Ik heb een WW-uitkering van 40 uur per week. Nu heb ik een baan gekregen met een 0-uren contract waarbij ik dus de ene week meer dan 40 uur kan gaan werken en er ook weken zijn waarin ik niet werk. Nu zijn mij een paar dingen niet helemaal duidelijk. * Als ik in een week meer dan 40 uur doorgeef op mijn urenformulier worden die dan verrekend met de overige weken in de periode van 4 weken dat ik minder uren werk ? En worden ze ook nog verrekend in de daaropvolgende periode ? * Wat heeft dit voor gevolgen voor m'n uitkering verlegd dit de einddatum van de m'n uitkering of blijft die gelijk ? Alvast bedankt
Beste Marietje85, Fijn dat je werk hebt gevonden. Gefeliciteerd. Het antwoord op je vragen: Als ik in een week meer dan 40 uur doorgeef op mijn urenformulier worden die dan verrekend met de overige weken in de periode van 4 weken dat ik minder uren werk ? En worden ze ook nog verrekend in de daaropvolgende periode ? Nee dit is niet het geval. UWV kijkt per week hoeveel uren je werkt. Werk je een week meer dan het aantal uren WW, dan wordt dit niet verrekend met andere weken. Wat heeft dit voor gevolgen voor m'n uitkering verlegd dit de einddatum van de m'n uitkering of blijft die gelijk ? Als je een week volledig hebt gewerkt en geen aanvulling krijgt vanuit de WW-uitkering, dan wordt de duur van je WW-uitkering verlengd met een week. Veel succes met je nieuwe baan. Met vriendelijke groet, René UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare