Al 1+ jaar bezig voor een 1e kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dana, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    O dat hoop ik ook niet!
    Vervelend dat je je zo voelt!
     
  2. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    O jeetje, dat hoop ik ook niet o_O
     
  3. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ik had het gelezen ja. Maar denk niet dat het gevolgen heeft, het is geen wet en Gent houdt zich gewoon aan de richtlijnen.
     
    Gliss vindt dit leuk.
  4. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Ik hoop het. Kreeg toch instant stress bij het lezen van dat artikel. Eigenlijk is het één grote mop, die arts spreekt over 'plat commercieel gedrag' van UZ Gent, maar hij is zelf de grootste geldwolf die ik ken. Ik heb al verhalen over hem gehoord waar je haren gewoon van gaan rechtstaan...
     
  5. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Hoi, ik denk dat ik me ook aansluit bij dit "clubje". Ik ben net nieuw hier op het forum en probeer mijn weg nog te vinden. Mijn uitgebreide verhaal heb ik gedaan in een topic bij Voorstellen dus ik zal het hier kort houden: mijn man en ik(beide 30) hebben al een hele tijd een kinderwens. November 2018 ben ik gestopt met de pil, sinds maart 2019 serieuze pogingen gedaan om zwanger te worden, tot dusver nog geen positieve zwangerschapstest gehad nu dus na ruim een jaar proberen.. ivm de Coronacrisis ook nog geen onderzoeken naar vruchtbaarheid helaas..

    Lijkt me vooral fijn om ervaringen uit te wisselen / mee te denken en leven met andere vrouwen die in hetzelfde schuitje zitten.
     
    SD90 en Dana vinden dit leuk.
  6. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Wat me opviel is dat ik ook nog niet helemaal bekend lijk te zijn met de termen die hier gebruikt worden, zoals
    - NOD (niet ongesteldheidsdag? Voorspelling van je menstruatie dan dus eigenlijk als je een regelmatige cyclus hebt?)
    - MMM?
    En zo zal ik er nog wel op een paar stuiten denk ik. Wat dat betreft ben ik nog wel echt een groentje :roflmao:
     
  7. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.819
    5.563
    113
    Vrouw
    Ja echt, mijn haren gingen recht overeind staan! Een fertiliteitstraject vergelijken met een kappersbezoekje.....
     
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hoi @Believe89 welkom!
    Denk dat je met jouw verhaal idd aansluiting kunt vinden in dit groepje.
    Ergens in het forum staat van beheer een topic over afkortingen.
    Ik vind NOD persoonlijk ook een rare, maar het is idd Niet OngesteldheidsDag, de dag dat je je menstruatie dus verwacht (en die dan hopelijk uitblijft ;) )

    MMM is medische malle molen.. volgens mij kun je daar alle fertiliteitsonderzoeken en behandelingen wel onder scharen.

    Hadden jullie al wel een verwijzing voor onderzoek of wachten jullie corona af?

    Als het lukt, zet je jezelf dan in het lijstje? Terug omhoog scrollen per pagina is de makkelijkste manier om de meest recente lust te vinden.
     
  9. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    ** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje **

    NOD APRIL
    * 19-20 april - Gliss - 32 jaar - 21e ronde (ronde 1 na mk)

    NOD MEI

    * 13-14 mei - Dana92 - 27 jaar - 15e ronde (ronde 5 na missed abortion)
    * 18 mei - SD90 - 30 jaar - (gestopt met rondes tellen)
    * 18 mei - Kramertje - 40 jaar - 2e ronde (natuurlijke poging ivm stop cryo tp Corona)
    * 19 mei - Gliss - 32 jaar - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI)
    * 25 mei - Believe89 - 30 jaar - ronde 14


    AFSPRAKEN
    * mei - intake fertiliteit - dana92
    * 4 mei - controle-echo - SD90
    * 18 mei - telefonische afspraak opstart cryo tp - Kramertje

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje
    Zwanger
    Ongesteld
    Negatieve Test
    Twijfel-/Tuurtest

    WIL JE OP DE LIJST?
    Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     
  10. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Dankjewel, Gliss!
    Ik zal eens op zoek gaan naar dat topic met afkortingen :thumup:

    We wilden het een jaar afwachten, omdat er wordt gezegd dat je pas na een jaar proberen wordt doorverwezen. Komt bij ons nu net ongelukkig uit.. Ik werk zelf in het ziekenhuis en de vruchtbaarheidsonderzoeken zijn daar al een tijd opgeschort. Houd het wel in de gaten, zodra er weer meer reguliere zorg doorgaat, maken we sowieso direct een afspraak met de huisarts om doorverwezen te kunnen worden (tenzij het niet meer nodig is *daar hopen we nog steeds heel erg op uiteindelijk)
     
  11. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    Hoi dames,

    Ook ik zou me graag willen aansluiten. Ik ben Ina, 28 jaar en nu inmiddels 1,5 jaar bezig (met een pauze van drie maanden). Ik ben redelijk 'nieuw' hier en heb een twee maanden geleden mijn eerste post geplaatst over tussentijdse bloedingen waar ik sinds het stoppen met de pil last van heb. Mijn vriend en ik zijn sinds aug' 2018 bezig met een kindje, maar door de tussentijdse bloedingen leek dit maar niet te lukken. Ik heb geen herkenbare cyclus; mijn enige informatie haal ik uit de ovulatietesten die zo nu en dan een duidelijke LH-piek laten zien. Op advies van de HA na ca. 10 maanden weer tijdelijk begonnen met de pil in de hoop dat het de bloedingen zou stoppen en mijn lichaam daarna weer een normale cyclus zou opstarten. Helaas bleek het tegengestelde waar, want inmiddels ben ik zes maanden verder en heb ik nog steeds wekelijks last van allerlei rare bloedingen.

    Eind januari ben ik dan eindelijk doorverwezen naar de gyn, die na lichamelijk onderzoek geen oorzaak heeft kunnen vinden voor de bloedingen. Wegens onze kinderwens heeft de gyn ons gelijk doorverwezen naar de fertiliteitspoli, waar we eind maart een intake zouden hebben. Helaas ging die afspraak niet door wegens corona en het is vooralsnog onduidelijk wanneer we wel terecht kunnen. Ik probeer de moed niet te verliezen, maar zonder een goede cyclus blijft het lastig om positief te blijven...
     
  12. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Welkom!
    Ik denk dat je wel bijvoorbeeld via de huisarts een verwijzing voor een zaadonderzoek kunt aanvragen? Dat je man dat vast zou kunnen laten doen? Daar hoeft geen fysiek contact voor te zijn in het ziekenhuis. Of is dat ook uitgesloten?
     
    Believe89 en Gliss vinden dit leuk.
  13. SD90

    SD90 Fanatiek lid

    3 nov 2017
    2.290
    2.488
    113
    Vrouw
    Absurd hé. Er scheelt echt serieus iets aan die man... Mijn gynaecoloog kan geen positief woord over hem zeggen :rolleyes:

    Welkom aan de nieuwe dames!
    @InaIna Wat frustrerend, die tussentijdse bloedingen. Ik kan me voorstellen dat dat weinig vertrouwen geeft naar zwangerschapskansen... Ik heb zelf ook vaak spotting zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak en dan voelt het telkens al op voorhand als een verloren ronde aan hé. Hopelijk kan je snel terecht bij de fertiliteitspoli!
     
  14. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat zou mooi zijn! Wat je van te voren via de huisarts kunt doen is een zaadonderzoek en bij jou een bloedtest of je ooit chlamydia hebt gehad. Dat zijn de eerste dingen die ze bij fertiliteit anders ook doen. Scheelt straks weer tijd! Hoop ook voor je dat het allemaal niet nodig is :)
     
  15. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Ah, dus dat kan je dus gewoon via de huisarts doen? Dan kunnen we daar in ieder geval een begin mee maken inderdaad! Aankomende week eens bellen
     
    Dana vindt dit leuk.
  16. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Dat lijkt me lastig en onzeker zeg, de bloedingen en onduidelijke cyclus! Hoop dat je snel terecht kunt straks!
     
    InaIna vindt dit leuk.
  17. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    O ik zie dat ik een beetje spuit 11 ben haha zag de reacties eronder nog niet lalala
     
  18. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Wat vervelend dat je zo’n onduidelijke cyclus hebt met die tussentijdse bloedingen..!
    Maar je ovuleert dus wel, gezien de LH-pieken die je aantoont?
    Temperatuur je jezelf ook? Hieruit kun je ook best veel afleiden..
     
  19. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    Ik heb een tijdje geprobeerd te temperaturen en wat ik toen merkte is dat het bloedverlies altijd kwam zodra mijn temperatuur steeg (na ovulatie of gewoon zomaar middenin de aanloopfase richting de eisprong). Ik vond het opvallend, maar kon er verder weinig mee omdat ik uiteindelijk steeds slechter ging slapen en het niet lukte om iedere dag op hetzelfde tijdstip te meten.

    Eind vorige maand heb ik een tiendaagse hormoonkuur gehad om een menstruatie op te wekken en om mijn hormonen weer in balans te brengen, dus ik had mezelf voorgenomen om weer te starten met temperaturen op het moment dat mijn eerste eigen menstruatie zich zou aandienen.. maar op CD25 en CD26 kreeg ik weer een LH-piek en de dag erna begon het bloedverlies weer. Dus ik ben weer volledig terug bij af. Maar ik ben het met je eens; in een normale situatie kan je veel afleiden uit temperaturen. Helaas is bij mij werkelijk alles al 1,5 jaar in de war...
     
  20. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Welkom!
    Jeetje wat onzeker zeg als je steeds van die bloedingen hebt.. Je zou dan denken dat een gynaecoloog wel een antwoord zou hebben he.
    Balen dat je nog niet terecht kan ivm corona. Denk dat dat ook ligt aan waar je woont want hier kunnen we wel over 1,5 week terecht
     

Deel Deze Pagina