Al 1+ jaar bezig voor een 1e kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dana, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Mijn menstruaties na miskraam en bevalling waren ook veel heftiger dan anders, dus ik denk niet dat dat abnormaal is!

    Gyn ging me nog terugbellen maar nog steeds niks gehoord. Deze namiddag wel terug beginnen bloeden, mijn lichaam is duidelijk nog steeds wat van slag...

    @Kramertje Ik heb al twee mislukte terugplaatsingen achter de rug. Eerste was nog een cryo van punctie 1, en in maart net voor de hele coronaheisa nog een nieuwe punctie en verse terugplaatsing gehad, die helaas ook mislukt is.
    Voordien 2 terugplaatsingen direct raak (miskraam en de jongens), nu het niet meer lijkt te willen lukken, is mijn vertrouwen wel even flink afgenomen...

    Mijn cyclus doet de laatste maanden sowieso raar. Veel tussentijds bloedverlies, 2x al heel snel na de terugplaatsing al ongesteld. Vandaar dat de gyn nu kunstmatige cyclus wilde uitproberen, in de hoop dat mijn lichaam daar beter op gaat reageren.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik herken het inderdaad. Vorig jaar mijn 1e menstruatie na de missed abortion was een stuk heviger dan ik normaal gewend ben. Daarna normaliseerde het weer.
    Zelfde geval afgelopen januari nadat ik eindelijk laatste restweefsel verloren was van mijn 2e missed abortion en in maart een biochemische zwangerschap gehad en mijn menstruatie was ook weer een stuk heviger dan normaal.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  3. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Heb je meerdere cryo's van deze punctie?
     
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Yes, 4 cryo's deze keer! Dankbaar!
     
  5. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties, dan lijkt het me dus normaal :)
     
  6. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ah dat is fijn.
    Hopelijk was het gewoon pech en lukt het met de cryo's wel :)
     
  7. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik hoop het, maar de schrik voor weer een mislukte ronde zit er inmiddels wel serieus in... Nuja. We gaan het zien!
     
  8. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik ken je gevoel. Was ook 2 terugplaatsingen achter elkaar direct zwanger. Helaas wel 2x foute boel bij de 10 weken. Afgelopen verse tp wel zwanger maar biochemisch. Nu nog 2 cryo’s maar ben ook zo bang dat het niet meer lukt.....

    Wat vervelend die tussentijdse bloedingen. Terugplaatsingen gehad dus in een natuurlijke cyclus? Ik krijg ook tp in een kunstmatige cyclus. In Gent vinden ze dit prettiger zodat ze het kunnen sturen. Hopelijk gaat voor jouw een kunstmatige cyclus ook werken!
     
  9. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja dat snap ik, is toch een enorme teleurstelling!
    Maar probeer vast te houden aan het positieve, dat je eerder wel zwanger bent geraakt door terugplaatsingen :)
    Dat probeer ik nu ook (hoewel het soms moeilijk is nu net na de mk) van de IUI te denken. Het lijkt er iig op dat ik zwanger kan raken.. dat is geen garantie natuurlijk dat het goed gaat... maar voelt wel alsof er 1 hobbel is genomen.
     
  10. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    @Kramertje Zo zie je maar dat het blijkbaar allemaal heel weinig zegt, de behaalde resultaten in het verleden. Ik was zo hoopvol snel weer zwanger te zijn na de geboorte van onze zoontjes, maar een halfjaar later nog steeds een lege buik... Hopelijk toch snel weer eens geluk, voor ons allemaal, en dan gewoon een voldragen zwangerschap en een droom van een baby!

    De bloedingen zijn idd erg vervelend. Het voelt zo kansloos als je 2 dagen na tp al begint te bloeden... Mijn arts werkt liever met een natuurlijke cyclus, onder het motto: hoe minder medicatie, hoe liever. Maar gezien hoe het de laatste maanden liep, nu dus toch maar kunstmatige cyclus. Ik ben wel erg emotioneel door de progynova heb ik de indruk. Herkenbaar?

    @Gliss Je hebt helemaal gelijk. Mooi dat je het zo kan bekijken, zou dat beter ook wat meer proberen! Duimen dat het met IUI (of misschien zelfs spontaan) snel weer mag lukken!
     
  11. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ik zeg dat heel stoer hoor, maar zit er regelmatig helemaal doorheen. Maar probeer er toch aan vast te houden, het was het enige positieve in 2 jaar tijd wat betreft kinderwens, dat 'eerste tweede streepje', ookal is het slecht afgelopen.

    Duim voor jullie dames, dat jullie terugplaatsingen snel kunnen plaatsvinden en succesvol zijn.
    En voor @Dana92 dat het spontaan lukt, zodat behandeling niet nodig is
     
    Dana en Kramertje vinden dit leuk.
  12. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Het is ook allemaal erg zwaar, logisch dat je er af en toe even doorheen zit... Maar het is iig al heel positief dat er al een bevruchting en innesteling heeft plaatsgevonden, ook al is het fout afgelopen. Volgende keer moet het gewoon goed gaan!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  13. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja daar gaan we voor!
    Ik heb nog nooit progynova gebruikt.... heb nooit cryo’s gehad, dit is de 1e keer. Heb ze wel al in huis, hoop ergens medio mei te mogen starten.
     
  14. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik hoop met je mee! Maar het lijkt allemaal de goede kant op te gaan, dus ik denk wel dat het goed moet komen tegen volgende maand! En hopelijk minder bijwerkingen dan ik :rolleyes: wat goed trouwens dat je voor de eerste keer cryo's hebt!
     
  15. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    4 ICSI pogingen gehad. 1e 1 embryo niet zwanger, 2e finaal mislukt, geen embryo’s (punctie te vroeg gehad), 3e poging 2 embryo’s en zwanger van een tweeling (ma 9+2), 4e poging 2 embryo’s en zwanger van een tweeling (vanishing twin bij 7 weken maar de ander groeide goed door. 3 goede echo’s gehad en de termijnecho met 11 weken foute boel). Overstap naar Gent gemaakt en afgelopen febr/mrt 5e poging. 4 dag 5 embryo’s waarvan 1 verse tp (helaas biochemische zwangerschap) en 2 cryo’s!! Voor ons is Gent dus al een succes volle overstap geweest :thumup:
     
  16. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het hier dames?
    Hier vandaag cd8, dus nog niet zoveel spannends nog
     
  17. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Hier pas cd6, dus ook nog niet zoveel te melden.....
     
  18. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Same here, CD5..
     
  19. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    CD6 van een eiloze cyclus dus ook weinig te melden :p ben wel enorm emotioneel door de progynova. Vervelend...
     
  20. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Er is blijkbaar door een 'rivaliserend gynaecoloog' een klacht ingediend tegen de fertiliteit van UZ Gent omdat ze al terug opgestart zijn, tegen de adviezen van de overheid in. Hopelijk heeft dit geen gevolg en gaat alles nu gewoon door zoals gepland.
     

Deel Deze Pagina