Rare menstuatie of ...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Peet89, 19 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peet89

Peet89 Lid

15 aug 2015
    5
    0
    0
    Ik ben gastouder.
    Hallo,

Ik vind het erg lastig om te weten wat te doen. Ik zal even de situatie uitleggen:

ik heb jaren een mirena spiraaltje had, inmiddels is die er al een hele tijd uit (minstents anderhalf jaar). We hebben het daarna eerst nog wel een tijd veilig gedaan, maar een nieuwe vonden we zonde omdat we wel wisten dat we niet meer zo lang wouden wachten. Na mijn spiraaltje is mijn menstruatie niet veel stabieler geworden, daarom hou ik het goed bij. De meeste maanden heb ik een cyclus van 33/34 dagen, maar daar zitten ook uitschieters tussen van meer dan 40 dagen. Maar ook ineens maar 22 dagen ofzo. Mijn langste van het afgelopen jaar is 52 dagen.

Ik ben altijd wel duidelijk ongesteld, daar kun je niet over twijfelen :p. Het duurt ook minstens 7 dagen. Deze maand had ik op mijn NOD, 7 aug (als je uitgaat van de 33 dagen) een beetje bloedverlies voor zo'n 6 dagen. Het was bruin en heel weinig. Ik heb toen ook buikgriep gehad (daar ga ik vanuit omdat ik ook 2 dagen koorts had).

Hier heb ik nu nog last van:
    - nog steeds af en toe misselijk.
    - heel erg moe.
    - Als ik over mijn tepels wrijf zijn ze pijnlijk (branderig), maar niet groter of donkerder ofzo.
    - opgezette buik

Ik probeer mezelf steeds wijs te maken dat het komt omdat ik ziek ben geweest. Maar wat zou het leuk zijn als ik zwanger blijk te zijn. Zondag (9dagen na NOD)een test gedaan en die was negatief. Ik weet van mijn moeder dat ze pas positief testte 2 weken na haar NOD. Maar ja wat was precies mijn NOD deze maand:(.

Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon afwachten of toch maar even langs de HA??

Groeten Petra

2. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Ik ben bang dat de ha ook zegt wacht nog maar een paar dagen, dus helaas afwachten!

3. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Ik zou het ook even afwachten..
    Hier ook al een vreemde menstruatie.. Gisteren uit het niets een week te vroeg bloedverlies de rest van de avond niks.. Vanmiddag weer een klein plasje bloed wat nu ook weer weg is.. Terwijl het de volgende dag meestal goed doorzet.. Hmm ook geen krampen. Raar lichaam he af en toe

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik denk dat je gewoon een lichte menstruatie hebt gehad.

Zwangerschapssymptomen worden veroorzaakt door HCG. Als jouw klachten, nu ruim na NOD, door een zwangerschap zouden komen, had dat dus onderhand al lang zichtbaar moeten zijn op een zwangerschapstest.

Als die bloeding een innestelingsbloeding was geweest, had je nu 9 dagen na die bloeding, een knaltest moeten hebben.

Ik vrees dan ook dat je je nu beter op je naderende eisprong kunt gaan richten gezien je negatieve testen en naar wat ik denk, een lichte menstruatie.

Jouw lange onregelmatige cyclussen zouden ook nog kunnen duiden op PCOS overigens, waarbij je soms slechte tot geen eisprongen kunt hebben. Ik noem dat even, want als je slechte tot geen eisprongen hebt, verlies je automatisch ook minder tijdens je menstruaties. Je verliest dan alleen wat baarmoederslijmvlies.

Doe voor je gemoedsrust nog een test. Is die weer negatief, dan kun je je volgens mij beter richten op je eisprong in aantocht.

5. Mik90

Mik90 Nieuw lid

19 aug 2015
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook al zo'n vreemde menstruatie gehad. Ik heb een zeer regelmatige cyclus, ik kan de klok erop gelijk zetten wanneer ik mijn menstruatie krijg. Nu was ik ineens 2 dagen vroeger dan verwacht. Ik heb twee dagen bloedverlies gehad (normaal 5 à 6 dagen) en heb hierna al drie dagen wit/roze dikke afscheiding. Ik heb vanmorgen een test gedaan, deze was negatief. Toch zit het me niet lekker.. ik herken dit helemaal niet van andere maanden..

6. Ludieck

Ludieck Actief lid

23 jun 2015
    114
    27
    28
    Vrouw
    Wat lastig dit. Ik denk ondanks de twijfels wel mee moet gaan met Be Happy.

7. Peet89

Peet89 Lid

15 aug 2015
    5
    0
    0
    Ik ben gastouder.
    Bedankt voor alle reacties!! Ik wacht het gewoon nog even af. Als ik over een tijdje nog geen menstruatie heb doe ik nog wel een test.
    Wat is PCOS?
    Mik90 ook succes met het afwachten!!

Deel Deze Pagina