@Gliss traag kan dat gaan he.. zo lastig maar het is al avond, morgen weer 6 dpo en dan zo elke keer een dagje verder! @Believe89 ik gebruik ook Flo, erg fijn! Maar klopt bij mij niks van, maar toch fijn om alles bij te houden! En ovulatietesten inderdaad, maar ik kan ook veel uitgaan van mijn cervix slijm en mijn libido haha.. Ja blijft lastig allemaal! Hopelijk zijn we binnenkort allemaal van dat wachten, twijfels en onzekerheid af.. komen er wel weer nieuwe wachttijden, twijfels en onzekerheden aan maar goed
Ik zit met de twijfel of ik toch in de tussentijd (d.w.z. in de 3 maanden dat we “wachten” tot we opnieuw een zaadanalyse kunnen laten doen) nog eens naar de huisarts zal gaan om te vragen of er bij mij onderzoek kan worden gedaan.. Ook om uit te sluiten dat er bij mij toch iets niet goed zit (want nu blijft het een aanname dat de oorzaak volledig bij het zaad van mijn man zou liggen..) Hoe is bij jullie dat voortraject gegaan voor jullie bij de fertiliteitspoli terechtkwamen? Ook eerst zaadanalyse? En daarna ook bij jullie zelf?
Bij jou helemaal geen onderzoeken gedaan? Ik zelf heb na aandringen onderzoek gevraagd, ik had namelijk vermoeden van pcos maar mijn huisarts bleef stug volhouden dat het ontpillen was. Was meer dan jaar al gestopt met de pil. Bloed laten prikken in september , was allemaal goed. Het zat me niet lekker dus om een echo gevraagd, daar kwam in december overduidelijk pcos uit. Toen doorverwijzing gekregen en toen pas zaadonderzoek en nog een keer bloedprikken bij mij.
Bij mijn man is enkel een zaadanalyse gedaan. Wij wisten bij voorbaat al dat we de mmm in moesten omdat mijn man al een zoon heeft uit een ivf icsi traject. Man heeft goed maar te weinig zaadjes. Bij mij is toen wij startte aan het traject nooit iets onderzocht. Nu na 2 jaar en 2 late missed abortions de overstap naar Gent gemaakt en daar pas onderzoeken bij mij uitgevoerd. Alles goed (gelukkig) enkel een te trage schildklier waarvoor ik medicatie slik en welke nu gewoon goed is.
Toch wel gek eigenlijk, zaad wordt standaard gedaan in het mom van als er bij hem ook wat is dan word het een ander verhaal waarschijnlijk. Je zou denken dat andersom net zo belangrijk is? Ook al is zaad wat dat betreft bepalend of clomid of iets voldoende gaat zijn, maar zoals te trage schildklier etc is ook niet onbelangrijk.. wel fijn dat dat nu goed is!
Ja heel apart. Even heel dom gezegd, een aantal bloedtesten zijn niet zo duur. Test standaard wat zaken (oh ja ik ben wel getest excuses, op hiv en chlamydia.....) die van belang kunnen zijn voor een zwangerschap. Al hoewel ze volgens mij in sommige ziekenhuizen wel standaard tests doen, maar in die van mij iig niet. Schildklier is een hele belangrijke zelfs!
Nee en ze doen altijd zo moeilijk over bloedtesten! Tenminste hier dan.. ik ben ook getest op alleen chlamydia en de hormonen, geen hiv volgensmij? Blijf het zo vreemd en ook lastig vinden dat elk ziekenhuis, elke arts zo’n andere werkwijze heeft!
Ja dat scheelt echt! En het voelt ook nog eens heel lang omdat ik normaal rond 12 dpo ongesteld wordt met al dagen vooraf buikpijn . Bij de 1e IUI was ik pas op 16 dpo ongesteld, ik had toen op 14 dpo een duidelijke 2 streep, die blijkbaar nog van de Ovitrelle kwam, want 15 dpo was ie weg, 16 dpo ongesteld. Dus kan ook echt niet eerder testen dan dat. Tenzij ik het 'eruit test' zoals vorige keer.. toen liep het na 11 dpo langzaam op Weet nog niet wat ik nu ga doen. Ik hoop helemaal niet testen, maar ik kan nooit voorspellen hoe ik me tegen doe tijd voel haha...
Ja ik dacht bij IUI 1 ook echt dat ik zwanger was.. door te laat voor mijn doen + vrij duidelijke 2e streep op 14 dpo. Was een grote domper de volgende dag. 16 dpo belde ik rond 14.00 de fertiliteit en vertelde ik dat ik nog niet ongesteld was en toen zei ze: gefeliciteerd dan ben je waarschijnlijk zwanger. Dus ik: eh m'n test is blanco. Dat hadden ze nog niet eerder gehad zo'n beloop blijkbaar. Paar uur later ongesteld dus toen was het duidelijk.
Ohhh balen dat je dan pas zo laat kan testen. Al hoewel ik de 1e ICSI ook pas netjes op 16 dpo testte (niet zwanger). De 3e ICSI testte ik pas op 15 dpo (zwanger) en de 4e ICSI op 13 dpo. Verse tp van de 5e ICSI 11 dpo. Kan het gelukkig ook altijd best goed volhouden. Al hoewel de laatste keer ik toch wat eerder testte maar wist gewoon dat het positief was (gevoel en symptomen). Hahaha... netjes volhouden deze keer
Nee, bij mij zijn er nog geen onderzoeken gedaan. De huisarts zei bij onze eerste afspraak dat ik me kon laten testen op Chlamydia. Ik heb dit afgeketst omdat mijn man en ik elkaars enige bedpartners zijn (we hebben onze wilde jaren overgeslagen ) en een soa dus hoogstonwaarschijnlijk is. Pfft dat je zo hebt moeten aandringen, geeft al aan dat ze er niet zo happig op lijken te zijn om een vrouw zich te laten onderzoeken, bizar...! Vraag me ook af hoe vaak het dan voorkomt dat een vrouw zich wel laat afschepen en daardoor dus nog langer met een onvervulde kinderwens blijft zitten.. kan toch eigenlijk niet Ah oké, er was bij jullie dus ook eerst nog geen aanleiding om te denken dat er bij jou iets ‘mis’ zou kunnen zijn, omdat jullie al direct de MMM in gingen i.v.m. je mans voorgeschiedenis. Maar toch, als je zo’n vruchtbaarheidstraject in gaat, lijkt het me ergens logisch als ze vantevoren weten hoe het zowel met de man als met de vrouw gesteld is vwb “lichamelijk in staat tot zwangerschap” (weet even niet hoe ik het anders moet noemen). Als ze vantevoren weten dat de basis goed zit, dan ga je er toch anders in dan wanneer je weet dat de vrouw een trage schildklier of wat anders ook heeft, wat invloed kan hebben.. Ik raak er steeds meer van overtuigd dat ik me het beste toch wel kan laten onderzoeken, al is het maar voor mijn eigen geruststelling. Eens zien hoe mijn huisarts daar tegenover staat, hopelijk hoef ik niet te praten als brugman..!
Vandaag de eerste ovulatietest weer gedaan, uiteraard negatief, maar wel een duidelijk streepje, dus ben benieuwd of ik al een dag eerder mijn ovulatie zal hebben (verwachting is woensdag, maar misschien dinsdag dus al). We gaan het zien!
@Believe89 Ik moest de chlamydia test ook doen, ondanks dat wij elkaars enige bedpartners zijn (ik vaginisme, maar mijn man ook geen andere partners en ik ken hem al sinds mijn 14e) en toch testte ik positief op chlamydia.. Was echt een heel moeilijk moment voor ons beide, veel gepraat en mijn man was negatief getest. Allebei alsnog antibiotica gekregen en bij uitstrijkje was ik wel negatief dus geen actieve chlamydia. Ze kunnen niet vertellen hoelang het geleden is (antistoffen wil alleen zeggen dat je het ooit gehad hebt). Maar ik ben ergens wel blij dat ik getest heb, ik vertrouw mijn man nog steeds en misschien was het zelfs vals positief geen idee.. maar het is nu wel echt uit mijn lichaam. Anders had ik nooit geweten dat ik het misschien ooit gehad heb. Nee klopt, kan ook eigenlijk niet.. maar ligt echt aan je huisarts denk ik.. Ik hoor van veel wel dat ze na halfjaar ontpillen doorgestuurd worden, dus misschien net de goede aantreffen ben ik bang.. Spannend weer! Ik ga voor je duimen!