bedankt voor al het meedenken heel lief! ik ben naar het inloopspreekuur van het cb geweest, hij zit niet verstopt, want zn buikje was soepel en zolang ik bv geef kan hij ook niet verstopt komen te raken.. eventueel mocht ik het stimuleren door inderdaad te masseren en een beetje met de thermometer te prikkelen. Maar al met al hoeft het groentehapje wat er in is gegaan er niet per definitie uit te komen, hij kan alles verbruikt hebben. ik mag doorgaan met groentehapjes, ik moet alleen zelf meer drinken, waarschijnlijk poept hij niet omdat hij alles wat in mijn melk en in de hapjes zit nodig heeft. Ik moet nou ruim 3 ltr per dag gaan drinken, 2 voor mezelf en ruim 1 voor hem.. dus ik zit hier met een 1,5 literfles water naast de pc,, zucht,, als het maar helpt! nogmaals bedankt, maar ik hoef me dus geen zorgen te maken dat hij niet poept, en het heeft niets met de groentehapjes je maken.. waarschijnlijk heb ik te weinig vocht tot me genomen en zeker met het warme weer veel te weinig. Tis dus mijn eigen schuld en daar kan ik gelukkig makkelijk wat aan doen!
Nou... sorry, maar ik drink altijd maar 1 tot 1,5 liter.. Maar als dat het is zou het mooi zijn. Zou je nou wel doorgaan met die groentehap?? Ik zou denk ik wachten tot hij gepoept heeft, voor de zekerheid..
Het is overduidelijk dat de darmen van jouw kindje nog niet toe zijn aan andere voeding dan melk. Waarom zo'n haast met het introduceren van bijvoeding als ik vragen mag? Ik ben geen voorstander van het introduceren van bijvoeding onder de 6 maanden, maar ik kan er in sommige gevallen inkomen, bijv. als een kind al aan de maximum hoeveelheid kunstvoeding zit en hongerig blijft en de darmen goed op de bijvoeding reageren, dan ben ik er niet op tegen. Ik zal even een geschepte verwarring uit de wereld helpen: de hoeveelheid vocht die jij tot je neemt is niet van invloed op jouw productie en al helemaal niet op de darmwerking van je baby! Voldoende drinken is belangrijk voor jouw vitale functies. Maar al zou je 500cc per dag drinken, dan nog maakt jouw lichaam voldoende melk aan voor je baby en die zal niet veel anders van kwaliteit zijn. Je kan je wel rot gaan voelen. Als je donkere urine produceert en hoofdpijn hebt en wat duizelig of moe bent, moet je meer gaan drinken, maar over het algemeen werkt het dorstsignaal van het lichaam afdoende. 1,5 liter vocht per dag drinken is voldoende. Als je meer gaat drinken ga je alleen maar meer plassen en dat is niet goed voor je nieren (max. belasting = 0,7 tot 1 liter per uur), het zorgt er echt niet voor dat de verstopping van je baby verdwijnt, dat is echt grote onzin. Die kan wel verdwijnen als je 1) nu even stopt met de bijvoeding tot het moment dat de darmen weer naar behoren functioneren en 2) je baby extra vaak aanlegt en goed aan de vette achtermelk laat toekomen.
ik weet het ook niet meer, iedereen zegt wat anders. hij heeft geen verstopping, want zolang je bv geeft kan een baby niet verstopt raken, ook niet door bijvoeding, zei de cb-geiten-wollen-sok. Ik moet meer water drinken omdat ik volgens cb niet voldoende melk aanmaak, niet dat het dan verstopping voorkomt, maar hij gebruikt nu alles en houdt niets over om van te poepen zei ze.. ik heb al 4dgn geen groente gegeven en wacht inderdaad even tot hij gepoept heeft!
Dit is de grootste onzin, zegt hier iemand die al 2 jaar borstvoeding geeft en een kind heeft met behoorlijke darmproblematiek. Mijn kind heeft oa last van functionele verstopping. Ik heb nog nooit zoiets onzinnigs gehoord; dat een bv-baby geen verstopping kan hebben! Een kind kan op gegeven moment wel bij volledige borstvoeding alle melk gebruiken zodat er niet of nauwelijks ontlasting komt. Wat is trouwens een cb-geiten-wollen-sok? Is dat een verpleegkundige zonder verstand van babyvoeding in het algemeen en borstvoeding in het bijzonder? Het is echt onzin dat jouw vochtintake van invloed is op je productie. Ik zou je willen adviseren hier eens eea over te lezen op bijv. borstvoeding.com. Wat je moet doen is je kindje vaker aanleggen. Sterkte ermee!
Ik kan me je verwarring voorstellen, Beebs. Mijn ervaring met borstvoeding advies bij het cb is niet echt positief. Ik heb het idee dat ze er daar niet veel verstand van hebben. Maar dan kan natuurlijk ook per bureau verschillen. Dat een verstopping zou komen doordat jij te wenig drinkt, klinkt mij niet logisch in de oren. Ik heb altijd begrepen dat je met bv gewoon net zo veel moet drinken als normaal. Te weinig voeding komt maar heel weinig voor (maar je zult maar net die pechvogel zijn). Ik denk alleen dat je da eerder zou merken aan een ontevreden kindje, te weinig plasluiers en te weinig groei. Ik zie dat niet gelijk zorgen voor te weinig ontlasting.
nou hij heeft gepoept hoor, en goed ook.. volle luier en tijdens het verschonen ook nog even lekker een handje (van mama) vol! twas anders van samenstelling dus wellicht moest zn lijfje daar aan wennen.. ik weet het ook allemaal niet, ben blij dat ie weer heeft gepoept.. bedankt iig voor alle reacties