huilen tijdens de fles

Discussion in 'Baby en dreumes' started by ch28, Oct 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Sinds een paar dagen huilt mijn dochterje tijdens het drinken, meestal heeft ze dan zo'n 90 a 100 ml gedronken. Dit had ze tot een week of 3 geleden ook, toen zijn we overgestapt op omneo en was het weg tot een paar dagen geleden. Ik dacht eerst dat ze moest poepen, want het lijkt op kramp. Maar dat heeft ze vanochtend gedaan (ze krijgt ook lactulose van de huisarts) en nu had ze vanavond weer zo'n last tijdens de fles. Ze huilt dan echt heel hard en wil daarna ook niet meer drinken, is zo zielig. Soms laat ze dan ook windjes, maar niet altijd.
    Weet iemand wat dit kan zijn?

2. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Oh ja, was nog vergeten erbij te zetten dat ze ook regelmatig een beetje spuugt wat erg zuur ruikt. Ben benieuwd wat het kan zijn, ben best bezorgd.

3. anira

anira Actief lid

Nov 23, 2008
    191
    0
    0
    heeft ze ook witte plekjes in de mond of een wit uitgeslagen tong?
    ik denk meteen aan spruw namelijk

4. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Ze heeft een mooi roze tongetje zonder witte plekjes, dus ik denk niet dat het spruw is. Of hoef je daar geen witte plekjes van te krijgen?

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Krampjes?

6. christina

christina Niet meer actief

Heel herkenbaar, krampjes!!!!! kijk maar eens op het topic, huilen tijdens de fles wie heeft er tips. ik heb het zelfde gehad en na een paar weken aanmodderen en luisteren naar goed bedoelde adviezen van oa het Cb op eigen initiatief bij de osteopaat terecht gekomen en binnen 48uur dronk ze weer vollop en heeft nooit meer krampjes gehad. bij mijn zoontje ben ik al met 1,5 week oud naar de osteopaat geweest ook vanwege krampjes, die heeft daarna nooit meer krampjes gehad. Dus ga met haar naar de osteopaat, die mensen kunnen zoveel doen!!!!

http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/42641-huilen-tijdens-de-fles-wie-herkent-heeft-tips.html

7. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Klinkt als reflux. Drinkt ze ook steeds minder? Vigo heeft hier nl. last van. Hij hield ook steeds op met drinken, en begon dan erg hard te huilen. Maar ondertussen leek hij dus wel nog honger te hebben, maar hij kreeg zijn melk gewoon niet meer weg. Ook wilde hij vaak na 1,5 a 2 uur alweer drinken, om vervolgens ook dan weer te gaan brullen. Sinds een paar dagen krijgt hij zantac en dit lijkt te helpen, hij zit een stuk beter in zijn vel en drinkt ook weer meer. Als het aanhoudt zou ik eens bij de huisarts langs gaan, want als het inderdaad reflux is dan kan dat behoorlijk zeer doen.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wil je niet laten schrikken ofzo...maar Finn heeft verborgen Reflux en Koemelkallergie...en bij hem begon het ook allemaal zo...toen hij een paar weekjes was.

Hij heeft alleen vanaf het begin al heftige krampjes gehad...
    En zn ontlasting stonk enorm!
    Ook zn windje (naja..zeg maar scheten!) stonken zo erg...als ik zn kamertje in kwam sloeg het haast op mn ogen (en dan maak ik geen grapje!) Hij had ook uitslag en schrale wangen.

Nou niet gelijk denken dat ze dat heeft hoor!

Dat hoeft natuurlijk helemaal niet!

Bij Finn heeft de HA vanaf week 1 gezegd...oooww dat zijn gewoon krampjes...en ik heb mezelf echt voor mn kop geslagen dat ik daar in ben getrapt terwijl ik zelf echt het gevoel had dat het niet goed zat

Als je het echt niet vertrouwd gewoon naar ja HA gaan en een verwijzing voor de kinderarts vragen!

Wij kunnen je hier wel allemaal ons verhaal vertellen...maar een KA kan je misschien echt verder helpen!

9. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Ons meisje heeft inderdaad al vanaf dat ze een week of drie was heel erge krampjes. Daar zijn we toen ook al voor bij een osteopaat geweest, dat leek in eerste instantie te helpen. Toen zijn we op advies van het CB overgestapt op Omneo omdat ze soms 4 dagen niet poepte waar ze heel veel last van had. Daar hebben we van de huisarts ook lactulose voor. Maar zelfs met dan spul poept ze sinds afgelopen week niet meer elke dag. En nu heeft ze dus dat huilen met de fles ook weer terug en dat lijkt steeds erger te worden. Mijn man geeft nu de eerste fles en vanaf slok 1 huilde ze al. Het lijkt of ze pijn heeft, ze verkrampt dan en laat scheetjes. Dus misschien toch krampjes? Maar die heeft ze alleen met drinken dus het zijn geen "normale" krampjes die meestal een minuut of 20 na de fles beginnen. Als je stopt met de fles geven is ze meestal na een paar minuten weer helemaal rustig.
    Wat zijn de symptomen van koemelkallergie?
    Ga morgen wel naar de huisarts want ik vind het zo vreselijk zielig voor haar en maak me ook best wel veel zorgen.

10. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Denk ook meteen een reflux of allergie.

11. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Is het trouwens bij reflux zo dat babietjes dan bij ieder fles hard huilen? Hier zit er namelijk wel eens een fles tussen dat ze niet zo hard hoeft te huilen.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn huilde niet bij elke fles...maar bij hem is het dus moeilijk om te zeggen of hij nou huilde door de reflux of de KMA...

Koemelkallergie

kijk hier eens...dat heb ik zelf gedaan..en toen heb ik er op gestaan dat ze er naar zouden of het KMA was of niet!

13. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

Apr 16, 2008
    2,099
    0
    0
    Vigo huilt niet bij elke fles, als hij bijvoorbeeld heel slaperig is bij de laatste fles dan lijkt er niks aan de hand. Maar goed, dan drinkt hij ook niet zoveel.

14. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Oh meid ik weet wat je mee maakt!
    Wat een drama's hebben wij beleefd met het drinken...
    Meestal begon het na 80 a 100 cc....Maar soms ook wel veel eerder...... Ze heeft daardoor nog in het ziekenhuis gelegen want ik wist niet meer wat ik er mee aan moest
    Altijd huilen/ kreunen onder de fles!
    Marin heeft verborgen reflux, en hoeft niet zo te zijn dat het elke fles zo is, meestal ging de fles na de nacht redelijk goed.
    En de laatste fles!
    Marin spuugde ook niet veel, begon op een gegeven moment wel steeds meer te spugen.
    het kwam bij haar altijd tot de mond en dan weer terug,

Als ik jou was zou ik er even mee naar je huisarts gaan....

15. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Die van ons heeft ook reflux en huilt bij de fles helemaal niet. Meestal erna ff. Als ze drinken gaat het zuurbranden vaak weg, daarom huilen ze dan niet.
    Met de nutriton is het al veel minder.

16. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    We zijn bij de ha geweest en ze heeft reflux:( en daardoor is haar slokdarm ontstoken. We hebben nutriton gekregen en als het over 2 dagen niet minder is krijgen we pilletjes. Ze is ondertussen al de hele middag aan het huilen, zo zielig! Heeft er iemand nog tips hoe hier het beste mee om te gaan? En vanaf welke leeftijd groeien ze er over heen?

17. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!
    Vervelend zeg! :(
    Nutriton heb ik wel heel veel baat bij gehad! Heb nu ook medicijnen en het gaat super. Bijna geen last meer.
    Tips:
    - Alle hoofdeinden omhoog zetten (box, wandelwagen, bed)

Pak hem/haar lekker als het in bed ligt te huilen, als ze liggen komt het omhoog en dat doet dan zeer. :)

Leeftijd weet ik niet, zou ik ook wel willen weten. Gok aantal maanden.

18. ch28

ch28 Actief lid

Sep 23, 2008
    494
    0
    0
    Bedankt voor de tips, heb alles omhoog gezet. De nutriton lijkt een beetje te werken, ze drinkt de fles rustiger leeg maar moet nog steeds huilen na de fles. Wel minder dan de afgelopen dagen. Ga morgen denk ik toch even terug naar de huisarts, want als ze met die pilletjes helemaal geen pijn heeft is dat natuurlijk veel fijner.
    Hoe lang duurde het bij jou voor de nutriton echt werkte?
    En welke speen gebruik jij? Wij gebruiken de difrax s fles, kerspeen maat m. Maar omdat deze voeding dikker is krijgt ze het er volgens mij niet echt uit.

19. DvS

DvS Fanatiek lid

Sep 18, 2007
    1,012
    0
    36
    Noord-Brabant!

Goed bezig! ;)
    De Nutriton werkte vrijwel meteen bij ons.
    Ik gebruik gewoon Philips Avent speen 1. 2 Heb ik geprobeerd maar dan heeft hij de fles met 10 min leeg. Wij hadden eerst ook wat problemen met de Difrax 1, die zat ook telkens verstopt. Met Avent geen last van. Als je perse bij Difrax wil blijven kun je een 1-2-3 speen proberen misschien? En anders zou ik eens de Avent proberen.
    Succes! ;)

20. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Ik geef Thijs na de fles altijd een speen en dan is hij tevreden. Anders huilt hij ook!

Share This Page