Auw darmen!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door menneke1990, 26 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Nou daar zit ik dan... op het toilet...
    Ik werd wakker van een flinke pijnlijke steek links zij/buik. Het deed echt enorm zeer totdat... ik gewoon heel hard lucht hoorde verplaatsen door/in mijn darmen. Snel naar het toilet!, en na enkele minuten een verlossing. Nu heb ik gelezen dat vanaf 7 weken je baarmoeder zo aan het groeien is dat het al wat organen langzaamaan aan t wegdrukken is... hebben er meer dames zo last van pijnlijke lucht door hun darmen??. Hopelijk kan ik dadelijk pijnloos verder slapen =).

Groetjess

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ja ik heb in het begin van mijn zwangerschap echt vreselijke pijnen gehad in mijn darmen.

Maar bij mij zat het lucht echt vast. En had dan ook geen aandrang ofzo!

Zo kon ik ook beter geen ui bijvoorbeeld eten. Dan kreeg ik echt aanvallen s'nachts.

3. Number2

Number2 Fanatiek lid

10 okt 2016
    1.647
    495
    83
    van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!! en ja heel herkenbaar! met name de hormonen zorgen er nu voor dat je darmen zeer traag gaan werken. hierdoor komt lucht er een stuk moeilijker uit. heel goed blijven drinken nu !! anders zit je straks verstopt en dan kun je echt je lol op. zeker 2 liter ookal is het moeilijk. het helpt om op je buik te gaan liggen. nu dat nog kan natuurlijk want straks met een buikje is dat een stuk minder prettig ;) bij het op je buik liggen geef je je darmen een soort van tegendruk en zullen ze minder pijnprikkels afgeven (tip van de maag-darm en leverarts). meestal voel je binnen een minuut of 10 verbetering.
    hopelijk wordt het snel minder pijnlijk voor je!!

4. lily1987

lily1987 Nieuw lid

6 nov 2017
    1
    0
    1
    Vrouw
    ik heb ook erge last gehad van darmkrampen! ik had het idee dat het kwam omdat alles een beetje in de verdrukking komt/plaats moet maken. wat bij mij hielp was:

veel drinken
    veel vezels eten
    yakult en activia
    roosvicee laxo

ik had geen obstipatie oid maar ik had wel het idee dat bovenstaande tips mij van de kramp af hielpen!

5. famofthree

famofthree Fanatiek lid

13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Jup hier pds en gluten allergie dus ik heb sowieso al zo heerlijk darmstelsel. Die gluten wisten we toen nog niet . Maar met 5 weken was er bij mij geen geheimhouden meer aan bij de tweede.

Succes en psylliumvezels helpen om de darmflora gewoon regelmatig en makkelijker te houden.

6. Wensmamma

Wensmamma Fanatiek lid

4 jun 2013
    2.347
    993
    113
    Ja hier ook overgevoelige darmen. Heb ik ook overgehouden aan de 1e zwangerschap, nooit meer goedgekomen haha, nu lijkt het 's avonds alsof ik al 12 weken zwanger ben :roflmao::roflmao:
    Eigen broeken zitten al niet lekker meer

Deel Deze Pagina