De titel zegt het al. Ik geef 11 mnd al borstvoeding maar ben nog steeds niet ongesteld geworden. Klinkt iemand dat bekend in de oren? Wel heb ik iedere maand krampen maar dan zet het niet door. Ik ben benieuwd naar jullie ervaring. En vooral wanneer jullie weer ongesteld werden. Was dat in de borstvoedingsperiode of meteen na het stoppen of duurde het dan nog een paar maanden?
Slik je de pil? Ook al eens een testje gedaan? Ik was zelf 4 weken na de bevalling ongesteld toen ik nog borstvoeding gaf
Ik heb mijn dochtertje anderhalf jaar gevoed en pas rond het stoppen van de bv ongesteld geworden. Maar het is zo verschillend van vrouw tot vrouw. Mijn schoonzusje gaf ook bv en was binnen een paar maanden al weer ongesteld.
Ja, herkenbaar. Maar ik had wel een mirena, dus dat kan ook invloed gehad hebben. Ik werd pas na ongeveer anderhalf jaar weer ongesteld (als je dat zo mag noemen met een spiraal), toen dochter minder ging drinken. Ik vond het wel prettig hoor, heb die menstruaties niet gemist.
Bedankt voor jullie reacties. Veera, ik heb idd een test gedaan. Ookal is de kans van zwanger worden wat aan de kleine kant bij mij. Ik ben steeds misselijk en ook heb ik steeds kramp in m'n buik. Maar de test was negatief dus moet het toch wat anders zijn... Pleak, blij dat jij dat zegt. Want om me heen zijn ze ook al lang ongesteld geworden dus ik ging toch twijfelen... Manamana, ik vind het zo ook wel lekker hoor. Maar ja ga bijna de 2 jaar aantikken dat ik niet ongesteld ben geweest dat voelt ook weer een beetje gek.
Hier pas na een jaar voor t eerst. Toen ik actief ging afbouwen. Zat denk ik op 2a3 voedingen per dag. Is echt normaal hoor als het uitblijft. Net als 4 weken na bevallen wel menstrueren.
Hier na 14 maanden voor de eerste keer ongesteld. Was met de bv toen net over van 3 naar 2x per dag. Toen nog 2 maanden 2x daags gevoed en nog een aantal weken alleen 's avonds voor het slapen, waarna ze zelf zei dat het toen 'op' was. Nu 2 weken gestopt. Vanaf de bevalling geen pil/spiraal gebruikt. Inmiddels 3 menstruaties gehad met tussenpozen van 4-5 weken. Waarschijnlijk komende week weer, of......zwanger
Ah, jaloers! Had er zo op gehoopt deze keer... Bij zoon na 8,5 maanden (toen hij dus serieuze hoeveelheden bijvoeding at), bij dochter afgelopen week en ze is 6,5 maand, en die drinkt nog heel vaak, dus had ik echt niet zien aankomen, maar verklaarde wel mijn hormonale meltdown van vorige week
Hier: Baby 1: na 14mnd eerste keer ongesteld, na 15mnd gestopt (baby gaf snel op na die eerste dip) Baby 2: na 19mnd eerste keer ongesteld, na 37mnd gestopt (baby gaf op halverwege nieuwe zwangerschap) Baby 3: na 17mnd eerste keer ongesteld, nog niet gestopt Bij baby 1 en 2 nam ik de minipil tot ze 9mnd waren.
Bij de oudste een maand na stoppen (op zijn eerste verjaardag voor het eerst weer). Bij de jongste voed ik nog steeds. Ik ben ongesteld geworden na ruim 1,5 jaar.
Bij m'n oudste werd ik na een maand of 2 alweer ongesteld, terwijl ik een jaar gevoed heb. M'n jongste is nu een half jaar, maar ben nog niet ongesteld. Vind het wel prima zo.
Dank je wel voor jullie reacties. Tjonge mamamaya wat ben jij lang niet ongesteld geweest zeg. Gaat mij niet meer lukken want: hieperdepiep hoera ik ben ongesteld haha. Had ik het toch goed gevoeld. Wel gek weer maar ook een geruststelling dat "het" allemaal nog werkt...
Bij de eerste rond de elf maanden, terwijl ik nog borstvoeding gaf. Toen direct weer regelmatig ondanks de borstvoeding. Bij de tweede pas met anderhalf jaar en was er geen touw aan vast te knopen qua regelmaat. Ook toen gaf ik nog borstvoeding. Bij de tweede heb ik tot 25 maanden gevoed en een paar maanden daarna had ik weer een redelijk normale cyclus.
Bij de eerste vlak voor de 13 maanden toen ik van 3 naar 2 voedingen ging. Bij de tweede net na 13 maanden toen ik van 3 naar 2 voedingen ging. Ik vond het zelf wel heel grappig dat het bij beide kindjes precies hetzelfde ging.
Hier ook pas met 11 maanden hoor, dus zeker niet bijzonder! Was bij mij toen ik stopte met overdag voeden/kolven