Schildklier vraagje

Discussie in 'Miskraam' gestart door Suzanne68, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Weet niet zo goed waar ik het anders moet vragen.
    Heb 4 x een miskraam gehad....de laatste in april....moest eigenlijk naar het Geertgen voor schildklieronderzoek,maar ben daar door druk werkrooster van manlief nog niet aan toe gekomen :) En eerlijk gezegd geeft het ziekenhuisloos zijn ook wel even de rust,die we na de afgelopen tijd hard nodig hadden.Maar ben wel op eigen houtje zink/selenium gaan slikken.Mijn schildklier zou te traag zijn.Nu weet ik dat 2 van de symptomen zijn dat je hartslag traag is en je menstruatie heel heftig.Sinds kort is mijn hartslag een stuk hoger van 65 (heb ook wel nog lager gezeten) naar 83.En mijn menstruaties zijn nu voor het eerst in jaren normaal.Echt een verademing.Zou de zink/selenium daar aan hebben bijgedragen of denken jullie dat het puur toeval is?Want als het geen toeval is,is het natuurlijk erg hoopvol voor een eventuele volgende zwangerschap.

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik ben geen schildklierexpert, maar ik vrees ook dat niemand met zekerheid kan zeggen dat het jou helpt. Maar je weet maar nooit. Ik hoop het voor je!

Suus

3. Babsb

Babsb Actief lid

29 okt 2008
    190
    0
    16
    hallo,

als ik jou was zou ik toch een keer naar de schildklier late kijken,
    je hebt het wel nodig voor een zwangerschap.

zelf ben ik er naar mijn eerste miskraam achter gekomen dat mijn schildklier niet naar behoren werkt, en heb daar nu medicijnen voor.

je kan ook naar je huisarts gaan en vragen of hij bloed wil prikken om het na te kijken, hij kan dan ook zien hoe de waardes zijn en of je er wat aan moet doen of neit

succes met alles

groetjes Berna

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Wat ik begrepen had....oa van een schildklierforum zijn de TPO antistoffen wat maakt dat je een mk krijgt en selenium helpt daartegen.Ben nu ook weer dat forum aan het uitpluizen en idd verminderen de klachten van mensen na het slikken van zink/selenium....denk dat ik het nu een maand of 3 slik.Ook andere klachten die ivm kunnen staan met trage schildklier zoals paniekaanvallen en moeheid zijn een stuk minder nu.Vroeg me af of iemand anders deze ervaring ook had.Snap wel dat ik naar de dokter moet om echt duidelijkheid hierover te krijgen....maar zoals ik al zei heb ik geestelijk echt even een mmm-stop nodig.Hoopte gewoon dat een van de andere herhaalde miskramen ervaringsdeskundige hetzelfde ervaren heeft.

5. 2eXmama

2eXmama Lid

25 mei 2010
    16
    0
    0
    Ik heb zelf een schildklier probleem en er zijn zoveel symptomen die iedere keer weer kunnen wisselen. Slechts een paar daarvan merk je. Het is wel zo dat miskramen en soms zwanger worden erbij kunnen horen. Daarnaast is het zo dat iemand met schildklier problemen die zwanger is extra onder controle moet, want schildklierhormoon is voor het vruchtje van levensbelang. Er kunnen allerlei aangeboren afwijkingen ontstaan als de schildklier waarden van de moeder niet goed zijn. Dus ik zou als ik jou was echt even tijd maken voor een ziekenhuis bezoek!

6. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Suzanne68, na mijn mk's kwam ik erachter dat ik een te traag werkende schildklier had. Mijn antistoffen zijn negatief, dus ok! Ik zit nu a/d medicijnen en ben alweer bijna 23 wkn zwanger. Er is een relatie tussen schildklieraandoeningen (echt nt alleen antistof-problemen) en miskramen. Je kan heel makkelijk via ha vragen om een bloedformulier om schildklierwaardes te laten bepalen, dan hoef je nt direct ri Geertgen.

Wordt nu ook wel tijd voor jou hè?! Knuf

7. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    Schildklier waarden kan je inderdaad heel makkelijk via de huisarts doen, het is alleen maar bloed prikken. Ik zit nu ook aan de medicijnen en hoop op een plakbeeb!
    Ik heb een lagere hartslag maar niet erg laag en heb juist een korte menstruatie, 2 dagen en dan nog een klein beetje, op dag 4 alleen nog een beetje rose. Het verschilt echt per persoon.

Laat het voor de zekerheid even nakijken, mocht je medicijnen nodig hebben dan kan je er maar beter direct mee beginnen, want het opbouwen tot je goed ingesteld ben kan wel een jaar duren... ik ben nu 5 maanden bezig.

liefs Miek

Deel Deze Pagina