. Klinkt misschien gek, maar ik kon me al eigenlijk niet meer voorstellen dat het zaad helemaal goed zou zijn, want dan zou het echt een raadsel zijn waarom het nog steeds niet gelukt is.. Natuurlijk kunnen er meerdere oorzaken zijn, maar i.v.m. mijn bijna extreem regelmatige cyclus kon ik me niet indenken dat de oorzaak bij mij zou liggen.. Dus in die zin is het meer een bevestiging van ons vermoeden en gelúkkig blijkt mijn man niet volledig onvruchtbaar De huisarts heeft nog niet over het vervolgtraject gesproken, behalve waar we straks terecht kunnen, dus dat we ons al kunnen gaan oriënteren op welke fertiliteitspoli we over een paar maand het traject willen starten. Ze benadrukte een paar keer dat ze de herhaling van de zaadanalyse wil afwachten, zodat ze definitief iets kan zeggen over de kwaliteit en wat hier voor mogelijkheden voor zijn. Nu kwam het erop neer dat er weinig (<15 miljoen) zaadcellen in het sperma zitten, die wel beweeglijk zijn, maar slechts een fractie ervan is A-kwaliteit (hierin zijn meerdere klassen heb ik begrepen). Kwaliteit van het sperma was verder normaal. Dus we gaan zelf wel alvast inlezen op alle mogelijkheden die er zijn.