Hoihoii, Mijn dochtertje is binnenkort 4 maanden en ik wil alvast beginnen met bijvoeding geven. Ik heb alleen geen idee waar je het beste mee kan beginnen? Welke fruit of groente... en hoeveel en hoe vaak? Wat hebben jullie gedaan? Groetjes.
Over het algemeen hoor je dat het beter is om te beginnen met groente. Groente is veel milder van smaak, minder allergeen, minder zoet en het voedt veel meer dan fruit. Ik ben gewoon met 6 maanden begonnen. Eerst gestoomde aardappel, toen broccoli, wortel, zoete aardappel, pompoen enzo. Voordeel van met 6 maanden beginnen vond ik dat het veel minder werk was, ze aten gewoon stukken, ik hoefde niets te pureren. Op borstvoeding.com kun je een schema met heel veel groente en fruit vinden waarbij staat vanaf welke leeftijd het kan.
Ik ben begonnen met winterpeen. Ik wou niet beginnen met fruit want dat lusten ze vaak toch wel maar ik wilde ook niet gelijk met een bittere smaak of zo beginnen. Winterpeen leek me ideaal omdat het groente is maar toch ook wel een zoete smaak heeft.
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht dus eerst fruit, maar groente lijkt met deze arguementen toch beter. Zal een kijkje nemen op de borstvoeding site.
Ik ben met 6 maanden begonnen met groente. Eerst sperziebonen, wortel en broccoli. Na 3 groentes fruit geintroduceerd. Eerst appel en banaan. Peer ook maar dat gaf reactie.
Hier ook met 6 mnd begonnen met groente, na een paar weken ook fruit erbij. het schema van borstvoeding.com hanteren wij ook.