Al 1+ jaar bezig voor een 1e kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dana, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Welkom, had je op het forum al een aantal keer voorbij zien komen. Ook al een heel traject en de nodige teleurstellingen helaas.
    Laten we allemaal hopen op een spontaan wonder en/of een snelle opstart van de trajecten
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  2. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Welkom @Kramertje! Ik hoop keihard dat het UZ vanaf je volgende cyclus opnieuw buitenlandse patiënten toelaat, want dat afwachten is echt balen... :(
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  3. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Oh echt waar?? Van teunisbloemolie kreeg ik juist weer een vroeg ei en cyclus van 25 dagen! Bij mij werd de cyclus lang van tarwekiemolie
     
  4. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    @Kramertje welkom! Pff wat een lange weg hebben jullie al afgelegd! en ook al 2 missed abortions.. :(
    Balen dat jullie deze maand nog niet kunnen starten
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Nou dames, ik ben nu echt klaar met deze ronde. Zit al op CD32 (normaal cyclus van 27/28 dagen) en voor de zekerheid nog een test gedaan maar die was negatief. Wist ik eigenlijk al, al 6 dagen buikpijn, stom. Hoop dat menstruatie snel komt en dat ik verder kan.

    Hoe gaat het met jullie?
     
  6. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ik heb nog niet zoveel zinnigs te melden. Vandaag cd4.. Alweer druk in de weer met de teunisbloemolie etc zodat ik hopelijk cd13/14 weer een vroeg ei heb.
    Hoop dat het deze ronde net zo goed aanslaat als de vorige ronde!

    @Gliss wat irritant zeg, zou ik ook hebben, niet zwanger dan maar gewoon naar de volgende ronde en niet dit gehannes
     
    Gliss vindt dit leuk.
  7. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Gliss Heel erg vervelend idd, zo'n lange cyclus... Misschien is je lichaam nog steeds een beetje van slag na je miskraam? Hopelijk snel je maandstonden, zodat je verder kan.

    @Dana92 Hopelijk doet de teunisbloem weer goed zijn werk deze maand! (En fijn dat het bij jou wel goed werkt trouwens :))

    Hier ook weinig speciaals te melden. Dag 2 progynova slikken en ik heb voor de verandering weer migraine. Ideale combinatie wel, supergevoelig zijn aan hormonen en vruchtbaarheidsbehandelingen moeten ondergaan :rolleyes:
     
    Dana vindt dit leuk.
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja denk toch dat m'n lichaam wat van slag is. Dacht dat t wel goed zat omdat ik na de bloeding weer een eisprong kreeg. Nouja we zien het wel.

    Wat vervelend he hormonen! En dat krijg jij nog veel meer dan bij IUI. Ook heel erge hoofdpijn van clomid gehad, toen overgegaan op gonal f en ovitrelle en dat hielp.
    Hoop dat het snel weer over gaat!
     
  9. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Dank je wel meiden voor jullie welkom!

    Hier, omdat we nog even in de wachtstand zitten voor een cryo tp, ook weer begonnen met allerlei vitamines. Deze ronde begonnen met monnikspeper. Gebruikte voorheen ook teunisbloemolie en dan na ei tarwekiemolie. Teunisbloem was op en heb goede verhalen over de monnikspeper gehoord. Ook slikken mijn man en ik beide ubiquinol. Slikken jullie nog bepaalde vitamine?

    @Gliss Jij doett IUI?
    @SD90 Jeetje meid wat erg je mannetjes verloren met 22 weken, geen woorden voor! Maar jij mag nu weer starten met een cryo tp?
    @Dana92 Jullie zijn al een tijd natuurlijk bezig en hebben nu een afspraak staan bij de fertliteitsarts? Welk ziekenhuis gaan jullie?
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Klopt. Eind december aan de eerste ronde begonnen met clomid en ovitrelle. In januari de tweede ronde gestart, toen met gonal f en ovitrelle vanwege bijwerkingen, maar de inseminatie kon niet doorgaan door de timing. IUI 2.2 ging goed, ik bleek half maart zwanger te zijn. Ik had veel last van buikpijn en op 5+0 Weer een test gedaan en die was opeens blanco. 5+1 bloeding miskraam.
    Als ik nu ongesteld wordt zouden we starten met IUI 3, maar alles ligt nu stil.

    Er is nooit een oorzaak gevonden, alles lijkt in orde bij ons bij alle onderzoeken. Waarom het niet spontaan lukt (en bij iui dus mogelijk wel) is me echt een raadsel.

    Ik slik multivitamine met ook omega 3 erin. Verder ga ik deze ronde beginnen met teunisbloemolie en tarwekiemolie. Misschien helpt het om weer op orde te komen zoals voor de mk. Verder gebruik ik schildkliermedicatie (heb M. Graves gehad 2x en na behandeling met radioactief jodium geen eigen schildklierfunctie meer. Geen last van verder als ik goed ingesteld ben. Dat was wel de reden waarom we pas in april 2018 met onze kinderwens konden beginnen. De wens was er al eerder, maar mocht niet zwanger worden).
    Mijn man slikt ook multivitamine.

    Zet je jezelf ook bij de lijst? :)
     
    Kramertje vindt dit leuk.
  11. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    ** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje **

    NOD APRIL
    * 19-20 april - Gliss - 32 jaar - 21e ronde (ronde 1 na mk)

    NOD MEI

    * 13-14 mei - Dana92 - 27 jaar - 15e ronde (ronde 5 na missed abortion)
    * 18 mei - SD90 - 30 jaar - (gestopt met rondes tellen)
    * 18 mei - Kramertje - 40 jaar - 2e ronde (natuurlijke poging ivm stop cryo tp Corona)


    AFSPRAKEN
    * mei - intake fertiliteit - dana92
    * 4 mei - controle-echo - SD90
    * 18 mei - telefonische afspraak opstart cryo tp - Kramertje

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje
    Zwanger
    Ongesteld
    Negatieve Test
    Twijfel-/Tuurtest

    WIL JE OP DE LIJST?
    Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  12. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Gliss Valt op zich wel mee qua hoeveelheid hormonen hoor, voor een cryoterugplaatsing. Stimulatiecyclus is véél slechter. Ik kan er gewoon erg slecht tegen. Clomid vond ik trouwens serieus de hel. Dagelijks migraine en ik werd er echt een heks van :roflmao: nooit meer!

    @Kramertje Het is nu een dik halfjaar geleden maar het blijft erg zwaar... Maar we proberen voorzichtig weer wat te hopen nu de behandelingen herstart zijn. Ergens rond 8 mei terugplaatsing, schat ik. Hopelijk gebeurt er tegen dan niks raars en gaat het gewoon door!

    Ik slik momenteel een zwangerschapsmulti met actief folaat, een epa/dha supplement en de antioxidanten mix van Rika Lukac. Baat het niet, dan schaadt het niet zeker? :p
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja bijna anderhalf jaar nu bezig, 1 missed abortion gehad met 9+2! En moeten over 2,5 week naar ziekenhuis voor een intake
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje **

    NOD APRIL
    * 19-20 april - Gliss - 32 jaar - 21e ronde (ronde 1 na mk)

    NOD MEI

    * 13-14 mei - Dana92 - 27 jaar - 15e ronde (ronde 5 na missed abortion)
    * 18 mei - SD90 - 30 jaar - (gestopt met rondes tellen)
    * 18 mei - Kramertje - 40 jaar - 2e ronde (natuurlijke poging ivm stop cryo tp Corona)
    * 19 mei - Gliss - 32 jaar - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI)


    AFSPRAKEN
    * mei - intake fertiliteit - dana92
    * 4 mei - controle-echo - SD90
    * 18 mei - telefonische afspraak opstart cryo tp - Kramertje

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje
    Zwanger
    Ongesteld
    Negatieve Test
    Twijfel-/Tuurtest

    WIL JE OP DE LIJST?
    Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  15. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik ga een nieuwe ronde in. Blij dat deze voorbij is, hoop dat de volgende weer een (voor mij) normale cyclus is.
     
    SD90 en Dana vinden dit leuk.
  16. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Mijn cyclus doet ook raar momenteel. Maandag bloedverlies dus dacht dat menstruatie begonnen was. Gynaecoloog gebeld, medicatie opgestart, en na die ene dag niks van bloedverlies meer. Geen idee of ik dan wel al had mogen beginnen met de medicatie. Ik snap er niks van. Straks de gyn maar eens proberen bellen...
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Ik had inderdaad gelezen dat een multi met actief folaat beter is dan de synthetische. Dacht dat de duurdere zoals de Lucovitaal wel wat beter waren. Al hoewel mijn arts in Gent deze prima vindt.

    Ohhh 8 mei is al bijna :) Is dit jullie 1e tp na de geboorte? Ik hoop dat Gent ook snel de buitenlandse patiënten weer oppakt en wij ook mogen starten voor onze cryo tp.
     
  18. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.562
    113
    Vrouw
    Mmmm das raar, een cyclus van 1 dag lijkt onwaarschijnlijk. Heb je de afgelopen maanden wel een normale cyclus gehad? Gyn nog te pakken gekregen?
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ben ook benieuwd
     
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Iemand dezelfde ervaring? Heb het idee dat m'n menstruatie nu 1e ronde na mk een stuk heviger is dan normaal (Kan het goed zien want gebruik cup). Of zou dat komen doordat m'n ronde nu 4/5 dagen langer was dan gebruikelijk?
     

Deel Deze Pagina