Al 11 mnd borstvoeding en nog steeds niet ongesteld

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Ger, 24 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    De titel zegt het al. Ik geef 11 mnd al borstvoeding maar ben nog steeds niet ongesteld geworden. Klinkt iemand dat bekend in de oren? Wel heb ik iedere maand krampen maar dan zet het niet door. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. En vooral wanneer jullie weer ongesteld werden. Was dat in de borstvoedingsperiode of meteen na het stoppen of duurde het dan nog een paar maanden?

2. Veera

Veera Niet meer actief

Slik je de pil? Ook al eens een testje gedaan? :p
    Ik was zelf 4 weken na de bevalling ongesteld toen ik nog borstvoeding gaf

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik heb mijn dochtertje anderhalf jaar gevoed en pas rond het stoppen van de bv ongesteld geworden.
    Maar het is zo verschillend van vrouw tot vrouw. Mijn schoonzusje gaf ook bv en was binnen een paar maanden al weer ongesteld.

4. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Ja, herkenbaar. Maar ik had wel een mirena, dus dat kan ook invloed gehad hebben.
    Ik werd pas na ongeveer anderhalf jaar weer ongesteld (als je dat zo mag noemen met een spiraal), toen dochter minder ging drinken. Ik vond het wel prettig hoor, heb die menstruaties niet gemist. :D

5. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties.

Veera, ik heb idd een test gedaan. Ookal is de kans van zwanger worden wat aan de kleine kant bij mij. Ik ben steeds misselijk en ook heb ik steeds kramp in m'n buik. Maar de test was negatief dus moet het toch wat anders zijn...

Pleak, blij dat jij dat zegt. Want om me heen zijn ze ook al lang ongesteld geworden dus ik ging toch twijfelen...

Manamana, ik vind het zo ook wel lekker hoor. Maar ja ga bijna de 2 jaar aantikken dat ik niet ongesteld ben geweest dat voelt ook weer een beetje gek.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hier pas na een jaar voor t eerst. Toen ik actief ging afbouwen. Zat denk ik op 2a3 voedingen per dag. Is echt normaal hoor als het uitblijft. Net als 4 weken na bevallen wel menstrueren.

7. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Hier na 14 maanden voor de eerste keer ongesteld. Was met de bv toen net over van 3 naar 2x per dag. Toen nog 2 maanden 2x daags gevoed en nog een aantal weken alleen 's avonds voor het slapen, waarna ze zelf zei dat het toen 'op' was. Nu 2 weken gestopt.
    Vanaf de bevalling geen pil/spiraal gebruikt. Inmiddels 3 menstruaties gehad met tussenpozen van 4-5 weken. Waarschijnlijk komende week weer, of......zwanger:)

8. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.400
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij mij duurde het ook iets van 13 of 14 maanden! Volgens mij heel normaal dus...

9. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik ben ook nog steeds niet ongesteld geworden. Dochter wordt volgende week een jaar..

10. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog niet ongesteld, baby is 9,5 maand. Ik vind 't wel lekker zo :p

11. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ah, jaloers! Had er zo op gehoopt deze keer... Bij zoon na 8,5 maanden (toen hij dus serieuze hoeveelheden bijvoeding at), bij dochter afgelopen week en ze is 6,5 maand, en die drinkt nog heel vaak, dus had ik echt niet zien aankomen, maar verklaarde wel mijn hormonale meltdown van vorige week :)

12. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier:

Baby 1: na 14mnd eerste keer ongesteld, na 15mnd gestopt (baby gaf snel op na die eerste dip)
    Baby 2: na 19mnd eerste keer ongesteld, na 37mnd gestopt (baby gaf op halverwege nieuwe zwangerschap)
    Baby 3: na 17mnd eerste keer ongesteld, nog niet gestopt

Bij baby 1 en 2 nam ik de minipil tot ze 9mnd waren.

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de oudste een maand na stoppen (op zijn eerste verjaardag voor het eerst weer).
    Bij de jongste voed ik nog steeds. Ik ben ongesteld geworden na ruim 1,5 jaar.

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bij m'n oudste werd ik na een maand of 2 alweer ongesteld, terwijl ik een jaar gevoed heb. M'n jongste is nu een half jaar, maar ben nog niet ongesteld. Vind het wel prima zo.

15. Ger

Ger Actief lid

3 jan 2014
    246
    0
    0
    Dank je wel voor jullie reacties. Tjonge mamamaya wat ben jij lang niet ongesteld geweest zeg. Gaat mij niet meer lukken want: hieperdepiep hoera ik ben ongesteld haha. Had ik het toch goed gevoeld. Wel gek weer maar ook een geruststelling dat "het" allemaal nog werkt...

16. Rabarber

Rabarber Niet meer actief

Bij de eerste rond de elf maanden, terwijl ik nog borstvoeding gaf. Toen direct weer regelmatig ondanks de borstvoeding. Bij de tweede pas met anderhalf jaar en was er geen touw aan vast te knopen qua regelmaat. Ook toen gaf ik nog borstvoeding. Bij de tweede heb ik tot 25 maanden gevoed en een paar maanden daarna had ik weer een redelijk normale cyclus.

17. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Bij de eerste vlak voor de 13 maanden toen ik van 3 naar 2 voedingen ging.
    Bij de tweede net na 13 maanden toen ik van 3 naar 2 voedingen ging.

Ik vond het zelf wel heel grappig dat het bij beide kindjes precies hetzelfde ging.

18. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Hier ook pas met 11 maanden hoor, dus zeker niet bijzonder!
    Was bij mij toen ik stopte met overdag voeden/kolven

Deel Deze Pagina