Al 1+ jaar bezig voor een 1e kindje

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Dana, 19 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Zeker! Wij zijn toen na 9 maanden naar de huisarts geweest. Die heeft hem een zaadonderzoek laten doen, toen de uitslag er was zijn we gelijk doorgestuurd naar de fertiliteitspoli maar vlak voor we daarheen moesten had ik een positieve test. Dus we zijn nooit meer geweest. Na de miskraam moesten we nog 6 maand aankijken en nu over anderhalf week kunnen we weer terecht. Wel begin dit jaar op advies van huisarts nog maals getest en toen was z'n onderzoek gewoon goed gelukkig. Dus ben benieuwd wat ze nu allemaal gaan onderzoeken eventueel. Hoop natuurlijk dat het allemaal niet meer nodig is en ik een week na de afspraak een positieve test heb haha.. Ik blijf hopen :D
     
    Gliss vindt dit leuk.
  2. Kramertje

    Kramertje VIP lid

    4 apr 2019
    6.812
    5.557
    113
    Vrouw
    Welkom meiden, leuk dat jullie meeschrijven!
     
    InaIna vindt dit leuk.
  3. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    Superfijn dat jij zo snel al terecht kan. Geeft mij ook weer een beetje hoop dat ik wellicht in mei of juni eindelijk op intake kan.
     
  4. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Hoop het ook! Bij mij zouden ze bellen als het eventueel toch niet door ging en dan werd het een telefonische afspraak! Maar als ik het goed begrijp heb je wel de verwijzing al gehad? Zou het eventueel kunnen dat je zelf belt naar de poli en vraagt of ze een afspraak kunnen plannen? Zo heb ik het zelf namelijk gedaan!
     
  5. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Ah nee, ik begrijp het dat temperaturen in dit geval geen duidelijkheid geeft. Frustrerend zeg.. ik hoop echt voor je dat je gauw weer bij de gyn terecht kunt voor verder onderzoek, want je zou toch zeggen dat er een oorzaak voor te vinden moet zijn!
     
  6. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Oké! Ja dat kan natuurlijk ook, positief testen nog voor het onderzoek. Heftig wel zo'n miskraam, aan de ene kant wel een soort bevestiging dat een zwangerschap wel mogelijk is, alleen nu nog spannend of het ook lukt om een kindje te voldragen of dat er toch een oorzaak is waardoor dat niet lukt.

    Wat dat betreft heb ik er vroeger te laconiek over gedacht.. dacht altijd "ik wil in ieder geval voor mijn 30ste moeder zijn" en "dan 'nemen' we gewoon een kind" . Ben daar wel echt van teruggekomen dat het zéker geen vanzelfsprekendheid is en altijd een wonder als je een kindje mag voldragen en gezond ter wereld mag brengen en opvoeden.

    Ik hoop voor ons allen dat dat wonder ook mag gaan gebeuren(met of zonder medische hulp)!
     
  7. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Ja we vinden het sowieso spannend of het überhaupt nog eens zal lukken.
    Ik heb er nooit makkelijk over gedacht. Sterker nog ik heb altijd gezegd ik wil optijd beginnen want mijn gevoel zegt me altijd dat we het niet makkelijk voor elkaar gaan krijgen. En dat is toch gek genoeg uitgekomen.

    Hoop ook dat we snel allemaal zwanger mogen zijn:)
     
    InaIna vindt dit leuk.
  8. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Hier ook, ik wilde altijd voor m'n dertigste kinderen. Vanaf m'n 25e al klapperende eierstokken, maar mijn man was er nog niet klaar voor. Toen kreeg ik op mn 26e voor de 1e keer Graves, 1,5 jaar lang ziek en niet zwanger mogen worden. Daarna verhuisden we naar de andere kant van het land en wilde mijn man eerst zijn eigen zaak opbouwen, toen huis kopen en eerste deel verbouwen. Toen was ik er helemaal klaar voor in april 2017 (april werd ik 29 jaar) en was m'n man ook zover. Stopte met de pil en prompt twee weken later bleek de Graves terug. Weer een jaar ziek en niet zwanger mogen worden. Uiteindelijk groen licht in april 2018 en weer met de pil gestopt.. ik had echt verwacht dat ik zo zwanger zou zijn, net als echt iedereen in m'n familie.
    Nouja we weten hoe het verder gaat. 2 jaar later, 32 inmiddels, 2x iui, 1 miskraam en nog met lege handen :cry:

    Als ik het ooit over zou mogen doen dan zou ik op m'n 25/26e proberen zwanger te worden, of het nu 'uitkomt' of niet.
    De kansen zijn toch echt groter en als het dan langer duurt, dan heb je nog wat meer tijd.
    De kans dat ik nog een groot gezin krijg is bijna niet bestaand helaas. Ik verwacht vroege overgang omdat dat in de familie zit (36/37 jaar)
     
  9. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    @Gliss : ik snap het gevoel wel dat je achteraf liever eerder was begonnen met proberen zwanger te raken.. je kunt helaas nooit van tevoren weten hoe het in je leven loopt, en dan heb je nog een wederhelft waarmee je het erover eens moet zijn wanneer het er de tijd voor is. In jouw geval nog een ziekte waardoor het noodgedwongen "stil" moest worden gezet..

    Krijg je vanuit je familie en omgeving wel begrip voor je situatie? Ik weet niet in hoeverre zij op de hoogte zijn?
    Lijkt me lastig om het alleen samen te moeten dragen namelijk.. merk ik al nu, en dan zitten wij nog maar in de beginfase..
     
  10. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Ja de meeste familie en vrienden zijn op de hoogte. Het helpt om er open over te kunnen zijn. Neemt niet weg dat t ook weleens lastig is dat je voor de zoveelste keer negatief nieuws hebt terwijl iedereen om je heen zwanger is / bevallen is / een gezin heeft. Er is een enorm verschil in reactie, maar de meeste zijn lief. Van sommigen hoor je niks, anderen vragen actief hoe het gaat.
    Met m'n miskraam bedolven onder de kaartjes en bloemen, dus mag niet klagen
     
  11. InaIna

    InaIna Lid

    1 feb 2020
    68
    31
    18
    Vrouw
    @Gliss Wat een heftig verhaal, zeg. Het is wel fijn dat je erover kunt praten met familie, maar dat neemt inderdaad het verdriet en de pijn niet weg. Ik kan me nauwelijks voorstellen hoe moeilijk het is geweest om je wens zo vaak stil te hebben moeten leggen, maar ik begrijp wel je onzekerheid over de vroege overgang. Ik ben weliswaar iets jonger (28), maar in mijn familie komt het voor vanaf 34/35 jaar. Ik heb sinds het stoppen met de pil ook al geen duidelijke cyclus, maar enkel vage bloedingen, dus ik loop al maanden rond met een enorme angst. Ik hoop daarom iedere dag dat de poli's hun werkzaamheden snel hervatten, zodat mensen zoals jij, ik en de overige dames hier die in de mmm zitten eindelijk meer duidelijkheid kunnen krijgen en weer mogen hopen <3
     
  12. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    @InaIna bedankt voor je lieve berichtje.
    Jouw situatie lijkt me ook niet makkelijk. Kan me voorstellen dat je super onzeker wordt van die cyclus.
    Dat is bij mij juist een van de positieve dingen, dat alles heel regelmatig is. Aan de andere kant, heeft ook nog niet geleid tot een kindje. Mijn zusje had een cyclus van 76 dagen, toen 52 dagen en ronde daarna was ze zwanger. Zonder testen, hulp of wat dan ook. Dan snap ik t echt niet, met m'n regelmatige cyclus, duizendmiljoen keer seks op het goede moment etc.
    Hoop dat je snel terecht kunt en er onderzoek komt!
     
  13. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Bleh ik heb t ff gehad hoor. Hoor steeds dat de Nijmeegse ziekenhuizen nog bomvol liggen met coronapatienten (meest getroffen regio) en dat ze voorlopig nog niet toe zijn aan de reguliere zorg. En dan lees ik dat verschillende ziekenhuizen weer gaan starten met fertiliteitstrajecten of daar iig plannen voor hebben . Zit ik echt even weer in zak en as. Ik weet dat ik moet wachten en snap dan ook, maar zou t wel heel kut vinden als we dan ook nog weer langer moeten wachten dan de rest van Nederland:(
     
  14. Dana

    Dana Fanatiek lid

    9 mrt 2019
    1.616
    1.007
    113
    Vrouw
    Oh gatver, dat hoop ik toch niet zeg :(
    Zou wel heel erg zuur zijn. Snap dat de corona patiënten nu heel veel aandachtig en zorg verdienen maar het gewone leven gaat tussendoor ook nog wel verder en voor degene in een traject is dit echt killing. Voelt dan zo als verloren tijd. Hoop echt dat ze bij jou snel verder gaan
     
    Gliss vindt dit leuk.
  15. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.124
    2.851
    113
    Hoi Believe89,
    Wij hebben een lijst gemaakt met de meest gebruikte afkortingen rondom zwanger worden en de zwangerschap. De lijst staat hier.
     
    Believe89 vindt dit leuk.
  16. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Wat een domper inderdaad :(

    Hoorde vandaag van een collega dat er coronapatienten uit ons ziekenhuis (Gouda) vervoerd zijn naar Groningen, dus dat ze wel proberen de lasten wat te verdelen qua aantallen coronapatienten in ziekenhuizen. Ook om uiteindelijk meer capaciteit te hebben voor niet-coronapatienten en de reguliere zorg weer meer op te starten. Zou denken dat dat juist ook voor de regio die het zwaarst getroffen is, zou gelden..

    Ik duim voor jou @Gliss en iedereen die in de MMM zit dat de fertiliteitstrajecten gauw weer gestart gaan worden in álle ziekenhuizen, want inderdaad, het "gewone" leven gaat ook gewoon door!
     
    Gliss vindt dit leuk.
  17. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    ** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje **

    NOD APRIL
    * 19-20 april - Gliss - 32 jaar - 21e ronde (ronde 1 na mk)

    NOD MEI

    * 13-14 mei - Dana92 - 27 jaar - 15e ronde (ronde 5 na missed abortion)
    * 18 mei - SD90 - 30 jaar - (gestopt met rondes tellen)
    * 18 mei - Kramertje - 40 jaar - 2e ronde (natuurlijke poging ivm stop cryo tp Corona)
    * 19 mei - Gliss - 32 jaar - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI)
    * 25 mei - Believe89 - 30 jaar - ronde 14


    AFSPRAKEN
    * mei - intake fertiliteit - dana92
    * 4 mei - controle-echo - SD90
    * 7 mei - afspraak huisarts - Believe89
    * 18 mei - telefonische afspraak opstart cryo tp - Kramertje

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje
    Zwanger
    Ongesteld
    Negatieve Test
    Twijfel-/Tuurtest

    WIL JE OP DE LIJST?
    Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren
     
  18. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Wij hebben inmiddels een afspraak met de huisarts staan voor volgende week donderdag om 8:30u. De huisartsassistente stelde een videobelafspraak voor, maar dat zien we niet zitten. Praat toch een stuk makkelijker echt face-to-face! Gelukkig kan dat ook gewoon.

    Ben benieuwd hoe het gesprek gaat verlopen. Wel fijn om alvast deze eerste stap te zetten! En het is een voor ons onbekende huisarts, omdat degene die we hadden nog maar net met pensioen is gegaan. Ergens vind ik dat ook wel weer prettig, lijkt me met iemand die mij en mijn ouders al zo lang kent, toch ongemakkelijker ofzo..
     
  19. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    Fijn dat je een afspraak hebt! Hoop dat de HA iets voor je kan betekenen
     
    Believe89 vindt dit leuk.
  20. Gliss

    Gliss VIP lid

    5 jun 2019
    5.459
    4.812
    113
    Vrouw
    ** NOD-lijst 1+ jaar 1e kindje **

    NOD MEI
    * 13-14 mei - Dana92 - 27 jaar - 15e ronde (ronde 5 na missed abortion)
    * 18 mei - SD90 - 30 jaar - (gestopt met rondes tellen)
    * 18 mei - Kramertje - 40 jaar - 2e ronde (natuurlijke poging ivm stop cryo tp Corona)
    * 19 mei - Gliss - 32 jaar - ronde 22 (ronde 2 na mk, pauze IUI)
    * 25 mei - Believe89 - 30 jaar - ronde 14

    NOD JUNI


    AFSPRAKEN
    * mei - intake fertiliteit - dana92
    * 4 mei - controle-echo - SD90
    * 7 mei - afspraak huisarts - Believe89
    * 18 mei - telefonische afspraak opstart cryo tp - Kramertje

    ZWANGER
    *


    LEGENDA
    Wachtbankje
    Zwanger
    Ongesteld
    Negatieve Test
    Twijfel-/Tuurtest

    WIL JE OP DE LIJST?
    Je kunt deze lijst kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
     

Deel Deze Pagina