2de kindje begint nu ook met spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Trotsemama1, 20 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

#1 Trotsemama1, 20 apr 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 apr 2010
    heey meiden
    ik ben even radeloos!!

mijn dochter heeft vanaf de geboorte echt heel veel gespuugd
    van alles geprobeerd en toen begon ik met nutrilon omneo en het begon echt minder te worden !!

maar nu mijn zoontje van bijna 3 weken begint sinds vandaag ook met spugen
    heb hem om 8 uur de fles gegeven en ik wil hem net op bed leggen
    en hup daar kwam de halve fles naar buiten
    terwijl ik boertjes tussendoor heb gelaten
    en hij een tijdje recht op heb gezeten
    moet wel zeggen hij doet ong 3 kwartier voor zijn fles leeg is !

ik had zo gehoopt dat hij het niet zou krijgen maar ja hoor
    bij noa nam het cb me niet seriues en verwacht dat ze dit nu weer niet gaan doen
    ja om de 5 min de fles eruit maar dat werkt allemaal niet
    moet ik hier mee naar de HA of wat denken jullie

2. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    bij twijfel gewoon even de HA raadplegen, zeker omdat je met een spuger bekend bent!

maar 3 kwartier over een fles doen is ook wel heel lang hoor! er is ons destijds verteld dat ze fles zo ongeveer met 20 minuten opgedronken zou moeten zijn. Hoeveel voeding geef je, misschien is het iets teveel voor hem?!

3. Trotsemama1

ik geef 90+3 als ik minder doe dan komt hij om de anderhalf uur
    meneer is 3 weken te vroeg geboren
    en wou daarom ook niet aan de borst
    meneer valt namelijk tijdens de fles in slaap en moet hem constant wakker maken daarom duurt het zo lang

4. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    onze dochter is ook 3 weken te vroeg geboren geweest en kreeg het daardoor ook niet voor elkaar aan de borst. Hier is het maximum voor fles zo'n 30 minuten geweest, maar gemiddeld was het 10-20 minuten
    90+3 klinkt gewoon goed
    wat voor fles gebruik jij? Misschien heeft hij moeite met dat model fles en pakt hij teveel lucht. daardoor duurt het dan ook weer langer natuurlijk, omdat lucht toch een vol gevoel geeft (verklaart ook weer het spugen)
    wij hadden difrax en was daar echt goed over te spreken

naar de huisarts kan altijd he! volg je gevoel

5. Trotsemama1

ik gebruik avent fles
    en heb sinds vandaag infacol vanwege het vast zittend lucht wat hij heeft hij kan moelijk boeren
    en hij boert nu echt veel
    maar nog spuugt hij dus en heel zijn fles van 8 uur kwam er onderhand uit
    kan wel janken want bij me dochter heeft het zeker de 1ste 4 maanden hevig gespuugd
    pas toen ik met potjes begon is ze minder gaan spugen
    en ze heeft heel veel gehuild
    en heb echt geen puf als dit nu weer gaat gebeuren
    kan der wel om janken

o trouwens wat ik vergeet de bij te zetten
    als hij net zijn fles op heeft zoals vanavond dan wil hij meer
    en blijft dus zoeken met zijn mondje
    net of hij dus nog meer honger heeft
    terwijl hij net zijn fles leeg heeft

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    anders even tijdelijk wat vaker kleinere flessen geven (zodat je meer voedingsmomenten hebt, maar misschien houdt hij het dan wel binnen!) het is het proberen waard denk ik.
    en je kunt dus nog eens een andere fles proberen....

het kan natuurlijk ook reflux zijn (dat had onze dochter dus), dan kun je de voeding een beetje indikken met johannesbroodpitmeel (met een klein beetje beginnen en dan kijken wanneer het beter gaat) Wij hebben tot zo'n 10 maanden 3 schepjes jbpm toegevoegd en toen was het spugen over!

tuurlijk kun je wel janken, dat kan ik begrijpen. hier ook wel van die momenten gehad hoor!
    zou gewoon even een afspraakje maken met HA!

7. Trotsemama1

het jbpm ben ik een beetje voorzichtig mee omdat onze dochter verstopt raakte
    ga idd even een afspraak maken

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Onze jongste spuugde ook enorm veel. Omneo hielp wel iets maar na elke voeding kwam er echt een hele flinke golf uit. Lag eigenlijk altijd met een slab om en was altijd kletsnat. Bij ons heeft JBPM echt ontzettend goed geholpen. Misschien toch even een afspraak maken met je huisarts. beter ene keer te vele dan een keer te weinig toch?!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ze hoeven niet altijd verstopt te raken van nutriton, mijn zoontje kon er prima tegen. En bij hem was het spugen daarmee bijna over. Als ik weer afbouwde, kwam het spugen ook weer flink op gang. Dus ik zou het in ieder geval proberen.

10. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier hetzelfde.
    Mijn zoontje spuugde heel veel, had reflux.
    Met Friso Comfort voeding was dit over.

Nu num. 2, ook spugen! Dus ben gewoon zelf weer friso comfort gaan geven en hoppa, ze spuugt niet meer.
    Verder gebruik ik de DC Brown fles. Ik heb de hele uitrusting van Avent, maar helaas, die flessen werken bij haar niet!

Ik ben dus niet eens naar de HA geweest en heb zelf andere voeding gegeven! Je hoort trouwens veel dat kindje verstopt raken van Omneo en niet van Friso Comfort, dus je zou dat eens kunnen proberen!

kus miek

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als ik het goed lees heeft hij toch maar 1 keer zo veel gespuugd? Dan zou ik het nog even aankijken, al kan ik me voorstellen dat je je zorgen maakt (toen Lisa zaterdag 2 voedingen achter elkaar belachelijk veel spuugde was ik ook geneigd de huisartsenpost te bellen...). Lisa heeft vanaf het begin af en toe heel veel gespuugd (echt zo'n harde straal), hier kwam het waarschijnlijk door teveel (borst)voeding en verkoudheid (geïrriteerde maag en slokdarm daardoor). Maar nu is de voeding een beetje op peil en de verkoudheid een beetje weg en ze spuugt niet meer zoveel. Wij gebruiken sinds ruim een week ook infacol en daarbij spuugde ze is het begin dus ook. Sinds een paar dagen dus niet meer.

Ik zou zeker een andere fles/speen proberen. En werkt een speentje na de fles niet als hij blijft zoeken? Klinkt als zuigbehoefte of wat troost zoeken.

12. Trotsemama1

hij had gister 2 x zijn fles eruit gespuugd,
    waarschijnlijk heeft er iets dwars gezeten want vandaag niet gespuugd!!!

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Dat bedoelde ik dus ;), hier van de week dus ook gehad dat ik me net zulke zorgen maakte als jij, maar waarschijnlijk ook voor niets. Ik hoop dat het bij jullie ook goed blijft gaan!

14. Trotsemama1

ik hoop het ook

15. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Kan me voorstellen dat je een stuk allerter bent op spugen als je eerste veel gespuugd heeft.

Wat wij alleen wel doorkregen is dat als het lijkt dat de halve fles eruit komt het eigenlijk nog wel meevalt (hoeft uiteraard niet hoor!, hier hebben we ook een paar nachten 3x achter elkaar moeten voeden omdat wel echt alles eruit kwam, maar een 25cc is echt al een hele plas op de grond.). Maar als ik even zeker wilde weten hoeveel het nu eigenlijk was, deed ik wat ze in het ziekenhuis ook deden, nl met keukenrol doekje alles opnemen en woog ik het gewoon. Zo kun je goed zien hoeveel cc het is.

Ik zou zelf wel beginnen met nutriton, eerst 1 schepje en dan schepjes erbij tot het spugen minder wordt. Begreep van mn kinderarts dat meer indikken dan 2% niet zo heel veel zin heeft, dat is qua voeding schepjes 1 op 1 (dus 1 schep melk/1 schep nutriton, is dan 2,1% maar wel zo makkelijk scheppen) En mocht dat nog niets doen zou ik zeker ff naar de huisarts gaan en zeggen dat je dat al geprobeerd hebt, anders word je waarschijnlijk toch naar huis gestuurd met eerst nutriton proberen.

Hoop dat het bij die ene dag blijft. Succes ermee.

16. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    #16 zonnetjes, 22 apr 2010
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
    hai,

onze thijs is nu ruim 4 weken, gemiddeld spuugde hij 1 fles op een dag. voeding krijgt hij uit de difrax fles met s speen. hij drinkt heel gulzig, alsof hij de trein moet halen. haal dan ook regelmatig de fles eruit zodat ie op adem kan komen. hij krijgt 120+4 nutrilon in de fles, volgens cb hoeft ie maar 110 cc te hebben. dus zou ik hem teveel geven, vandaar het spugen. stop minimaal 3/4x zodat hij kan boeren, wat hij ook goed doet, maar duurt soms wel even. regelmatig heeft ie na deze fles nog honger en krijgt ie nog 1x 30+1. spugen is sinds een paar dagen zo goed als voorbij. thijs weegt 4100 gram en is met 40 weken geboren.

Deel Deze Pagina