Nou daar zit ik dan... op het toilet... Ik werd wakker van een flinke pijnlijke steek links zij/buik. Het deed echt enorm zeer totdat... ik gewoon heel hard lucht hoorde verplaatsen door/in mijn darmen. Snel naar het toilet!, en na enkele minuten een verlossing. Nu heb ik gelezen dat vanaf 7 weken je baarmoeder zo aan het groeien is dat het al wat organen langzaamaan aan t wegdrukken is... hebben er meer dames zo last van pijnlijke lucht door hun darmen??. Hopelijk kan ik dadelijk pijnloos verder slapen =). Groetjess
Ja ik heb in het begin van mijn zwangerschap echt vreselijke pijnen gehad in mijn darmen. Maar bij mij zat het lucht echt vast. En had dan ook geen aandrang ofzo! Zo kon ik ook beter geen ui bijvoorbeeld eten. Dan kreeg ik echt aanvallen s'nachts.
van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!! en ja heel herkenbaar! met name de hormonen zorgen er nu voor dat je darmen zeer traag gaan werken. hierdoor komt lucht er een stuk moeilijker uit. heel goed blijven drinken nu !! anders zit je straks verstopt en dan kun je echt je lol op. zeker 2 liter ookal is het moeilijk. het helpt om op je buik te gaan liggen. nu dat nog kan natuurlijk want straks met een buikje is dat een stuk minder prettig bij het op je buik liggen geef je je darmen een soort van tegendruk en zullen ze minder pijnprikkels afgeven (tip van de maag-darm en leverarts). meestal voel je binnen een minuut of 10 verbetering. hopelijk wordt het snel minder pijnlijk voor je!!
ik heb ook erge last gehad van darmkrampen! ik had het idee dat het kwam omdat alles een beetje in de verdrukking komt/plaats moet maken. wat bij mij hielp was: veel drinken veel vezels eten yakult en activia roosvicee laxo ik had geen obstipatie oid maar ik had wel het idee dat bovenstaande tips mij van de kramp af hielpen!
Jup hier pds en gluten allergie dus ik heb sowieso al zo heerlijk darmstelsel. Die gluten wisten we toen nog niet . Maar met 5 weken was er bij mij geen geheimhouden meer aan bij de tweede. Succes en psylliumvezels helpen om de darmflora gewoon regelmatig en makkelijker te houden.
Ja hier ook overgevoelige darmen. Heb ik ook overgehouden aan de 1e zwangerschap, nooit meer goedgekomen haha, nu lijkt het 's avonds alsof ik al 12 weken zwanger ben Eigen broeken zitten al niet lekker meer