Hallo, Als kraamcadeautjes hebben we veel t-shirtjes en korte broekjes in maat 62 en 68 gekregen voor onze kleine man. Maar draagt hij dat eingelijk wel???? Kan me voorstellen dat zo'n kleintje snel afkoelt en zo vaak loop ik zelf ook niet in een korte broek of korte mouwen. En wanneer ga je je kleintje een pyama aan doen? Hoe ging dat bij jullie? Groetjes Kleintje
Als het echt heel erg warm is, kan ik me voorstellen dat een kort broekje wel lekker is. En bij die kleine beentjes valt kort ook wel mee toch? Ik heb nog niet veel zomerkleertjes dus verder niet veel bij nagedacht. Een pyama draagt mijn zoontje nu wel vaak, maar soms leg ik hem ook gewoon in een romper met lange mouwen in bed. Oh en de T-shirtjes kun je ook dragen met langemouw-rompers eronder. Dat doe ik nu ook.
fynn heeft het vorige zomer echt veel aan gehad. op echt hele dagen lag hij alleen in een romper. als het echt warm is gaat dat goed hoor. wij zijn met een maand of 3 begonnen met pyamas omdat hij toen een ander soort kleding aan kreeg wat niet zo heel zacht meer was.
Wanneer zal hij in die maat zitten denk je? Lisa zit nu bijna in maat 62, dus ik zou nu nog geen korte broek doen . Maar van de zomer kan het prima hoor voor een baby als het warm is buiten en hij zich goed op temperatuur kan houden. Toen Eva 5 maanden was (was eind mei) was het toen ook zo warm en toen lag ze alleen in een romper in de kinderwagenbak en had het eigenlijk nog te warm. Pyjama's beginnen we misschien over een paar maanden mee, maar we zijn niet zo van de pyjama's eigenlijk. Eva slaapt ook regelmatig in haar t-shirt van die dag. Als het maar lekker zit en schoon is.
Ik verwacht dat hij over een week of 3/4 wel in 62 kan. Maar het is dus denk ik wel verstandig om daarnaast ook lange mouwen dingen en lange broekjes te hebben? Vind het zo lastig die kleertjes........ Hebben trouwens ook tshirtjes en kortebroekjes maat 74 gekregen. Maar vrees dat ons mannetje daar niet in gaat passen voor de zomer. Aangezien 56 hem nu nog aan de ruime kant is.
misschien is een vestje handiger dan veel lange mouwen spul? Ik heb zelf redelijk wat vestjes gekregen van mt 68(Groeit enorm, dus die past hij van de zomer met gemak). Die doe ik hem dan aan als het frisser word.
t-shirtjes/korte mouwen kunnen ze altijd aan: als het warm is zonder iets eronder, als het kouder is evt met een romper eronder (zonder of met lange mouw). of met een jasje of vestje eroverheen. een pyamaatje vind ik altijd ideaal als comfi indoor kledij. Zo lekker soepel. spijkerbroekjes bijv. vind ik zelf voor ze zelf kunnen lopen echt drie keer niks.
Als maat 56 nu nog aan de ruime kant is zal hij toch niet zo snel in maat 62 zitten? Eva groeide in het begin heel snel, maar heeft 1,5 maand in maat 56 gezeten en 2,5 maand in maat 62. Dus lijkt me dat je dan met maat 62 midden in de zomer zit. Maar iets met lange mouwen is sowieso wel nodig, het is niet elke dag in de zomer superwarm, ik heb in de zomer ook wel eens lange mouwen aan.
Charlotte is van 3 feb. en omdat de zomer zo warm was vorig jaar heeft ze vaak jurkjes zonder mouwen/korte broekjes/t-shirtjes gedragen. Ze hebben er zowiezo nog altijd ook een romper onder en met 25 graden is dat dan echt wel warm genoeg hoor. Op vakantie was het zelfs 30gr of warmer en daar heeft ze alleen in een pamper gelegen, bloot en 's avonds alleen een romper aan met spaghettibandjes...
Maat 74? Dat is wel erg groot... Charlotte heeft hier nu pas maat 74 van shirtjes en broekjes nog 62/68.