Ik moet morgen naar de tandarts en volgende week naar de HA. Ik neem ons dochtertje van 19 maanden dan gewoon mee uiteraard. Maar ze raakt erg snel overstuur de laatste tijd van vreemde mensen. Bovendien ziet ze bij de tandarts dat ik op zijn stoel moet en dat een vreemde man dingen doet in de mond van mama Dat wordt waarschijnlijk brullen morgenochtend. Misschien dat ik de tandarts ook even in haar mondje laat kijken. Maar wat doe je dan in vredesnaam met je peuter? In de buggy houden? Of los laten staan? (grote kans dat ze die hele praktijk overhoop haalt) of op schoot? Wat ook niet echt kan vanwege die stoel. Iemand tips? Of kan ik haar maar beter niet meenemen?
Bij de tandarts voor controle of bij de huisarts neem ik Eva wel mee. Laatst was ik naar de tandarts geweest voor controle en mijn moeder paste op Eva, maar ik was met 1 minuut klaar. Volgende keer gaat Eva dus met een controle wel mee. Ze hebben hier toch nooit meteen tijd om een gaatje te vullen. Ik zou Eva dan trouwens in de buggy zetten, want anders loopt ze inderdaad de hele praktijk door . Bij de huisarts gaat ze altijd mee, dan heb ik haar op schoot of ze speelt met het speelgoed wat de huisarts daar heeft liggen.
Ik neem Milou ook altijd mee. Bij de huisarts idd op schoot en spelen met het speelgoed. Ik neem ook een boekje en knuffel mee, zodat ze iets van zichzelf heeft. Toevallig moet ik morgen ook naar de tandarts. Mijn man en ik gaan normaal gesproken altijd samen. Dus dan is het geen probleem. Maar morgen ga ik alleen met haar. Dan laat ik haar dus wel in de buggy. Ze vindt het bijzonder interessant. En de tandarts moet ook altijd even naar haar tandjes kijken!!! Daar vraagt ze gewoon om. Dus echt niet bang! Ik zou dus gewoon een buggy meenemen. Dan went ze er ook meteen aan. Dan laat je zien dat het niets is om bang voor te zijn. En misschien wil ze zelf ook even in de stoel zitten. Bij onze praktijk maken ze er in ieder geval tijd voor. Succes!! Groetjes Anouk
Ik neem beide kids altijd mee, de oudste zit nu op school maar als hij vrij is neem ik hem ook mee. Ik moet vaak naar het ziekenhuis ivm een chronische ziekte en ze weten allebei niet beter. Ik neem ze ook altijd mee bloedprikken en het voordeel daarvan is dat ze nu niet bang zijn. De oudste moest de laatste prik halen op het CB en hij vondt het de normaalste zaak van de wereld. "nu krijg ik ook een prikje, kijk mama ik ook" dat zei hij tegen me. De tandarts zou ik ook zeker doen, dat laat ze al vertrouwd worden met de tandarts. Maar met 19 maanden moet ze zelf toch ook naar de tandarts? Dat deden ze bij onze oudste wel om al een controle bij hem te doen.